[80 B4 1.9 TD AAZ] latajacy drazek:( Klubowicze pomożcie!:(
[80 B4 1.9 TD AAZ] latajacy drazek:( Klubowicze pomożcie!:(
Witajcie!
widzialem na forum problemy z latajacym drazkiem i szarpaniem.
Bardzo prosze jesli ktos rozwiazal te problemy o rade...
Mialem wymieniane zawieszenie, i sam wymienialem poduszki pod skrzynia i silnikiem.
Sprzeglo nie wiem w jakim jest stanie, ale jak odpuszczam i dodaje gazu to czuje jak cos pod samochodem lata...skrzynia??silnik??
Moze ci mechanicy spartaczyli robote nie wiem. w kadym razie po odjeciu i dodaniu gazu lata drazek i sa dosc mocne szrpniecia przy przyspieszaniu.Wjade w weekend na kanal, i jeszcze popatrze.Ale napewno komus udalo sie zrobic to.
I jeszcze jedno, bardzo prosze o jakies info, chodzi mi o sprawdzonego mechanika, z przyrzadami do diagnozy silnika itp. w warszwie lub okolicach, badz okolocach siedlec, miedzyrzeca podlaskiego. Nie moge poprostu trafic na kogos kompetentnego (i taniego:)).
napewno gdzies naprawiacie swoje wozy, moze ktos z Was pomorze????
Zaczynam sie juz zastanawiac nad sprzedaza, bo ciagle jest cos nie tak:( a w sumie zakochalem sie w tym samochodzie:)
pozdrawiam i czekam z niecierpliwoscia na odp.
Maciek
PS. U nas w B4 mozna sprawdzic stan oleju w skrzyni? oczywiscie nie zlewajac starego?
jak w ogole jest z tym olejem, powinno sie go wymieniac? niektorzy mowia ze lepiej nie dotykac, a uzupelnic?
widzialem na forum problemy z latajacym drazkiem i szarpaniem.
Bardzo prosze jesli ktos rozwiazal te problemy o rade...
Mialem wymieniane zawieszenie, i sam wymienialem poduszki pod skrzynia i silnikiem.
Sprzeglo nie wiem w jakim jest stanie, ale jak odpuszczam i dodaje gazu to czuje jak cos pod samochodem lata...skrzynia??silnik??
Moze ci mechanicy spartaczyli robote nie wiem. w kadym razie po odjeciu i dodaniu gazu lata drazek i sa dosc mocne szrpniecia przy przyspieszaniu.Wjade w weekend na kanal, i jeszcze popatrze.Ale napewno komus udalo sie zrobic to.
I jeszcze jedno, bardzo prosze o jakies info, chodzi mi o sprawdzonego mechanika, z przyrzadami do diagnozy silnika itp. w warszwie lub okolicach, badz okolocach siedlec, miedzyrzeca podlaskiego. Nie moge poprostu trafic na kogos kompetentnego (i taniego:)).
napewno gdzies naprawiacie swoje wozy, moze ktos z Was pomorze????
Zaczynam sie juz zastanawiac nad sprzedaza, bo ciagle jest cos nie tak:( a w sumie zakochalem sie w tym samochodzie:)
pozdrawiam i czekam z niecierpliwoscia na odp.
Maciek
PS. U nas w B4 mozna sprawdzic stan oleju w skrzyni? oczywiscie nie zlewajac starego?
jak w ogole jest z tym olejem, powinno sie go wymieniac? niektorzy mowia ze lepiej nie dotykac, a uzupelnic?
Witaj, miałem podobny problem z latającym drążkiem/lewarkiem od skrzyni biegów. Pierwsze co przyszło mi na myśl to poduszki pod silnikiem...(było widać że są w nienajlepszym stanie). Wymieniłem je i latanie lewarka zmniejszyło się ale nadal nie było tak jak trzeba (bujało nim przy zmianie biegów lub dodawaniu/odejmowaniu gazu) Przy wywalaniu metalowej puszki zaraz za katalizatorem zauważyłem że poduszka pod skrzynią biegów też nie wygląda tak jak powinna. Odkręciłem tą dużą śrubę co wchodzi w poduszkę od skrzyni i podłożyłem kawałek gumy Podczas jazdy czuć było tylko lekkie wahania lewarka więc postanowiłem zakupić nową poduszkę pod skrzynie biegów. Po wymianie jest już prawie tak jak powinno być teraz czuć leciutkie drgania. Podejrzewam że po wymianie 2 poduszki pod skrzynią a dokładniej tą która jest na końcu metalowej łapy będzie już ok Napisz jakiej firmy zakupiłeś te poduszki. Ja pod silnikiem mam poduszki firmy FEBI i są naprawdę dobrze wykonane. Pod skrzynią biegów mam jakaś tańszą poduszke bo akurat nie miałem przy sobie tyle pieniędzy na poduszkę FEBI ( kosztowała około 150zł ) W sumie za bujanie skrzynią i silnikiem odpowiadają poduszki, może za słabo przykręciłeś poduszkę pod skrzynią? Sprawdz wszystkie dokładnie.
Co do oleju w skrzyni to sam ostatnio przerabiałem ten temat. Nie sprawdzałem ile jest oleju tylko od razu wymieniłem na nowy 75W90 jak dobrze pamiętam (wymieniałem olej ponieważ troszkę ciężko wchodziła mi dwójka... po wymianie wchodzi z oporami ale tylko gdy olej w skrzyni jest zimny, na rozgrzanym oleju wchodzi z mniejszymi oporami ale czasami czuć zgrzyt na lewarku ale z tego co słyszałem to ponoć często sie to zdarza w 80 )
Pozdrawiam i życzę wytrwałości w walce z problemem :!: i nie waż sie z tego powodu sprzedawać auta
:mrgreen:
Co do oleju w skrzyni to sam ostatnio przerabiałem ten temat. Nie sprawdzałem ile jest oleju tylko od razu wymieniłem na nowy 75W90 jak dobrze pamiętam (wymieniałem olej ponieważ troszkę ciężko wchodziła mi dwójka... po wymianie wchodzi z oporami ale tylko gdy olej w skrzyni jest zimny, na rozgrzanym oleju wchodzi z mniejszymi oporami ale czasami czuć zgrzyt na lewarku ale z tego co słyszałem to ponoć często sie to zdarza w 80 )
Pozdrawiam i życzę wytrwałości w walce z problemem :!: i nie waż sie z tego powodu sprzedawać auta
:mrgreen:
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
Na bank coś przeoczyłeś! Sprawdź raz jeszcze wszytkie miejsca mocowania silnika i skrzyni. Weź większą breszkę i ponaginaj silnik i skrzynie na lewo, prawo itp. Co do postu poczo też mam to samo z drugim biegem :mrgreen: po dolewce oleju troszke się poprawiło, ale po prostu wrzucam "dwójkę" wolniej, delikatniej i nie zgrzyta
[80 B4 1.9 TD AAZ] latajacy drazek:( Klubowicze pomożcie!:(
Sprawdze w sobote wszystkie miejsca, a olej w skrzyni to uzupelnia sie do momentu jak bedzie lecial tym bocznym otworem???
pozdrawiam, wielkie dzieki chlopaki za rady.
Maciek
pozdrawiam, wielkie dzieki chlopaki za rady.
Maciek
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
Czesc!
Klubowicze, dzieki za odpowiedzi.
Sprawdzilem poduszki, z tego wzgledu ze mam nowe, to je tylko podokrecalem, jedna tak prze rurke, troche dokrecilem, reszta byla ok.
Nadal ten sam problem co byl, tylko teraz jak samochod sta na kanale, zlapalem za polosie i zaczalem krecic, i obie stukaja przy skrzyni biegów, to znaczy maja luzy.
Czy to sa przeguby wewnetrzne? poza tym w sobote jak srecalem w praco jadac troche szybciej, zaczal strzelac jeden z nich.
czyli przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu napewno sa luzy przy skrzyni.Jak ruszalem stuka tak metalicznie, to moze byc skrzynia?:(ile czasu moge tak jezdzic?
pozdrawiam
Maciek
Klubowicze, dzieki za odpowiedzi.
Sprawdzilem poduszki, z tego wzgledu ze mam nowe, to je tylko podokrecalem, jedna tak prze rurke, troche dokrecilem, reszta byla ok.
Nadal ten sam problem co byl, tylko teraz jak samochod sta na kanale, zlapalem za polosie i zaczalem krecic, i obie stukaja przy skrzyni biegów, to znaczy maja luzy.
Czy to sa przeguby wewnetrzne? poza tym w sobote jak srecalem w praco jadac troche szybciej, zaczal strzelac jeden z nich.
czyli przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu napewno sa luzy przy skrzyni.Jak ruszalem stuka tak metalicznie, to moze byc skrzynia?:(ile czasu moge tak jezdzic?
pozdrawiam
Maciek
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Linchof, pisałem już to kilka razy, ale napiszę kolejny.
1. wkładasz klin pod tylne koło i stawiasz na ręcznym
2. Podnosisz dobrym lewarem jedno przednie koło, powiedzmy lewe. ( lub najlepiej oba )
3. wsiadasz do auta, odpalasz je, wkladasz dwójkę i puszczasz sprzegło niech sie to podniesione koło kręci.
4. Dodajesz gazu a druga nogą delikatnie stawiasz opór półoskom hamując i kręcisz fajera lewo prawo do srkajnych pozycji. Słuchaj czy stukac beda przeguby.
Tak sie dowiesz czy masz do wymiany przeguby zarowno wewn jak i zewn.
Co do luzu na lewarku i metalicznym stukaniu przy zmianie biegów np z trzeciego na drugi ( redukcja ) lub jadac puszczaniu nogi z gazu.
Moze to byc i czesto jest wina tarczy sprzęgła lub docisku. Sprezynek w tarczy, słoneczka w docisku i ogolnei zuzytego sprzegla. Poduszki mogą byc ok a stukac wlasnie tak bedzie. Najczesciej jadac i zdejmujac noge z gazu, lub przy redukcji.
pozdrawiam
1. wkładasz klin pod tylne koło i stawiasz na ręcznym
2. Podnosisz dobrym lewarem jedno przednie koło, powiedzmy lewe. ( lub najlepiej oba )
3. wsiadasz do auta, odpalasz je, wkladasz dwójkę i puszczasz sprzegło niech sie to podniesione koło kręci.
4. Dodajesz gazu a druga nogą delikatnie stawiasz opór półoskom hamując i kręcisz fajera lewo prawo do srkajnych pozycji. Słuchaj czy stukac beda przeguby.
Tak sie dowiesz czy masz do wymiany przeguby zarowno wewn jak i zewn.
Co do luzu na lewarku i metalicznym stukaniu przy zmianie biegów np z trzeciego na drugi ( redukcja ) lub jadac puszczaniu nogi z gazu.
Moze to byc i czesto jest wina tarczy sprzęgła lub docisku. Sprezynek w tarczy, słoneczka w docisku i ogolnei zuzytego sprzegla. Poduszki mogą byc ok a stukac wlasnie tak bedzie. Najczesciej jadac i zdejmujac noge z gazu, lub przy redukcji.
pozdrawiam
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
podłacze sie pod temat :mrgreen:
to że mi szumi sprzegło i jest do wymiany to wiem, bo dźwięk przy wciśniętym jest inny niż przy niewciśniętym pedale sprzegła. Tylko pytanie mam co jest przyczyną takiego objawu: jak gaszę silnik z wciśnietym sprzęgłem to cisz, jak mam puszczone sprzęgło to słyszę jak by "skrzynia latała" albo silnik. Czy to są może objawy zużytych poduszek? Dodam jeszcze że jak puszcze gaz w czasie jazdy na biegu to czasami lewarek zmiany biegów potrafi lekko sie poruszyć. Biegi wchodzą dobrze. Zastanawia mnie tylko ten dzwiek przy gaszeniu silnika przy niewciśniętym sprzęgle...
pozdrawiam
to że mi szumi sprzegło i jest do wymiany to wiem, bo dźwięk przy wciśniętym jest inny niż przy niewciśniętym pedale sprzegła. Tylko pytanie mam co jest przyczyną takiego objawu: jak gaszę silnik z wciśnietym sprzęgłem to cisz, jak mam puszczone sprzęgło to słyszę jak by "skrzynia latała" albo silnik. Czy to są może objawy zużytych poduszek? Dodam jeszcze że jak puszcze gaz w czasie jazdy na biegu to czasami lewarek zmiany biegów potrafi lekko sie poruszyć. Biegi wchodzą dobrze. Zastanawia mnie tylko ten dzwiek przy gaszeniu silnika przy niewciśniętym sprzęgle...
pozdrawiam
Lenio 21,
ten dzwięk o którym piszesz to zużyte łożysko wyciskowe sprzęgła. Jeśli gasisz silnik przy wcisniętym sprzęgle to łożysko jest w pracy, luzy są skasowane i dlatego nic nie słyszysz. Natomiast przy puszczonym sprzęgle słyszysz takie dzwieki jakie słyszysz. Na bank łożysko wyciskowe sprzęgła do wymiany!
ten dzwięk o którym piszesz to zużyte łożysko wyciskowe sprzęgła. Jeśli gasisz silnik przy wcisniętym sprzęgle to łożysko jest w pracy, luzy są skasowane i dlatego nic nie słyszysz. Natomiast przy puszczonym sprzęgle słyszysz takie dzwieki jakie słyszysz. Na bank łożysko wyciskowe sprzęgła do wymiany!
o widzę że Kolega pewien jest, cieszę się że ktoś wkońcu zareagował, bo myśle nad wymianą sprzegła a jak już bedę rozbierał to duzo po drodze mozna zrobic, np poduszki czy wózek, dlatego pytałem o te poduszki, gdyż lewarek potrafi mi lekko pracować, jak juz pisałem wyżej.ten dzwięk o którym piszesz to zużyte łożysko wyciskowe sprzęgła. Jeśli gasisz silnik przy wcisniętym sprzęgle to łożysko jest w pracy, luzy są skasowane i dlatego nic nie słyszysz. Natomiast przy puszczonym sprzęgle słyszysz takie dzwieki jakie słyszysz. Na bank łożysko wyciskowe sprzęgła do wymiany!
jak myślicie czy mam ori sprzegło teraz? Przebieg 190 tys. Ile w takim stanie jeszcze może wytrzymać, czyli szumi przy wciśniętym oraz jest ten dźwięk łożyska wyciskowego :?:
Pozdrawiam
pewnie masz na myśli że wymiana może nie pomóc? ja tez biore to pod uwagę, dlatego mam watpliwosci co do przyczyny i pytam sie tutaj, bo może ktoś miał taki sam problem i objawy.mar0z pisze:Tylko żebyś się nie zdziwił, że po wymianie sprzęgła w tym też łożyska zgrzyt przy gaszeniu pozostanie
Dodam jeszcze ze jak energicznie wciskam sprzegło i puszczam to również słysze coś w sprzęgle...moze własnie owe łożysko