[b3 1.8S JV] Modyfikacje - zmiana gaznika na weber 2x34
[b3 1.8S JV] Modyfikacje - zmiana gaznika na weber 2x34
Jeśli ktoś posiada audi 80 na seryjnym gaźniku keihin to warto zmienić go na weber 2x34. Koszta takiej modyfikacji są niskie a efekty zadowalające. W moim przypadku auto na gazie było o 10 km/h szybsze, lepiej przyspieszało i szybciej wkręcało się na obroty. Przy tak dużych przelotach gaźnik ciężko było dostroić, żeby dobrze chodził na benzynie, ale mi się to udało . Efekt był taki, że auto rozpędzało się do 213 km/h, ale paliło bardzo dużo benzyny i trzeba było w czasie jazdy trzymać powyżej 2000 obrotów.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 17:10 przez turbofin, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [Audi 80 B3 1.8S zmiana gaznika na weber 2x34]
turbofin pisze:Przy tak dużych przelotach gaźnik ciężko było dostroić
turbofin pisze:ale mi się to udało
:?: :roll:turbofin pisze:trzeba było w czasie jazdy trzymać powyżej 2000 obrotów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mi zalegają gaźniki 4x od jakiegoś motorka juz teraz nie pamietam od jakiego...
wypadało by kupić jakieś 4cylindrowe autko i się dokształcić :roll:
ale gdyby ktoś chętny to sprzedam <ok>
ewentualnie zacząć kompletować graty, płyte z otworami do przykrecenia "kolektora" ssącego juz mam pod głowice z jednopunktem/gaźnikiem, jednak jak dobrać długość kanałów które proste nie bedą mogły być...
Gaźniki bedą szły w bok a nie do góry wiec lepiej bedzie je upchać.
mając 1.8 NE pamiętam że po zastosowaniu miksera pod ten talerz z filtrem powietrza i zastosowaniu jednej śruby centralnej zamiast 3 trzymających ten talerz do gaźnika, powstała mi dziwna skaza na masce od wewnetrznej strony :mrgreen:
wiec wypadałoby zeby wszystko sie obyło bez cięcia maski przy takich gaźnikach od poldka które są jednak wysokie :idea:
wypadało by kupić jakieś 4cylindrowe autko i się dokształcić :roll:
ale gdyby ktoś chętny to sprzedam <ok>
ewentualnie zacząć kompletować graty, płyte z otworami do przykrecenia "kolektora" ssącego juz mam pod głowice z jednopunktem/gaźnikiem, jednak jak dobrać długość kanałów które proste nie bedą mogły być...
Gaźniki bedą szły w bok a nie do góry wiec lepiej bedzie je upchać.
aldi pisze:czy mieścił się on z mikserem od gazu i obudową filtra powietrza pod maską :?:
mając 1.8 NE pamiętam że po zastosowaniu miksera pod ten talerz z filtrem powietrza i zastosowaniu jednej śruby centralnej zamiast 3 trzymających ten talerz do gaźnika, powstała mi dziwna skaza na masce od wewnetrznej strony :mrgreen:
wiec wypadałoby zeby wszystko sie obyło bez cięcia maski przy takich gaźnikach od poldka które są jednak wysokie :idea:
Obroty dało się wyregulować tak jak nam odpowiadało zarówno na benzynie jak i na gazie.GerB3 pisze:A ile wynosiły wolne obroty ? Podniosły się w stosunku do serii? Mówię o zimnym i ciepłym silniku.
[ Dodano: 2010-09-21, 22:08 ]
aldi pisze:To jest taki Weber jak w Polonezie albo 125p (tylko tam chyba były mniejsze gardziele)?
Jeśli tak to czy mieścił się on z mikserem od gazu i obudową filtra powietrza pod maską :?:
Tak to jest ten sam gaźnik z poloneza lub fiata 125p. Oryginalnie mają przeloty 26 i 27 mm ale da sie je zwiększyć do 2 x 34 poprzez wyjęcie zwężek i wstawienie w to miejsce tulejek.
Gaźnik z filtrem od poloneza wejdzie tylko trzeba dorobić cienka przejściówkę pomiędzy kolektorem a gaźnikiem. Mikser od poloneza raczej nie podejdzie chociaż można spróbować. Ja u siebie miałem to rozwiązane w filtrze powietrza ( dwie rurki wprowadzone w filtr ). Obudowa w środku nie posiadała filtra, zamontowałem stożek.
Witam !
Wprawdzie posiadam silnik 1600 (EZ) i w VW Golf mk2 , lecz również swapowałem gaźnik z pierburga 2e2 na webera.
Mimo różnicy w układzie silnika, głodnych wiedzy zapraszam do tematu o przeróbce (w 1-szym poscie link do całej obszernej dyskusji) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=61522
pozdrawiam Michał
Wprawdzie posiadam silnik 1600 (EZ) i w VW Golf mk2 , lecz również swapowałem gaźnik z pierburga 2e2 na webera.
Mimo różnicy w układzie silnika, głodnych wiedzy zapraszam do tematu o przeróbce (w 1-szym poscie link do całej obszernej dyskusji) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=61522
pozdrawiam Michał
Standardowe przeloty mają coś około 26 i 27 mm, ja w miejsce tych zwężek wstawiłem tulejki chromoniklowe także średnica gardzieli wynosi 2x34 mm. Dysze jakie zastosowałem:
Przelot I - Dysza paliwowa - 220, dysza od powietrza - 220
Przelot II - Dysza paliwowa - brak, dysza od powietrza - brak
W przelot I doprowadzoną miałem rurkę z gazem, a na przelot II zamontowałem mikser 34 mm po to, by opory zasysanego powietrza były jak najmniejsze, do tego osobny reduktor gazu na każdy przelot ( na jednych będzie chodziło, ale osiągi będą słabsze)
Przelot I - Dysza paliwowa - 220, dysza od powietrza - 220
Przelot II - Dysza paliwowa - brak, dysza od powietrza - brak
W przelot I doprowadzoną miałem rurkę z gazem, a na przelot II zamontowałem mikser 34 mm po to, by opory zasysanego powietrza były jak najmniejsze, do tego osobny reduktor gazu na każdy przelot ( na jednych będzie chodziło, ale osiągi będą słabsze)