witajcie,
postanowiłem sobie dzisiaj zamontować ringi (dostałem od poprzedniego właściciela auta), wszystko poszło Ok, ale po złożeniu całości zaczęły się dziwne jajca z kontrolka AIR BAG, po przekreceniu zapłonu - zapala się i nie gaśnie, po uruchomieniu silnika tez nie gaśnie.
Kombinowałem jakiś czas, odpinałem + z aku, nic to nie dało, potem jakoś sama zgasła i nie zapalała się w ogóle, potem znowu tak jak na początku zapaliła się i wcale nie gaśnie, zgasła w czasie jazdy. potem znowu się zapaliła. Co to może być?
[B4 ABK Avant] Były sciągane zegary - wariuje kontrolka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
nie, nie ściągałem - tylko odkręciłem osłonę kolumny, poodpinałem kostki (niebieska, biała i żółta - te co są wpinane w zegary z tyłu, była też jedna dodatkowa kostka z przodu zegarów, taka podłużna czarna widoczna zaraz po zdjęciu osłony kolumny kierowniczej, w tej kostce jest tylko jeden przewód, w trakcie montażu kostka była rozpięta dla łatwiejszego wyjęcia zegarów).aldi pisze:Ściągałeś kierownicę?
Fota tej kostki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5de ... c2adb.html
Jeszcze jedna rzecz - nie doczytałem wcześniej że do montażu tych ringów należy odpiąć aku, ja tego nie zrobiłem - mogło to mieć wpływ? może pojawił się jakiś błąd albo co. Ciekawe tylko ze ta kontrolka raz świeci raz nie (tylko że albo wcale nie gaśnie albo wcale się nie zapala). Na jakiego grzyba zachciało mi się tych ringów....
EDIT:
byłem jeszcze pokopać ale jest bez zmian. Wydaje mi się że gdzieś coś nie styka, bo ta kontrolka zapali się i nie chce gasnąć a po kilku minutach mi zgasła. Potem wcale się nie zpaliła - i odwrotnie...ciekawe czy jest to jakiś błąd AIR BAGu czy to tylko kwestia "światełka" bo jeżeli tak to może wyjąć żarówkę żeby nie denerwowało i cześć pieśni.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
kolego jedź podepnij samochód pod vag bo pewnie masz błąd Air Bag.wystarczy skasować i będzie po problemie.a wiem to stąd że u kumpla było to samo gdy wyjął zegary.u mnie jest jakieś inne rozwiązanie i kontrolka od air bagu jest a innym kablu którego się nie odpina po wyjęciu zegarów a u kumpla jest to wszytko zamontowane na płycie i po wyjęciu zegarów kontrolka wariowała jak u ciebie...
oby tak było...wie ktoś gdzie w okolicy Zabrza/Katowic można to zrobić? A w ogóle czymś to grozi (typu niesprawna poduszka itp) czy tylko optycznie denerwuje?hudy pisze:kolego jedź podepnij samochód pod vag bo pewnie masz błąd Air Bag.wystarczy skasować i będzie po problemie.a wiem to stąd że u kumpla było to samo gdy wyjął zegary.u mnie jest jakieś inne rozwiązanie i kontrolka od air bagu jest a innym kablu którego się nie odpina po wyjęciu zegarów a u kumpla jest to wszytko zamontowane na płycie i po wyjęciu zegarów kontrolka wariowała jak u ciebie...
ostatnie wieści:
po przekręceniu zapłonu kontrolka normalnie się zapala, po odpaleniu auta zostaje zapalona a po przejechaniu ok. 1 km gaśnie i wszystko jest ok.
EDYTA:
znalazłem w necie takiego fachowca:
http://katowice.szerlok.pl/oferta/diagn ... D32sN.html
korzystał ktos? Jakieś opinie?
kolejne newsy:
dzisiaj zgasła mi cała lewa połowa zegarów z obrotkiem włącznie i wszystkimi kontrolkmi w środku - ale wyczaiłem co jest: otóż żaróweczka od kontrolki świateł awaryjnych nie ma oprawki tak jak pozostałe i oprawka nie styka do ścieżek, tylko jest na osobnych dwóch przewodach podłączona !!! Jest to jakoś tak zrobione ze jak ta żarówka nie ma styku to cała lewa strona nie działa - ktoś tam druciarstwo odstawił - ciekawe co by się stało jak by tą żaróweczkę wywalić i złączyć te kabelki - wtedy by nie świeciła kontrolka od awaryjnych to wiadomo ale ciekawe czy reszta (obrotek i kontrolki) by działała normalnie (tak jak w momencie jak ta żarówka na drutach ma dobry styk)
Kolego musisz wyciągnąć te zegary jeszcze raz i proponował bym ci to zrobić jak się należy bo ciągle będziesz tam dłubał lutował przyginał i przy okazji przegrzewał a taka żarówka z oprawką kosztuje 2zł. przepatrz to sobie spokojnie bo jak nie będziesz miał dobrych styków to cuda mogą się dziać, ja odpinałem zegary kilka razy nie odpinałem akumulatora i wszystko jest ok. kontrolki ABSu i poduchy gaśnie po kilku sekundach
u mnie gaśnie wszystko co powinno - jak mówisz po kilku sekundach za wyjątkiem AIR BAG która to kontrolka gaśnie po ok. 1 min. Podobno jak pisał kolega powyżej (oraz twierdzą znani mi "fachowcy") jest to błąd do skasowania na kompie, spowodowany np. spadkiem napięcia itp. niby wystarczy skasować na VAGu i będzie git. Na razie nie jadę tego kasować bo czekam na zakupiony termometr i do jego montażu znowu będę musiał wyjąć zegary i pewno znowu błąd wyskoczy (choć ciekawy jestem czy jakby skasować go teraz a potem wyjąc zegary na odpiętym aku to tez by się pojawił?)audiktom pisze:ja odpinałem zegary kilka razy nie odpinałem akumulatora i wszystko jest ok. kontrolki ABSu i poduchy gaśnie po kilku sekundach
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
z tego co wiem to jak się odepnie akumulator to błędy z air bagiem się nie pojawiają bo niby jak miało by sie to stać.w takim wypadku przy każdym wyjęciu akumulatora trzeba było by kasować błędy.w moich zegarach mam kontrolkę z air bagiem na osobnym kablu i po wyjęciu zegarów żarówka zasilająca kontrolkę zostaje na tym kablu wiec nie muszę odpinać akumulatora...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: