Witam. Panowie mam duży problem z elektryką a w tym tygodniu pilnie potrzebuje samochodu. Problem jest taki. Naładowany akumulator i wszystko działa pięknie. Przejadę kawałek światła przygasają, wskaźniki opadają, podświetlenie ledwo świeci. W końcu dochodzi do falowania i zmuszony jestem gasić światła mijania by silnik nie zgasł. Gdy już to zrobię, jest tak jakby prądu było na styk i silnik chodzi bez problemu. Jeżeli wówczas np. wcisnę przycisk otwierania szyberdachu na chwilkę silnik szarpie i gubi iskrę.
Problem polega nie na tym że tak się dzieje tylko na tym że jeżeli zgaszę silnik i odpalę go potem na pych to znowu wszystko super działa przez chwilę. Czytałem troszkę na ten temat i ze wszystkich propozycji ostatnimi wydają mi się "słaba masa silnika".
Więc czy ktos da mi wskazówkę gdzie przy silniku ew. skrzyni jest masa? Bo sam nie mogę znaleźć Silnik 1.8 S.
Pilne. Będę wdzięczny.
[B3 1.8S] Gdzie są mocowania masy silnika?
dokładnie tak jak na tym obrazku, od akumulatora masz mase przykreconą do półki, od wewnętrznej strony, a od zewnetrznej strony półki idzie kabel masowy do śruby która jest pomiędzy tymi dwiema górnymi które skręcają silnik ze skrzynią...
Pozatym sprawdź napięcie jakie masz na alternatorze (14~V powinno być)
potem na klemach akumulatora, i jakie w aucie np w zapalniczce.
Możesz mieć gdzieś zwarcie plusa delikatne że rozładowuje ci.
Pozatym sprawdź napięcie jakie masz na alternatorze (14~V powinno być)
potem na klemach akumulatora, i jakie w aucie np w zapalniczce.
Możesz mieć gdzieś zwarcie plusa delikatne że rozładowuje ci.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3 1.8S] Gdzie są mocowania masy silnika?
Krauz pisze:Problem polega nie na tym że tak się dzieje tylko na tym że jeżeli zgaszę silnik i odpalę go potem na pych to znowu wszystko super działa przez chwilę. Czytałem troszkę na ten temat i ze wszystkich propozycji ostatnimi wydają mi się "słaba masa silnika".
A to wcale nie o znacza że słaba masa.
Czasami kiedy jest dobry akumulator potrafi jeszcze troche energi zregenerować.
Tak że mi to mówi i braku ładowania. Alternator do przegladu i sprawdzenia.
Po przeczytaniu i przemyśleniu poczyściłem masy koło akumulatora i na skrzyni. Następnie rozbebeszyłem alternator (przed sprawdziłem ładowanie było ledwie 11,5 V ...). Wymieniłem łożyska w alternatorze oraz komutator bo był już na wykończeniu. Szczotkotrzymacz jest nowy. Po operacji ładowanie było na poziomie 14 V, więc myślę że ok. Przejechałem bez problemu 50km i znowu to samo . . .
,w alternatorze nie ma komutatora,są pierścienie ślizgowe,ale gratuluję wymiany bo to nie jest łatwe.Ewidentny problem z prądem ,styki na klemach, alternatorze,rozruszniku,masa.Ewentualnie walnięty styk stacyjki pozycja zapłon lub przekaźnik X,70A.Krauz pisze:Wymieniłem łożyska w alternatorze oraz komutator
Muszę odświeżyć temat, mam taki problem że po wymianie sprzęgła samochód działał piękbie przez 2 dni dopóki mu się prąd nie skonczył. Masa jest przykręcona do skrzyni przewód prądowy do rozrusznika też poza tym rozrusznik normalnie kręcił. Kontrolka ładowania normalnie gasła podczas jazdy więc ubytek prądu był zupełnie niespodziewany. Będe bardzo wdzięczny za pomoc.