Witam
Po podpięciu do komputera wyskoczył mi następujący błąd:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
Co można z tym dalej zrobić ? Od czego zacząć ?
Silnik to 1.6 ADA z LPG, lekko falują obroty na rozgrzanym silniku, na benzynie przy przyśpieszaniu lub jeździe pod górę lekko szarpie.
[B4 ALL] Błąd VAG nr 00537 Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak, obroty falują zarówno na benzynie jak i na gazie tylko na ciepłym silniku - zaczyna się prawie przy 90 st C, nie są to duże zmiany, ale wyczuwalne w zakresie 850,875,900 rpm
Przy czym wydaje mi się, że zaczynają falować dopiero chwilę po zatrzymaniu auta.
Silnik, jak dla mnie, ciężko odpala. Niezależnie czy ciepły/zimny potrzebuje kilku machnięć rozrusznikiem. Mechanik stwierdził, że ten silnik już tak ma.
Innych błędów w komputerze (ECU) nie było. Posiadam skany z programu VAG-COM 409 (łącznie z grupą 000) jednak nie mam opisu do grup dla mojego silnika.
Przy czym wydaje mi się, że zaczynają falować dopiero chwilę po zatrzymaniu auta.
Silnik, jak dla mnie, ciężko odpala. Niezależnie czy ciepły/zimny potrzebuje kilku machnięć rozrusznikiem. Mechanik stwierdził, że ten silnik już tak ma.
Innych błędów w komputerze (ECU) nie było. Posiadam skany z programu VAG-COM 409 (łącznie z grupą 000) jednak nie mam opisu do grup dla mojego silnika.
Mi też faluje na jałowym na LPG, zauważyłem że faluje idealnie w rytm zamykania/otwierania krokowca od LPG. Bogatsza mieszanka obroty w góre, uboższa w dół. Jest to delikatne i raczej sądzę że częste na gazie. Raczej się tym nie przejmuję. Ale jeśli chodzi o falowanie na benzynie to nie wiem co to może być.
U mnie nie ma żadnego rytmu
Właściwie to nie jest tak, że one cały czas falują. Kilka sekund trzyma się 850 i przeskakuje na 1,2 s 875. Nie ma przy tym żadnej regularności.
Wygląda to trochę jakby spalanie w którymś cylindrze było zaburzone. Dlatego wymieniłem przewody i świece (kopułka i palec są w dobrym stanie). Niestety nie chodziło o świece.
Właściwie to nie jest tak, że one cały czas falują. Kilka sekund trzyma się 850 i przeskakuje na 1,2 s 875. Nie ma przy tym żadnej regularności.
Wygląda to trochę jakby spalanie w którymś cylindrze było zaburzone. Dlatego wymieniłem przewody i świece (kopułka i palec są w dobrym stanie). Niestety nie chodziło o świece.