[1.8s;Kat;B3 1989] Gdzie kupić czujnik silniczka krokowego
[1.8s;Kat;B3 1989] Gdzie kupić czujnik silniczka krokowego
Słuchajcie to jest jakaś paranoja pytam po sklepach o czujnik na silniczku krokowym odpowiadający za wysokie obroty a oni nie wiedzą o co mi chodzi, mówie o dolegliwościach mojego auta a oni mi doradzają żebym cały silnik krokowy wymienił albo przepustnicę jedno z jakieś 500zł i drugie w podobnej cenie. Bagatela tylko 1000zł noo ale... najmądrzejsze zdanie od nich to kupić gdzieś używane za ok 200-300zł. Śmiech na sali. Poradźcie gdzie mogę to kupić, albo ktoś z was ma z rozbiórki auta. W ogóle jak szukam w internecie czujnik silnika krokowego to też nic nie wyskakuję. Możecie powiedzieć dokładnie o co powinienem pytać, żeby Ci w sklepie zrozumieli co do nich gadam bo czujnik silniczka krokowego nic im nie mówi, i mówią mi do usrania że cały silnik krokowy muszę wymienić.
Help już drugi tydzień mi auto stoi. Jak jeździ to tylko w jedną stronę bo jak gaszę go to przez 3-5h nie mogę go odpalić później MASAKRA.
Czy wy też tak mieliście, że pomimo wchodzenia na wysokie obroty to po zgaszeniu nie chciał palić przez ok.5h? To wina tylko tego czujniczka ???
Help już drugi tydzień mi auto stoi. Jak jeździ to tylko w jedną stronę bo jak gaszę go to przez 3-5h nie mogę go odpalić później MASAKRA.
Czy wy też tak mieliście, że pomimo wchodzenia na wysokie obroty to po zgaszeniu nie chciał palić przez ok.5h? To wina tylko tego czujniczka ???
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Niby wszystko ok.GerB3 pisze:Czujnik położenia wału za takie objawy odpowiada. Z czasem będzie jeszcze gorzej aż wcale nie odpalisz auta.
Ale tak myśle i myśle :roll: ABT jest podobny do PM i jakoś u mnie nie ma takiego czujnika wiec i w PM też nie będzie.
A koledze może chodziło o holtrona ( w kopułce zapłonowej).
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2010, 20:33 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
Podaję link https://audi80.pl/18skatb3-1989r-wys ... t45801.htm do tematu gdzie dostałęm od tutejszych forumowiczów taką informację :percevalle pisze:A co to jest? Nie dziwie sie ze nie wiedzą. Możesz kolego sprecyzować o jaką czesc ci chodzi, moze akieś foto?stativ pisze:czujnik silnika krokowego
-czujnik na silniczku krokowym,
-czujnik sterowania krokowcem (nawet Patrique podał zdjęcie któe zgadza się też z moim autem)
Więc teraz to już nie wiem jak mam pytać i oco żeby mnie zrozumieli w sklepie
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, 17:30 przez stativ, łącznie zmieniany 5 razy.
Na tym zdjęciu ów "czujnik sterowania krokowcem" jest w rzeczywistości czujnikiem temperatury płynu chłodzącego do ECU, nie dziwota że Cie w sklepie nie zrozumieli;-)
A czujnik na krokowcu w rzeczywistości nazywa się wyłącznikiem biegu jałowego, i nie wiem czy będzie dostępny osobno.
Proponuję ściągnąć instrukcje np "reguluję i naprawiam" z downloadu tam jest naprawdę dużo przydatnych rzeczy. Np jak sprawdzić rzeczone czujniki/wyłączniki.
A czujnik na krokowcu w rzeczywistości nazywa się wyłącznikiem biegu jałowego, i nie wiem czy będzie dostępny osobno.
Proponuję ściągnąć instrukcje np "reguluję i naprawiam" z downloadu tam jest naprawdę dużo przydatnych rzeczy. Np jak sprawdzić rzeczone czujniki/wyłączniki.
Z tym ze ten czujnik tylko pośrednio za odpalanie dając jeden z sygnałów co do składu mieszanki, bardziej odpowiada za późniejsze utrzymywanie obrotów. Jak kupiłem auto miałem ten sam objaw co Ty i absolutnie nie był to ten czujnik tylko czujnik halla który podałem Ci w linku. Nawet stan świec, przewodów itd. nie daje takich objawów jak to że przez tyle godzin nie możesz odpalić auta.
możesz podać jakies linkijaco80 pisze:Na allegro są nastawniki przepustnicy za 100, jeden nawet chyba za 50, nowe. Na nastawniku chyba nie ma żadnego czujnika. Jak chodzi o ten włącznik na nim to nie wiem czy da sie dostać osobno. Co do palenia to wątpie żeby to była tego wina.
i czy to będzie na 100% czujnik halla
W życiu jeszcze w takie rzeczy się nie bawiłem jak meirzenie Więc jakim miernikiem to mierzyć i w jaki sposób.
Niestety czasy są takie że nie ufam mechanikom a tym bardziej nie mam pieniędzy na ich błędne diagnozy albo wręcz wyłudzenia. W drugim aucie peugeot'cie wywaliłem 1700zł za rzekomą usterkę u mechanika, i nie zniknęła dopiero ja ją sam znalazłem wspierając się forum. I wcale nie musiał być to koszt 1700zł. A z tymi dziadami trudno coś wygrać nawet jak się ma faktury. Bo ja wszystko fakturuje na firmę, ale jak mówię kilka ciężkich miesięcy mam. Sprawę gościowi założyłem ale wątpię w to że ją wygram, bo jest popier...... prawo w tym kraju nic nie regulujące do końca. Więc nic dziwnego ze burd.. jest w tym kraju.
Również nie chadzam do mechaników, raz mnie oszukano na 1300, wystarczy. Co do miernika wystarczy multimetr elektroniczny za kilkanaście złotych. Mierzysz głównie oporność/napięcie. Szczegóły masz w książce. A co do usterki nikt Ci na odległość nie da 100% Musisz sam pomierzyć.
tu masz link:
http://allegro.pl/silnik-krokowy-audi-8 ... 49656.html
sprawdź na ile pinów masz wtyczkę są 2 wersje. I nie kupuj w ciemno tylko sprawdź najpierw.
tu masz link:
http://allegro.pl/silnik-krokowy-audi-8 ... 49656.html
sprawdź na ile pinów masz wtyczkę są 2 wersje. I nie kupuj w ciemno tylko sprawdź najpierw.
A jaki wpływ ma silnik krokowy na samą procedurę odpalanie silnika, zwłaszcza po kilkugodzinnym postoju? Marginalny, wręcz żaden. Podstawa to stan instalacji zapłonowej i ewentualnie czujnik temperatury do ECU, ale w małym stopniu. Po co chcesz wymieniać krokowy który na pewno nie powoduje takich objawów. Podpowiem Ci tylko że mnie wchodził na 2000obr, dostawał totalnego zamulenie i odpalał za X-tym razem dopiero kiedy ciągnąłem go na lince.