Skoro tak to wcześniej miałem rację i mimo szerszej opony będziesz teoretycznie szybciejszy 8-)WALUX pisze:Obliczyłem w Tyr-o-saurus'ie (programik do przeliczania), że różnica wynosi 8mm (nowe opony będą miały o tyle mniejszą średnice i prędkościomierz według tego będzie przekłamywał na PLUS 1,2%) To wszystko, pozdrawiam!
[80 b4]Wymiana opon
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Ale pałujecie się z tym tematem
195/65/15 i 205/60/15 srednica koła taka sama.
Spalanie nie zauwazylem wiekszego
Osiągi nie zauwazylem sałbszych
Koleiny - wprost przeciwnie, lepiej auto prowadzi mi się na GoodYerach F1 205 niz Michelin 195.
Samochód jest znacznie pewniejszy mniej rozlazły, lepiej trzyma się drogi, mozna bawić się gutkiem a auto samo jedzie.
Same zalety 205. Nie bez przyczyny wkladali je w mocniejszych motorach lub w coupe przy takim samym motorze. Są droższe i były w bogatszych lub mocniejszych wersjach.
Polecam 205 na kazdej B4.
ps:
polecam ten artykuł http://www.centrum.audi80.pl/content/view/153/2/
195/65/15 i 205/60/15 srednica koła taka sama.
Spalanie nie zauwazylem wiekszego
Osiągi nie zauwazylem sałbszych
Koleiny - wprost przeciwnie, lepiej auto prowadzi mi się na GoodYerach F1 205 niz Michelin 195.
Samochód jest znacznie pewniejszy mniej rozlazły, lepiej trzyma się drogi, mozna bawić się gutkiem a auto samo jedzie.
Same zalety 205. Nie bez przyczyny wkladali je w mocniejszych motorach lub w coupe przy takim samym motorze. Są droższe i były w bogatszych lub mocniejszych wersjach.
Polecam 205 na kazdej B4.
ps:
polecam ten artykuł http://www.centrum.audi80.pl/content/view/153/2/
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
A co od wyboru opon to ja polecam takie:
Point S Summerstar II
Opony robione sa przez Continentala ale maja inne wytloczenie=nizsza cene. Kupilem w zeszlym roku komplet nowych i jestem z nich super zadowolony! Na mokrej nawierzchni daja bardzo dobrze rade i nawet jak spadl ostatni snieg w tym roku to bylem po zmianie zimowek i powiem ze bylo duzo lepiej niz sie obawialem! Moj ojciec ma takie tylko ze zimowki i tez nieba bata zeby gdzies nie podjechal badz wyjechal a mieszkamy w gorach! Wilu8 kupil w tym roku tez takie na przednia oske takze zapytaj sie jeszzce o jego zdanie. Jak masz jednak nadmiar pieniedzy to oczywiscie fabryczne Conti beda moim zdaniem najlepsze choc Point S jakoscia nie odbiegaja!
Point S Summerstar II
Opony robione sa przez Continentala ale maja inne wytloczenie=nizsza cene. Kupilem w zeszlym roku komplet nowych i jestem z nich super zadowolony! Na mokrej nawierzchni daja bardzo dobrze rade i nawet jak spadl ostatni snieg w tym roku to bylem po zmianie zimowek i powiem ze bylo duzo lepiej niz sie obawialem! Moj ojciec ma takie tylko ze zimowki i tez nieba bata zeby gdzies nie podjechal badz wyjechal a mieszkamy w gorach! Wilu8 kupil w tym roku tez takie na przednia oske takze zapytaj sie jeszzce o jego zdanie. Jak masz jednak nadmiar pieniedzy to oczywiscie fabryczne Conti beda moim zdaniem najlepsze choc Point S jakoscia nie odbiegaja!
Hmm... powiedz Wilowi ze lepsze opony zaklada sie na tyl nie na przod 8-) ja sobie sprawilem uzywane Continentale Contisport 225/45/17 i powiem ze narazie jestem z nich bardzo zadowolony i nie hucza jak niektore opony... :mrgreen:Oofol pisze:A co od wyboru opon to ja polecam takie:
Wilu8 kupil w tym roku tez takie na przednia oske takze zapytaj sie jeszzce o jego zdanie. Jak masz jednak nadmiar pieniedzy to oczywiscie fabryczne Conti beda moim zdaniem najlepsze choc Point S jakoscia nie odbiegaja!
Byłem dzisiaj w jednym z serwisów i polecono mi 2 opony. Sprzedawca twierdził że te będą najlepsze:
1.Nokian NRHi.
2.Uniroyal Rallye 550.
Poszperałem troche w necie i okazuje się że ten nokian wygrał został zwycięzcą testu magazynu Auto świat, więc chyba te oponki zakupie.
[ Dodano: 2007-07-12, 20:51 ]
http://www.opony.com.pl/aktualnosci/548 ... _nrhi.html
Zamieszczam link do stronki
1.Nokian NRHi.
2.Uniroyal Rallye 550.
Poszperałem troche w necie i okazuje się że ten nokian wygrał został zwycięzcą testu magazynu Auto świat, więc chyba te oponki zakupie.
[ Dodano: 2007-07-12, 20:51 ]
http://www.opony.com.pl/aktualnosci/548 ... _nrhi.html
Zamieszczam link do stronki
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
w Auto Świecie z 26 marca 2007 w teście opon o rozmiarze 205/55R16 (czyli najważniejsze ze 205 szerokości bo wyniki będą podobne dla 205/60R15)
Kolejność była taka:
1. Continental PremiumContact 2
2. Bridgestone Turanza ER 300
3. Dunlop SP Sport FastResponse
4. Kumho Ecsta SPT Ku31
5. Toyo Proxes CF1
6. Pirelli P7
7. Verdestein Sportrac3
8. Goodyear Excellence
9. Michelin Primacy HP
10. Hankook Ventus Prime K 105
11. Fulda Carat Progresso
12. (Dyskwalifikacja) Chengshan CSR 169
Polecam sklep Netcar.pl bo mają tanio wysyłka w koszcie kurierem, pewna bezproblemowa te trzy opony z czołówki kosztują tam po około 290 zł za 205/60R15
Kolejność była taka:
1. Continental PremiumContact 2
2. Bridgestone Turanza ER 300
3. Dunlop SP Sport FastResponse
4. Kumho Ecsta SPT Ku31
5. Toyo Proxes CF1
6. Pirelli P7
7. Verdestein Sportrac3
8. Goodyear Excellence
9. Michelin Primacy HP
10. Hankook Ventus Prime K 105
11. Fulda Carat Progresso
12. (Dyskwalifikacja) Chengshan CSR 169
Polecam sklep Netcar.pl bo mają tanio wysyłka w koszcie kurierem, pewna bezproblemowa te trzy opony z czołówki kosztują tam po około 290 zł za 205/60R15
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Juz chyba przeczytal;-) Co do Nokian to naprawde swietne oponki ale do Down Hill'u Rowerowego a do auta to raczej bym ich nie kupil...labek pisze:Hmm... powiedz Wilowi ze lepsze opony zaklada sie na tyl nie na przod 8-) ja sobie sprawilem uzywane Continentale Contisport 225/45/17 i powiem ze narazie jestem z nich bardzo zadowolony i nie hucza jak niektore opony... :mrgreen:Oofol pisze:A co od wyboru opon to ja polecam takie:
Wilu8 kupil w tym roku tez takie na przednia oske takze zapytaj sie jeszzce o jego zdanie. Jak masz jednak nadmiar pieniedzy to oczywiscie fabryczne Conti beda moim zdaniem najlepsze choc Point S jakoscia nie odbiegaja!
Nie mam doświadczeń z 205 bo jeżdżę na 195 ale nie od dziś wiadomo, że szersze opony mają swoje wady ... jedna z nich to większa podatność na aquaplaning - auto szybciej traci kontakt z podłożem na mokrej nawierzchni, zarówno podczas jazdy na wprost jak i w zakręcie.Doc pisze: Osiągi nie zauwazylem sałbszych
Koleiny - wprost przeciwnie, lepiej auto prowadzi mi się na GoodYerach F1 205 niz Michelin 195.
Samochód jest znacznie pewniejszy mniej rozlazły, lepiej trzyma się drogi, mozna bawić się gutkiem a auto samo jedzie.
Same zalety 205. Nie bez przyczyny wkladali je w mocniejszych motorach lub w coupe przy takim samym motorze. Są droższe i były w bogatszych lub mocniejszych wersjach.
Polecam 205 na kazdej B4.
Ponadto większość osób zgłasza także problem gorszego trzymania w koleinach - Ty zdajesz się być jednym z wyjątków przeczącym tej regule
Naturalnie w pewnym stopniu pogarszają się parametry wozu (choć może to być nieodczuwalne). Do ABT jaki posiadam polecam 195 ze względu na silnik a dodatkowo pewniej czuję się na mokrej nawierzchni - tutaj ukłony dla posiadanych Pirelli P6 które w tym profilu na mokrej nawierzchni zachowują się tak samo jak na suchej w odróżnieniu od wielu opon które są wzorowe na suchym i tylko dobre lub słabe na mokrym ...
Ja tez jestem zdania ze opona o szerokosci 205 jest duzo lepsza od 195 po pierwsze lepiej auto sie trzyma a po drugie nie odczuwa sie kolein, ja przechodzilem od rozmiaru 185 przez kazdy rozmiar do 225 ktore mam teraz i najbardziej koleiny byly odczuwalne przy szerokosci opony 215 ale moim zdaniem najlepiej wygladalo na aucie bo 225/45 to juz troche balon no chyba ze 225/40 lub 35 wtedy co innego 8-)paco pisze:Nie mam doświadczeń z 205 bo jeżdżę na 195 ale nie od dziś wiadomo, że szersze opony mają swoje wady ... jedna z nich to większa podatność na aquaplaning - auto szybciej traci kontakt z podłożem na mokrej nawierzchni, zarówno podczas jazdy na wprost jak i w zakręcie.Doc pisze: Osiągi nie zauwazylem sałbszych
Koleiny - wprost przeciwnie, lepiej auto prowadzi mi się na GoodYerach F1 205 niz Michelin 195.
Samochód jest znacznie pewniejszy mniej rozlazły, lepiej trzyma się drogi, mozna bawić się gutkiem a auto samo jedzie.
Same zalety 205. Nie bez przyczyny wkladali je w mocniejszych motorach lub w coupe przy takim samym motorze. Są droższe i były w bogatszych lub mocniejszych wersjach.
Polecam 205 na kazdej B4.
Naturalnie zgadzam się z powyższym, że szersza opona jest lepsza na suchej nawierzchni (głównie w zakręcie) ale nie można pisać jednostronnie, że jest generalnie dużo lepsza bo to mija się z prawdą ... no chyba, że jeździmy tylko wtedy gdy nie pada a jak nas deszcz dopadnie to się zatrzymujemy :mrgreen:labek pisze: Ja tez jestem zdania ze opona o szerokosci 205 jest duzo lepsza od 195 po pierwsze lepiej auto sie trzyma
Polskie drogi są dziurawe i mają dużo kolein ... niech tam będzie, że zachowanie w koleinach nie ulega pogorszeniu, ale gdy spadnie deszcz to zbiera nam się w tych koleinach woda i szersza opona szybciej traci przyczepność.