[B-4 2.0 16V]Jak powinna działać odma?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
[B-4 2.0 16V]Jak powinna działać odma?
Pytanie jak w temacie.To znaczy u mnie powietrze zasysa do środka bloku.Czytałem ze odwrotna praca odmy jak u mnie to zły znak.Co koledzy o tym sadzicie?Dodam ze silnik po remoncie a pali 3l oleju na 10tyś km, tak jak przed remontem.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
odma usuwa nadmiar ciśnienia opar z komory korbowej żeby np nie wypompowało ci oleju przez miarkę. Jeżeli zasysa ci powietrze to tak jakby gary miały mniejszy opór na pierścieniach niż na zaworach w głowicy i pobierały sobie z dołu czynnik roboczy tylko one mogą powodować zasys i przy okazji porywać ten olej. Ogólnie bardzo dziwne
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Odmą powinny uchodzić gazy z bloku, czyli opary oleju i spalin (pierścienie nie są w 100% szczelne i zawsze coś tam się przedostanie). Nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem aby odma zasysała powietrze :roll:
Nie. Kolega miał raczej na myśli to że zawory ssące stawiają opór powietrzu (tak jak by na przykład nie otwierały się do końca) że przesuwający się w duł tłok nie jest w stanie zassać całego powietrza za ich pośrednictwem dlatego ssie jeszcze powietrze z olejem dołem, czyli przez pierścienie.kaline1984 pisze:Kolego czy dobrze zrozumiałem Twoja podpowiedz? Zawory ssą tak mocno powietrze ze przy okazji ciągną olej przez nowe pierścienie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Silnik po remoncie--a kiedy i jak docierany?
Jak wspomniano wcześniej ssie z przewodu na dolocie.Ssie nadciśnienie komory korbowej z mgłą olejową.Jeśli silnik jest nie do końca dotarty to popuszcza ciśnienie z nad tłoków do komory korbowej gdzie mieszając się z "roztrzepanym" olejem jest zasysane do układu dolotowego.Więcej przepuszcza to i po drodze zbiera więcej oleju.
Jak wspomniano wcześniej ssie z przewodu na dolocie.Ssie nadciśnienie komory korbowej z mgłą olejową.Jeśli silnik jest nie do końca dotarty to popuszcza ciśnienie z nad tłoków do komory korbowej gdzie mieszając się z "roztrzepanym" olejem jest zasysane do układu dolotowego.Więcej przepuszcza to i po drodze zbiera więcej oleju.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
Odma niema widocznego podłączenia z pokrywą zaworów, chyba ze w środku.jeśli miało by ciągnąc przez głowice to przez co?
Remont 20 tyś przejechane nowe pierścienie panewki kapitałka głowicy, uszczelniacze uszczelki.
Mechanik mówił ze ma nalatane koło 300 tys a na liczniku 170 tyś :cry:
W komorze korbowej panuje pod a nie nad ciśnienie bo po zatkaniu palcem odmy po 4 sekundach zaczyna piszczeć zasysane powietrze przez uszczelki.
Przez ostatni tydzień jeździłem z odpiętą odmą i ani grama oleju w butelce nie ma.
Remont 20 tyś przejechane nowe pierścienie panewki kapitałka głowicy, uszczelniacze uszczelki.
Mechanik mówił ze ma nalatane koło 300 tys a na liczniku 170 tyś :cry:
W komorze korbowej panuje pod a nie nad ciśnienie bo po zatkaniu palcem odmy po 4 sekundach zaczyna piszczeć zasysane powietrze przez uszczelki.
Przez ostatni tydzień jeździłem z odpiętą odmą i ani grama oleju w butelce nie ma.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
W komorze korbowej cztery tłoki latają tam i nazad z dużą prędkością wywołując szybkie i mocne fale ciśnienia które może błędnie interpretujesz jako zasysanie do środka?
A tak w ogóle to w którym miejscu Ci zasysa? Wiesz że odma połączona jest z dolotem? A tam jest podciśnienie. Może w ACE jest więcej niż jedno odpowietrzenie?
A tak w ogóle to w którym miejscu Ci zasysa? Wiesz że odma połączona jest z dolotem? A tam jest podciśnienie. Może w ACE jest więcej niż jedno odpowietrzenie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
Odma podłączona jest do filtra powietrza metalową rurką dość gruba gdy ją odłączę i zatkam palcem to czuje jak wciąga powietrze i piszczy na 100%,a po odpięciu niema połączenia z podciśnieniem z dolotu .Jest też cienka rurka gumowa wychodzi z głowicy pomiędzy wtryskami i łączy się z rurką od krokowca.Jej jeszcze nie odpinałem, może to przez nią ssie te powietrze do tłoków.
Jeśli ją odłączysz to od której strony zatykasz?kaline1984 pisze:gdy ją odłączę i zatkam palcem
W kolektorze dolotowym panuje podciśnienie i będzie ssać.Odepnij odmę od bloku silnika i ten otwór sprawdź.
To dodatkowe powietrze dzięki któremu krokowy utrzymuje wolne obroty.Jeśli tam będzie nieszczelność to obroty będą falować albo będą podwyższone.kaline1984 pisze:Jest też cienka rurka gumowa wychodzi z głowicy pomiędzy wtryskami i łączy się z rurką od krokowca.
[ Dodano: 2010-09-14, 23:51 ]
No to jest "raz do wewnątrz raz na zewnątrz"-choć na zewnątrz zawsze będzie delikatnie mocniej.szybkie i mocne fale ciśnienia które może błędnie interpretujesz jako zasysanie do środka?
[ Dodano: 2010-09-14, 23:54 ]
Chyba że jest taka opcja że na którymś baniaku nie otwiera się zawór dolotowy lub zawory dolotowe mają zbyt mały luz :roll: Tłoki po wydechu nie potrafią zassać tyle co powinny przez kolektor to ciągną z z bloku silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia