Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] Wypadająca półoś/wałek

Wszystko co związane z w/w kategorią.
code
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 wrz 2010, 10:39
Lokalizacja: Łódź

[80 B4 2.0 ABK] Wypadająca półoś/wałek

Post autor: code » 16 wrz 2010, 11:18

Witam.
Mam problem, który zaczął się od pękniętego wahacza (prawa strona), koło stanęło bokiem i półoś wyleciała ze skrzyni. Teraz po wymianie wahacza i zmontowaniu wszystkiego półoś wypada ze skrzyni po przejechaniu max. paru metrów. Dokładniej mówiąc, to ona tak jakby w ogóle się nie trzyma skrzyni, sprawdzałem lewą stronę, próbowałem czymś podwarzyć delikatnie, ale tam wyraźnie półoś jest jakby zapięta w skrzyni. Oglądałem koniec wałka i myślę, że jedyną możliwością na jej zapięcie jest rowek tuż przed łożyskiem. Widziałem też, że większość skrzyń sprzedawana jest z przegubem wewnętrznym nie wymontowanym ze skrzyni, powiedzcie mi tylko, że nie muszę rozbierać skrzyni żeby zapiąć tę półoś! xD
Btw., książka nic nie mówi o jakimś specyficznym montażu półosi lub jej wymontowywaniu, a na forum przy użyciu przeróżnych słów kluczowych trzeba się przebijać przez ogrom ilości stron na temat oleju do skrzyni, a na mój temat nic nie znalazłem. Rocznik B4 to 1995r.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 16 wrz 2010, 11:31

Wydaje mi sie że w przegubie zew. jest jakiś pierścień oporowy uniemożliwiający wysunięcie półosi.

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 16 wrz 2010, 16:26

Nie wiem dokładnie jak jest w Audi, ale podejrzewam, że tak samo jak w Golfie, bo rozwiązanie jest podobne. Po przegubem wewnętrznym jest taka gumowa zaślepka, nazywa się to zaślepka flanszy półosi. Pod tą zaślepką jest pierścień segera, który trzyma flanszę (kielich wychodzący ze skrzyni z 6-cioma otworami, do których przykręca się przegub wewnętrzny)półosi, może ten pierścień segera wypadł i półoś wysuwa się ze skrzyni?

code
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 wrz 2010, 10:39
Lokalizacja: Łódź

Post autor: code » 16 wrz 2010, 22:17

Dzięki za odpowiedzi, jutro będę kombinował i jak tylko się uda uporać to dam znać co i jak.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Bibol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 404
Rejestracja: 23 lip 2007, 18:02
Lokalizacja: Dormagen

Post autor: Bibol » 16 wrz 2010, 23:31

Siemanko, może taki rysunek będzie pomocny
Obrazek

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 17 wrz 2010, 10:00

Mi chodziło o pozycje nr.11 z tego rysunku.

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 17 wrz 2010, 18:31

Powinieneś sprawdzić zabezpieczenie półosi. Półośka zabezpieczona jest od wewnętrznego przegubu segerem, a od zewnętrznego pierścieniem. Jak dobrze rozumiem to wypada ci półośka z wewnętrznego. Musisz odkręcić przegub wew kluczem "gęsty torx" lub zwykły imbus w zależności od tego czy przegub był wymieniany.
Powodzenia.

Awatar użytkownika
Bibol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 404
Rejestracja: 23 lip 2007, 18:02
Lokalizacja: Dormagen

Post autor: Bibol » 17 wrz 2010, 20:52

Najlepiej mieć do tego klucz z końcówką typu " spline '' , odkręcając ori śruby torxem ryzykujesz obrobienie ich w środku jeżeli są mocno dokręcone - a są na pewno. :mrgreen:

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 19 wrz 2010, 08:01

Właśnie nie wiedziałem jak nazywa się ten klucz :oops: ("spline" jak napisał Bibol) dlatego napisałem "gęsty torx". Ja pożyczyłem od znajomego ten klucz.

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 19 wrz 2010, 11:45

olapiotr pisze:Mi chodziło o pozycje nr.11 z tego rysunku.
Brak lub złe działanie zabezpieczenia nr 11 z rysunku w żaden sposób nie może spowodować wypadania półosi ze skrzyni biegów, ponieważ jest ono przy przegubie zewnętrznym.

[ Dodano: 2010-09-19, 11:48 ]
gucia pisze:Powinieneś sprawdzić zabezpieczenie półosi. Półośka zabezpieczona jest od wewnętrznego przegubu segerem, a od zewnętrznego pierścieniem. Jak dobrze rozumiem to wypada ci półośka z wewnętrznego. Musisz odkręcić przegub wew kluczem "gęsty torx" lub zwykły imbus w zależności od tego czy przegub był wymieniany.
Powodzenia.
Zgadza się, tu chodzi albo o zabezpieczenie przegubu wewnętrznego, albo o zabezpieczenie kielicha przegubu wewnętrznego. Ten kielich jak już pisałem to część do której przykręca się przegub wewnętrzny na 6 śrub.

code
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 wrz 2010, 10:39
Lokalizacja: Łódź

Post autor: code » 21 wrz 2010, 20:48

No i okazało się, że część półosi (kielich) za przegubem wewnętrznym na samym końcu wałka MIAŁ rowek z zapinką, miał bo go stracił, musiałem rozbierać skrzynie bo kawałek wałka i zapinka oberwały się i zostały w skrzyni.
już wszystko zmontowane, dzisiaj jeszcze wymieniałem drążek i kupiłem olej do skrzyni, nie wiem tylko którędy wlać, na założonej skrzyni nie widziałem korka, ale w razie czego wleje odpowietrznikiem.
Pozdro i dzięki za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 23 wrz 2010, 21:52

Olej wlewa się poprzez korek do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni biegów.
Znajduje się on przed prawą półośką (patrząc od przodu samochodu), na klucz imbus.
Powodzenia.

jakosek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 15 sty 2009, 22:30
Lokalizacja: okolice Lubartowa

Post autor: jakosek » 25 sty 2011, 20:31

U mnie wyszedł ze skrzyni właśnie ten kielich, olej wyleciał ciurkiem. Jak to jest zamocowane (seger jakiś?) i jak to naprawić? Trzeba rozbierać całą skrzynie?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 25 sty 2011, 21:02

o ile się nie mylę to jest na zatrzask i do wymiany uszczelniacz napewno (siemering)

L_BUBU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 14 sie 2008, 23:04
Lokalizacja: lublin

Post autor: L_BUBU » 27 sty 2011, 14:54

Pozycja 11 to jest pierścieni dystansowy do przegubu zewnętrznego i jest zrobiony z plastiku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl