Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI 1Z] Chyba syntetyk zamęczyl mi silnik..

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 wrz 2010, 23:06

jetta1911 pisze:Po rozebrani silnika okazało się że na czwartym cylindrze tam gdzie urwał się korbowód było tyle oleju jak by ktoś nalał go z beczką a uszczelka wyglądała tak jak by się głowica poluzowało.Jakim cudem to nie wiem ale dwie śruby były luźne.
Rok temu, po wymianie kół na zimowe, w drodze do dziewczyny zatkało mi termostat, puścił jeden przewód wodny i lekko dźwigło głowicę od temperatury. Uważajcie przy zmianie kół by Wam też nie dźwigło głowicy! :-P

Aha, 150 tys km... śruby się nie luzują same. Głowica musiała być ściągana a szpilki stare ze "zmęczonym" gwintem bądź niedokręcone jak należy. Dobre szpilki dokręcone jak trzeba nigdy nie puszczą, mogą się rozciągnąć jakby głowicę dźwigało lecz nigdy się nie odkręcą.
Kijowe szpilki, zaczęły puszczać, zrobiła się luka do kanału olejowego, stąd dym.
Zaraz po odpaleniu olej jest gęsty i wytwarza duże ciśnienie w silniku, szpilki wogóle nie trzymały i z kanału olejowego chlusnęło olejem do cylindra. Olej nieściśliwy, olbrzymia kompresja i korbowód nie wytrzymał. Obraz tego, co się u Ciebie stało.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 wrz 2010, 00:08

jetta1911 pisze:Nie wiem może źle wytłumaczyłem ale zaczęło się to po wymianie oleju na 10 w 40.
gdybyś nie zmienił oleju na inny to też by silnik się rozpadł, po prostu to co zaczęło się dużo wcześniej zbiegło się z wymianą oleju bo co ma olej do luźnych śrub (szpilek/nakrętek) mocujących głowicę :?: skoro lepszy olej dawał by takie efekty to u mnie pod maską powinna być wielka dziura zamiast silnika, jakoś zrobiłem 50tys. km na 10W-40 i kolejne 30tys. km na 5W-40 i mimo 350tys. km przebiegu silnik mruczy aż miło posłuchać ;-)
Tak jak napisałem wczesnej nie miałem z nim nigdy problemów ani nie brał oleju bo silnik był po 150tyś. bo dziadkowi nie chciało się jeździć nawęd do kościołka.
co do tego: "no comment", Niemcy też się nauczyli kręcić liczniki i historyjek typu "dziadek jeździł do Kościoła" czy "kobieta jeździła do pracy kilometr" poza tym Niemiec nie kupuje Diesela po to żeby ładnie stał w garażu tylko żeby było czym jeździć i roczne przebiegi u nich dochodzą nawet do 100tys. km i więcej, także prędzej masz 1150000 jak 150000km

trepek dobrze mówi, poza tym w silniku R4 1896cm^3 i stopniu sprężania 19.5:1
wielkość komory spalania w GMP to zaledwie 24.3cm^3 więc wystarczy koło 20cm^3 oleju lub innego płynu w cylindrze żeby korby bokiem wyszły (w GMP 4.3cm^3 wolnego miejsca w cylindrze daje stopień kompresji rzędu 110:1)

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 17 wrz 2010, 16:00

Kolego co do silnika to nie wiesz co mówisz bo dziadzio do serwisu nawet na głupi bezpiecznik od świateł jeździł i każdą wymianę mam wypisaną w książce serwisowej pojazdu.

A że mam wujka w Niemczech i mieszka tam już 18 lat to nagrał mi tego dziadzia.
Nawet byłem z wujem w tym serwisie i potwierdzili przebitek tego samochodu.

Więc nie wiem czego się czepiacie tego silnika :?:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 17 wrz 2010, 17:00

jetta1911 pisze:Więc nie wiem czego się czepiacie tego silnika :?:
Szpilki głowicy nie luzują się same. To nie lekko dorkęcona śrubka, która od wibracji przemieści się. Na dodatek szpilki cały czas są poddawane siłą rozciągającym.

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 17 wrz 2010, 19:13

J wiem jakim siłom są poddawane szpilki w głowicy a zwłaszcza w dizlu ale ciekawi mnie to jakim cudem się poluzowały jak nikt nic przy tym nie grzebał.
Mam go dwa lata i nigdy nic się nie działo :?:

A tak ogółem kusz widziałem takie cuda że sam nie mogłem uwierzyć.
np.toyota auris 1,6 benzyna 2010 wyjechała z salonu i po trzech miesiącach pourywały się trzy szpilki w głowicy.

to może niech mi to też ktoś wytłumaczy bo ja sam nie mogę.

Po prostu mogła być jakaś wada przykręcenia głowicy lub za słabe szpilki i to wszystko

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 wrz 2010, 20:37

jetta1911 pisze:ale ciekawi mnie to jakim cudem się poluzowały jak nikt nic przy tym nie grzebał.
w bardzo prosty sposób, a mianowicie za pomocą klucza i rąk mechaników, którzy grzebali przy silniku podczas jakiejkolwiek naprawy (np. wymiany rozrządu), jeśli nie w Niemczech to w PL

teraz Niemcy w serwisach robią takie cyrki z samochodami że aż szkoda słów :shock: składają wszystko tak żeby klient niedługo znowu musiał przyjechać, kumpel robił sporo czasu blisko serwisu i gadał z gościem co tam pracował :roll: , ustawiałem kąt wtrysku w golfie 4 (AGR) z tamtych okolic i śruby na kole pompy były tak lekko przykręcone że można było spokojnie kombinerkami poluzować

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 17 wrz 2010, 20:51

jetta1911 pisze:Kolego co do silnika to nie wiesz co mówisz bo dziadzio do serwisu nawet na głupi bezpiecznik od świateł jeździł i każdą wymianę mam wypisaną w książce serwisowej pojazdu.

A że mam wujka w Niemczech i mieszka tam już 18 lat to nagrał mi tego dziadzia.
Nawet byłem z wujem w tym serwisie i potwierdzili przebitek tego samochodu.

Więc nie wiem czego się czepiacie tego silnika :?:
no to co powiesz że u mnie pękły 3 tłoki?????i nie dostawał wcale w d...

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 17 wrz 2010, 21:51

Moje zdanie jest takie że nawet w najlepszej forze musi coś paść ale muszą przyczynić się do tego jakieś czynniki i nie mówię tu tylko o olejach <ok>

Takie jest moje zdanie <ok>


Obrazek

Czy może mi to ktoś wytłumaczyć bo ja coś nie kumam.

Taki podobno są normy audi z tego rocznika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl