No nie wiesz :?: Allegro <ok> Niektórzy nie są pazerni (mało ich ale czasem się trafi) i sprzedają za małę pieniądze ,dokładnie to wyrwałem za 200zł kompletne z tłumikiem i pompką paliwa ,czujnikiem temperatury bo działało automatycznie jako dogrzewacz włączając sie poniżej 5 stopni ,webasto mokre ,analogowy hydronic D3WZ ,moc 3200Wat ,zużycie paliwa 0,4 litra na godzinę ,są też żadziej spotykane większe D5WZ i te mają moc 5000 Wat no i palą 0,7 l ,musiałem tylko pompkę ganiającą płyn dokupić za 50 zeta i zdalne sterowanie za 90zeta bo szarpnałem się na czterokanałowe ,coby sobie jeszcze centralny zamek podpiąć .Jak chcesz to widzę takie same za 300zł na aukcji ,gość od zeszłego roku nie może sprzedać ,prawie go od niego kupiłem ale znalazłem o 100zł tańsze Polecam bo działa pięknie,no i tylko mokre bo suchym silnika nie podgrzejesz acha i tylko hydronic bo wiem na pewno że są analogowe i odpalają po podaniu plusa z aku ,pozostałe to cyfrówki odpalane po sieci CAN czyli ze sterownika auta ,cyfrówki są w zasadzie nie do odpalenia "na stole"AB4 pisze:MUNIOR gdzie wyrwałeś takie tanie webasto?
[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
nie chce mi się czytać tego tematu, ale swego czasu intensywnie walczyłem na forum forda aby wiedza o piecu była w jednym miejscu
tutaj pod tym linkiem jest cała skarbnica wiedzy o D3WZ i d5...
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=29566
wklejam bo może się komuś przyda.
wątek wygląda na koszmarnie długi ale wiedza skończyła się po 30% później już tylko powtarzanie problemów...
tutaj pod tym linkiem jest cała skarbnica wiedzy o D3WZ i d5...
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=29566
wklejam bo może się komuś przyda.
wątek wygląda na koszmarnie długi ale wiedza skończyła się po 30% później już tylko powtarzanie problemów...
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Kolego MUNIOR, jeżeli masz wiedzę na temat montażu webasta do 8dziesiątki to proponowałbym założyć temat w dziale "warsztat" i tam opisać krok po kroku jak zamontować postojowe ogrzewanie. Chodzi mi o to żeby nie robił się mętlik w tym temacie i żeby nie mówić tutaj o podgrzewaczu elektrycznym i webaście na raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No chętnie ,ale to wymaga sporo czasu ,a tego nie mam :-|misiekdzwon pisze:Kolego MUNIOR, jeżeli masz wiedzę na temat montażu webasta do 8dziesiątki to proponowałbym założyć temat w dziale "warsztat"
No i kolega ma rację ,porządek musi być ,jakby ktoś miał jakieś pytania dotyczące montażu webasto do naszych audic to pisać na pw .W tym temacie już nie śmiecimymisiekdzwon pisze:Chodzi mi o to żeby nie robił się mętlik w tym temacie i żeby nie mówić tutaj o podgrzewaczu elektrycznym i webaście na raz.
Kolego mozesz podesłać link do aukcji, bo chyba byłbym zainteresowanyMUNIOR pisze:No nie wiesz :?: Allegro <ok> Niektórzy nie są pazerni (mało ich ale czasem się trafi) i sprzedają za małę pieniądze ,dokładnie to wyrwałem za 200zł kompletne z tłumikiem i pompką paliwa ,czujnikiem temperatury bo działało automatycznie jako dogrzewacz włączając sie poniżej 5 stopni ,webasto mokre ,analogowy hydronic D3WZ ,moc 3200Wat ,zużycie paliwa 0,4 litra na godzinę ,są też żadziej spotykane większe D5WZ i te mają moc 5000 Wat no i palą 0,7 l ,musiałem tylko pompkę ganiającą płyn dokupić za 50 zeta i zdalne sterowanie za 90zeta bo szarpnałem się na czterokanałowe ,coby sobie jeszcze centralny zamek podpiąć .Jak chcesz to widzę takie same za 300zł na aukcji ,gość od zeszłego roku nie może sprzedać ,prawie go od niego kupiłem ale znalazłem o 100zł tańsze Polecam bo działa pięknie,no i tylko mokre bo suchym silnika nie podgrzejesz acha i tylko hydronic bo wiem na pewno że są analogowe i odpalają po podaniu plusa z aku ,pozostałe to cyfrówki odpalane po sieci CAN czyli ze sterownika auta ,cyfrówki są w zasadzie nie do odpalenia "na stole"AB4 pisze:MUNIOR gdzie wyrwałeś takie tanie webasto?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
czyżby u tego gościa? http://allegro.pl/webasto-12v-diesel-au ... 22243.html
Dzieki MUNIOR, mimo wszystko chciałbym zerknąć na zdjęcie więc jeśli ktoś posiada to poproszę.
A powiedz mi Munior jak podgrzewacz bedzie sie stykał z serwem i do tego bedzie miał doprowadzoną masę przykładowo od aku to bedzie jakiś błąd??? ja niestety fabrycznie podgrzewacza nie miałem i u mnie wąż z nagrzewnicy idzie za serwem a nie jak u niektorych przed patrząc frontem do silnika.
A powiedz mi Munior jak podgrzewacz bedzie sie stykał z serwem i do tego bedzie miał doprowadzoną masę przykładowo od aku to bedzie jakiś błąd??? ja niestety fabrycznie podgrzewacza nie miałem i u mnie wąż z nagrzewnicy idzie za serwem a nie jak u niektorych przed patrząc frontem do silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: dziwne ,i wygląda na jakąś rzeżbe ,bo w kilku autach które widziałem było normalnie , a co do masy to nie ma znaczenia czy się styka gdziekolwiek czy nie ,byle by była dobrze przewodem doprowadzona bo prąd jaki płynie przy trzech włączonych świecach jest ok. 40 Amperzupens pisze:u mnie wąż z nagrzewnicy idzie za serwem a nie jak u niektorych przed patrząc frontem do silnika.
no sam to przecież cały czas rezam, zobacz Munior że auta,które nie maja oryginalnie zamontowanego podgrzewacza między innymi moje ma węże z nagrzewnicy poprowadzone praktycznie przy samej ścianie grodziowej (zdjęcie nr 1), natomiast te z podgrzewaczem mają wąż zasilający nagrzewnicę przy scianie grodziowej a wychodzący z nagrzewnicy jest zdecydowanie bardziej wysunięty w kierunku np. chłodnicy (zdjęcie nr 2). Zamontowałem podgrzewacz a teraz planuje zrobić jego sterowanie manualnie poprzez przełącznik z diodą kontrolna w kabinie. Użyję tylko 2 świec wieć prąd nie przekroczy 30 A i interesuje mnie tylko to, czy podgrzewacz podczas styku z servem (czyli dodatkową masą) nie bedzie mi oskrzył. przewody bedą dobrane odpowiednio. Plus wraz z masą pociągnę z aku a na plusie oprócz przełącznika dam jeszcze bezpiecznik 30A. Mam nadzieje że mnie dobrze zrozumiałeś zdjęcia już znalazłem więc dziekuję.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Faktycznie na zdjęciach widac że bez podgrzewacza jest ciut inaczej ,a że wszystkie które widziałem miały podgrzewacz to jakoś nie mogłem sobie wyobrazić jak może być inaczej ,a faktycznie gumowy wąż w silniku bez podgrzewacza idzie bliżej serwa .Co do iskrzenia to nic ci nie będzie iskrzyć o ile masa podgrzewacza będzie miała dobry styk .Nie musisz prowadzić masy z aku ,w zupełności wystarczy z głowicy silnika ,jak w ori wersji z podgrzewaczem .Bezpiecznik zawsze powinien być z zapasem i obawiam się a nawet jestem pewien że 30 A będzie za mały ,zauważ że w ori instalacji jest 80A do 3 świec ,więc analogicznie do dwóch powinien być co najmniej 50-60A