Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TD] Problem z kontrolką smarowania.

ODPOWIEDZ
tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

[B4 1.9 TD] Problem z kontrolką smarowania.

Post autor: tower » 13 wrz 2010, 15:38

Witajcie

Chwile temu miałem awarię auta - klin na wale uległ uszkodzeniu i rozsypał mi sie rozrząd. Mam nową głowicę. Dół został stary, jednak korzystając z okazji rozebrałem silnik na części, wyczyściłem wszystko i załozyłem nowe uszczelniacze. Po złozeniu okazało się ze przecieka chłodnica oleju ta przy zderzaku (oczyszczona wcześniej myjką). W zwiazku z opiniami, że chłodnica faktycznie przydaje sie w gorące dni lub przy wysiłkowaniu auta ominąłem chłodnicę i połaczyłem jedym wężem oba krócce wychodzące do chłodniczki. Od pierwszego startu pali mi się kontrolka smarowania. Gaśnie chwilę po starcie ale po ok 4 sek zapala się na nowo. W trakcie jazdy są chwile kiedy zgasnie - głownie przy zatrzymywaniu się. Jeśli odłącze biały przewód przy podstawie filtra kontrolka gasnie.

To co mogło wpłynać na palenie się kontrolki to:
- nowy filtr (bodajże filtron)
- nowy olej 10w40 mobil s zmieszany nieco z paliwem ponieważ były problemy przy pierwszym starcie ( paliwo to biodiesel)
- pominiecie chłodniczki oleju
- zapalanie na prostowniku w funcji rozruchu (miałem slabe aku) i byc moze uszkodzona kontrolka.

Przez chwilę po starcie ok 5-10 sekund słychać klepanie, które potem ustaje a silnik pracuje bez problemów.
Nie mierzyłem jeszcze cisnienia oleju.

Nie wiem teraz, czy mam zmieniać filtr i olej (mozliwe ze filtr jest zasyfiony odfiltrowanym biodieslem) czy czujnik (walnięty w wyniku rozruchu na duzym prądzie?).

Wiem, że ostatecznie okaże sie wszystko po sprawdzeniu cisnienia oleju, ale na podstawie powyższych informacji może udą się Wam podpowiedzieć co jest nie halo. Samo smarowanie jest, bo po wykreceniu korka oleju chlapie dość intensywnie.

Podobno utrata ciśnienia wiąże sie z wyrobieniem panewek. Panewki był wyjmowane, czyszczone i smarowane przed włożeniem. Jednak przy montażu panewki dobrze siedziały w gniazdach jak i dobrze przyklejały się do wału. Nie pozamieniane przy zakładaniu.

Dzieki za uwagi.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2010, 15:46 przez tower, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 13 wrz 2010, 15:43

tower, na początek
_uwaga

Zmierz ciśnienie bo może sie okazać że masz uszkodzony czyjnik.

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 14 wrz 2010, 09:35

Smarowanie zgasło. Powodem był brak połączenia bodajże niebieskiego kabla z alternatorem :-P

Ktoś już zadawał to pytanie i nie doczekał sie odpowiedzi - jaki związek ma alternator z kontrolka smarowania?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl