[80 B4 1.9 TD] uciążliwe stukanie z prawej strony!
Wydaje mi sie ze w zadnym wypadku dokrecenie tulejek niczego nie zmieni bo z tego co pamietam na nich pracuje lozysko i jezeli nie maja wlasciwej srednicy to nic nie da.Jezeli juz to wymiana .Tak mi sie wydaje ale moge sie mylic.Jezeli chodzi o mnie to tuleje na wachaczach wymienilem w pierwszej kolejnosci mimo to nic to nie dalo i nadal cos lomocze.Chyba przychylam sie do tezy ze to amorek ..Ja jeszcze swojej Niuni nie zbadalem dokladnie z braku czasu:(
ja rowniez zmienialem tuleje ale dzis je meczylem i raczej sa ok.Jest luz na prawej koncowce choc mechanik twierdzil ze jest ok .Zauwazylem ze strasznie drzy rura wydechowa.Czy moge odkrecic mocowanie do skrzyni?Jest rowniez luz na listwie kierowniczej.Gdzies czytalem ze ponoc mozna zmniejszyc jej luz jakas sruba czy ktos wie gdzie ona sie znajduje?
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
dzieki serdeczne.A co z tym mocowaniem rury ?Mozna odkrecic to mocowanie do skrzyni?strasznie drzy przy obciazeniu silnika
...zlikwidowalem luz na maglownicy i drazku stabilizacyjnym.Jest PRAWIE dobrze .POzostalo stukanie przy mocniejszym przyspieszaniu z prawej stroy .Doprowadza mnie to do szalu z prawej strony nie ma zadnego luzu:( .Zaciagam reczny i mocno probuje ruszyc nic cisza ruszam z miejsca lekko przyspieszam i slysze kilka stukniec mocniejszych zprawej strony .Podczas spokojnej jazdy nie slychac nic .Co jest...:(Help
...zlikwidowalem luz na maglownicy i drazku stabilizacyjnym.Jest PRAWIE dobrze .POzostalo stukanie przy mocniejszym przyspieszaniu z prawej stroy .Doprowadza mnie to do szalu z prawej strony nie ma zadnego luzu:( .Zaciagam reczny i mocno probuje ruszyc nic cisza ruszam z miejsca lekko przyspieszam i slysze kilka stukniec mocniejszych zprawej strony .Podczas spokojnej jazdy nie slychac nic .Co jest...:(Help
Witam serdecznie, mam podobny chyba problem, ale opiszę go tak:
pytanko i ewentualnie prosiłbym o potwierdzenie mojej teorii, otóż,
niedawno moja Audiczka wróciła od lekarza zawieszeń (wymiana lewego łożyska, wahacza + wszystkie drobiazgi w przednim zawieszeniu), kilka dni jazdy i zaobserwowałem, że przy max. skręcie w prawo w trakcie cofania powiedzmy po dwóch metrach słychać głośny metaliczny stuk (pojedynczy - porównać go można do uderzenia kluczem francuskim lub grzechotką w coś metalowego). Na 10 cofań 8 raz z prawej strony i 2 z lewej. Przed wizytą w warsztacie nie było tego, pierwsze co pomyślałem to przegub ( ale odrazu dwa ?)
Zrobiłem próby na dużym parkingu, i cofając z na maxa skręconymi kołami stuk jest tylko raz, dopiero jak wyprostuje koła i zacznę znowu kręcić do tyłu to jet znowu -pojedynczy.
Dalej testowałem: przy cofaniu lub ruszaniu do przodu na minimalnym gazie, ( normalnie silnik by zaszarpał i pojechało by autko dalej, a u mnie owszem przyszarpie,ale właśnie słychać te metaliczne dźwięki ( koła wyprostowane).
Aha i jeszcze jedna obserwacja, przy cofaniu i koła skręcone nie na maxa, ale powiedzmy na 80% to nie ma stuków.
Pozdrawiam
i dzięki z góry za wszelkie sugestie. Smile
pytanko i ewentualnie prosiłbym o potwierdzenie mojej teorii, otóż,
niedawno moja Audiczka wróciła od lekarza zawieszeń (wymiana lewego łożyska, wahacza + wszystkie drobiazgi w przednim zawieszeniu), kilka dni jazdy i zaobserwowałem, że przy max. skręcie w prawo w trakcie cofania powiedzmy po dwóch metrach słychać głośny metaliczny stuk (pojedynczy - porównać go można do uderzenia kluczem francuskim lub grzechotką w coś metalowego). Na 10 cofań 8 raz z prawej strony i 2 z lewej. Przed wizytą w warsztacie nie było tego, pierwsze co pomyślałem to przegub ( ale odrazu dwa ?)
Zrobiłem próby na dużym parkingu, i cofając z na maxa skręconymi kołami stuk jest tylko raz, dopiero jak wyprostuje koła i zacznę znowu kręcić do tyłu to jet znowu -pojedynczy.
Dalej testowałem: przy cofaniu lub ruszaniu do przodu na minimalnym gazie, ( normalnie silnik by zaszarpał i pojechało by autko dalej, a u mnie owszem przyszarpie,ale właśnie słychać te metaliczne dźwięki ( koła wyprostowane).
Aha i jeszcze jedna obserwacja, przy cofaniu i koła skręcone nie na maxa, ale powiedzmy na 80% to nie ma stuków.
Pozdrawiam
i dzięki z góry za wszelkie sugestie. Smile
Witam. Co do stuków powstałych na wyboistej drodze garbach itp. obstawiam poduszke mcpersona. Niektórzy z kolegów polecają poduszki firmy FEBI, niestety nie mogę się z nimi zgodzić. Jeżeli chodzi o poduszki FEBI, SWAG w granicach cenowych do 40 zl. to raczej bym ich nie polecał. Przy zakupie poduszki należy zwrócić uwagę, choć pewnie nikt na to nie zwraca, jaka jest średnica poduszki i czy po zamontowaniu nie będzie ona latać w gnieździe, gdyż właśnie z tego powstają takie głuche uciążliwe stuki. Mimo że łożysko jest nowe, po zamontowaniu w gnieździe poduszki, guma jest tak twarda że nie pęcznieje pod naciskiem auta i zostaje 1 mm , 2mm luz który objawia się głuchym stukaniem. Przerabiałem już Febi i Swaga lecz stukanie nie ustąpiło, w końcu odłożyłem troche grosza i kupiłem poduszki BOGE które po zamontowaniu w gnieżdzie pęcznieją tak że nie ma grama luzu, Boge jest firmą której poduszki są fabrycznie montowane w audi
Chyba kazdy musi szukac indywidualnie.Umnie po dokladnym obejrzeniu okazalo sie ze jest luz na lozysku i na koncowce chociaz mechanik twierdzil ze nie ma .Kilka dni temu zmienilem gumy na drazku reakcyjnym (tez twierdzil ze jest ok)I jest znacznie lepiej pozostalo tylko to pukanie przy przyspieszaniu .Za wasza rada przyjze sie tez poduszka kolumny.Mam nadzieje ze jutro wieczorem moja niunia bedzie zdrowa bo od rana mam zamiar zabrac sie za wyzej wymienione usterki.Za tydzien jade na morze wiec najlepszy moment zeby poswiecic troche czasu swojej slicznotce
na końcu wachacza jest duży przegub kulowy przykręcany do zwrotnicyromeo pisze:dalej problem
dokreciłem te tuleje i jak stukało tak stuka chyba bede musiał jechac do mechaniora :cry:
jeżeli ma luz nie pomoże wymiana górnego łożyska,walenie przenosi się
na górne łożysko;-)trzeba wyjąc spręzynę żeby to sprawdzić ,miałem tak z prawej strony!koszt 30 zł
Hmm dzis zmienilem lozysko koncowke drazka (wczesniej zmienilem tuleje wachacza i drazka reakcyjnego oraz poduszke kolumny) dokrecilem tulejki w kolumnach (nie wiem dlaczego sie luzuja ...) i musze sie wam pochwalic ze moja audi chodzi jak S8 mojej szefowej .A co do pukania przy przyspieszaniu to winna byla tylna poduszka wozka.