Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 ] aku pada

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

[b3 ] aku pada

Post autor: KoralB3 » 10 wrz 2010, 22:45

Panowie mam taki problem wystarczy ze audi stoi 2 dni to potem nie można jej odpalić.. pada akumulator . Co się może dziać ? bo nie wieże w to że akumulator w pełni naładowany pada po 2uch dniach.. audi teraz nie nadaje się do niczego bo nawet odpalić nie chce. Pomocy!

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 10 wrz 2010, 22:52

jak dla mnie masz gdzieś zwarcie na instalacji elektrycznej i coś Ci zjada prąd.
Możesz wziąść miernik w dłon i szukać, a jak chcesz sprawdzić aku to oddaj do jakiegos elektryka samochodoweg, żeby Ci sprawdził jego żywotność, jak uważasz że to jego wina.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 10 wrz 2010, 23:45

aku najlepiej sprawdzic areometrem mierzy on gestosc elektrolitu, wyjmij go i naladuj te 12godz stosownie do pojemnosci, zostaw go na kilka godzin i napisz jakie jest napiecie na nim po odczekaniu kilku godz, no i przedewszystkim powinienes napisac ile masz tam elektrolitu w nim czy dolewales i po jakim czasie, czy duzo musiales dolac wody destylowanej, zakladam ze niemasz w instalacji zadnych cudow porobionych ani samorobek ktore by moglyby po czasie zaszkodzic samochodowi

a tu masz temat
https://audi80.pl/b4-19tdi-1z-proble ... t46351.htm

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 11 wrz 2010, 00:03

KoralB3, ile latek ma aku, czy występowało to wcześniej czy nagle od kilku dni? Zaopatrz się w miernik uniwersalny i wepnij się między klemę a aku i sprawdź pobór prądu, o ile się nie mylę powinno być coś 0.02A, ale głowy nie daję uciąć. Sprawdź jakie napięcie ma aku przy pierwszym odpaleniu po postoju przez noc, powinno oscylować w granicach 12V, również jaki jest prąd ładowania aku na odpalonym silniku na jałowych i wyższych obrotach.

i/Lub jak wyżej kolega areometr uskuteczniasz.

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 11 wrz 2010, 09:17

aku ma ok 3 latek.. robiło się tak ale nie po paru dniach.. a jak myślicie czy to może byc od tego że jest puszczony nowy kabel od głosników a tamte stare wpadły do środka i one mogą coś robic?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 wrz 2010, 13:41

dopiero Adam zapytał o podstawowa sprawę czyli ile ma akumulator.3 lata to dość sporo zwłaszcza jeśli akumulator jest kiepskiej firmy bo lepsze powinny spokojnie 5-6 lat wytrzymać.zazwyczaj max to dwa lata gwarancji...moim zdaniem kable od głośników nie maja z tym problemem nic wspólnego.uważam że to wina akumulatora który kończy powoli swój żywot.ze starym akumulatorem miałem to samo.jak się jeździło codziennie to nie było problemu ale po 2-3 dniach nie dało się samochodu odpalić.co ciekawe po sprawdzaniu miernikiem nie było żadnych większych odchyleń od normy a mimo to aku padał.po wymianie na nowy nie ma problemu... sprawdź najpierw akumulator miernikiem.w spoczynku nie powinien mieć mniej niż 12V przy rozruchu wartość nie powinna spaść poniżej 10V a ładowanie powinno mieścić się w ok 13,8 a 14,5V...

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 12 wrz 2010, 16:06

Użyj tego bajeru areometrem nie drogie z tego co pamietam koszt 20zł max i jak masz możliwość to wsadź inny aku. A jesli to nie stary akumulator to gdzieś Ci prąd ucieka tak jak koledzy pisali wczęsniej.

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 12 wrz 2010, 16:42

dzięki panowie za info co do tego pierdolniczka to postaram się zaopatrzeć się w takie coś. Po weekendzie z tatą będziemy wsadzać aku od passata i zobaczymy . A jeszcze takie info. jeden z kolegów mi jeszcze powiedział ze jeśli mój aku już 2 razy był wyjechany do końca to też teraz jest do niczego.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 12 wrz 2010, 17:51

to ze byl rozladowany do konca to nie powinno mu zaszkodzic, wazniejsze jest utrzymanie poziomu elektrolitu na takim poziomie aby plyty nie wystawaly na zewnatrz, bo wtedy gdy zalejesz go woda to ta czesc jest juz utleniona i spada na dol zwierajac plyty i jednoczesnie gestosc jest juz nie ta, dolewa sie wody destylowanej, nie kwasu, mysle ze wazne jest tez aby te otwory co sa po bokach ugory byly drozne aby gaz uciekal na zewnatrz, czyli wezykami ktore sa w standarcie audi i ida dalej w blotniku na swieze powietrze, ciekawe ile osob go nie podlacza i ten siarkowodor wychodzacy podczas pracy aku zaciaga przez filtr kabinowy do wnetrza kabiny

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 12 wrz 2010, 18:39

Szara80tkaTdi, a czy przyczyną może być to że jak go ładowałem w domu pod prostownikiem to korki na górze były odkręcone i położone obok ? (te nakrętki gdzie się wlewa wodę )

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 12 wrz 2010, 21:12

nie, bo po to one sa, aby gaz sie wydobywal swobodnie z aku podczas ladowania

co do roku produkcji akumulatora i innych rzeczy obecnie produkowanych, to rozne historyjki slyszalem :) ot np pare lat temu slyszalem cos takiego jak to zmieniano naklejki w magazynie z data produkcji na starych aku, to tak odnosnie tego ze twierdzisz ze on ma 3 lata, sam nieraz sie boje jak cos kupuje czy chiny i wogule, wiadomo jak jest ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl