[80 B4 ABT] jaka instalacja gazowa? + pytanie
[80 B4 ABT] jaka instalacja gazowa? + pytanie
Witam jako że chyba z przekładki mojej instalacji nic nie bedzie mam pytanie.
Jaka najlepiej instalacje zalozyc , parownik itp do silnikia ABT monowtrysk.tak aby i na benzynie chodziło dobrze ina gazie.
Druga sprawa czy ktos juz moze jezdzil na gazie bez wbijania w dowod ?Jakie kary groza jak ktos np ma zalozony gaz ale nie ma go wbite w dowod? Bo ja chcialem swoja instalacje przelozyc ale tu okazuje sie ze nie moge wbic w dowod takiej instalacji .
Jaka najlepiej instalacje zalozyc , parownik itp do silnikia ABT monowtrysk.tak aby i na benzynie chodziło dobrze ina gazie.
Druga sprawa czy ktos juz moze jezdzil na gazie bez wbijania w dowod ?Jakie kary groza jak ktos np ma zalozony gaz ale nie ma go wbite w dowod? Bo ja chcialem swoja instalacje przelozyc ale tu okazuje sie ze nie moge wbic w dowod takiej instalacji .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Parownik: Lavato - prosty, odporny na polski gaz i trwały. Mam kumpli którzy katują takie przez całą zimę nawet przy -20°C odpalają.
Elektronika: Bingo M albo Stag 100 lub 150
<bylo>
https://audi80.pl/-80-b4-20-abt-jaka ... t15945.htm
[ Dodano: 2010-09-22, 18:35 ]
Szukałem o tym dzikim gazie na LPG forum ale tam jest tylko wzmianka o zabraniu dowodu.
Mój kolega ma się zapytać niebieskich co za to grozi (tylko musi ich spotkać).
Elektronika: Bingo M albo Stag 100 lub 150
<bylo>
https://audi80.pl/-80-b4-20-abt-jaka ... t15945.htm
[ Dodano: 2010-09-22, 18:35 ]
Szukałem o tym dzikim gazie na LPG forum ale tam jest tylko wzmianka o zabraniu dowodu.
Mój kolega ma się zapytać niebieskich co za to grozi (tylko musi ich spotkać).
Ja mam parownik LANDI centralke takze Landi LES98 / motorek 2.0 ABT/
Instalacja ma juz 10 latek 3.5 roku temu wymieniona zostala membrama ,na niej juz jakies 90tys
W sumie byla moze 3 razy podlanczana do komp. aktualny przebieg na LPG 180tys.km
WADA :idea: tej instalacji ,byc moze zaleta jest to ze odpalasz auto zawsze na Pb.
nastepnie przezucasz na LPG , jednak istnieje mozliwosc ':awaryjnego odpalenia mianowicie
../ wlacznik ,wylacznik , poziom gazu ../ tej inst. to dioda wciskasz trzymasz 10s. i auto odpala na Bp.
Z moich obserwacji wynika ze>dynamika jazdy na 4 . 5 biegu oraz Vmax. na LPG o wiele lepsz niz na Bp.
Spalanie /9/ 11.5/ na 100 zalezne od trasa ,miasto ,tep.otoczenia(-0)(+19)
A odnosnie wbicia do dowodu .....
))moze policjant sie nie gapnie na czym jezdzisz :oops: :mrgreen: <ok> ,ale myslales jak przejdziesz przeglad tech. :shock: ?????????
----zawsze jest mozliwosc trafienia na mechanika (matola)))
---- lub $$$$$$$$ !!!!!!!!! 8-) ?????????????? :?:
Instalacja ma juz 10 latek 3.5 roku temu wymieniona zostala membrama ,na niej juz jakies 90tys
W sumie byla moze 3 razy podlanczana do komp. aktualny przebieg na LPG 180tys.km
WADA :idea: tej instalacji ,byc moze zaleta jest to ze odpalasz auto zawsze na Pb.
nastepnie przezucasz na LPG , jednak istnieje mozliwosc ':awaryjnego odpalenia mianowicie
../ wlacznik ,wylacznik , poziom gazu ../ tej inst. to dioda wciskasz trzymasz 10s. i auto odpala na Bp.
Z moich obserwacji wynika ze>dynamika jazdy na 4 . 5 biegu oraz Vmax. na LPG o wiele lepsz niz na Bp.
Spalanie /9/ 11.5/ na 100 zalezne od trasa ,miasto ,tep.otoczenia(-0)(+19)
A odnosnie wbicia do dowodu .....
))moze policjant sie nie gapnie na czym jezdzisz :oops: :mrgreen: <ok> ,ale myslales jak przejdziesz przeglad tech. :shock: ?????????
----zawsze jest mozliwosc trafienia na mechanika (matola)))
---- lub $$$$$$$$ !!!!!!!!! 8-) ?????????????? :?:
Ja mam podobna konfigurację jak kolega wyżej napisał jutro ci napiszę dokładnie. Gaz zakładałem 2 lata temu i od tamtej pory nic nie było przy nim robione.aldi pisze:Parownik: Lavato - prosty, odporny na polski gaz i trwały. Mam kumpli którzy katują takie przez całą zimę nawet przy -20°C odpalają.
Elektronika: Bingo M albo Stag 100 lub 150.
Plus jak dla mnie taki że auto odpala na Pb i dopiero powyżej 2000 przełącza się na gaż.
Ja u siebie mam gaz wlasciwie w calosci od brc. Narzekac nie moge, wyregulowane jest poprawnie i auto smiga az milo. Smialbym twierdzic ze chodzi rownie dobrze jak na PB. Szczerze mowiac wedlug mnie wszystko zalezy od tego kto zaklada i jak to robi. ABT nie ma problemow z gazem chyba ze ktos naprawde spapra swoja robote.
Generalnie mi zalezy na tym abym mogł sam decydowac na czym jade dlatego ja bym wolal przełacznik PB/LPG/Automat .W poprzednim B4 na auto przełaczało mi na gaz po wejsciu powyzej 2000obr. Na poczatku gdy nie wiedzialem co i jak tak jezdzilem ,pozniej juz tylko reczne przelaczanie PB/LPG .Tylko nawet gdy odpalalem auto tylko na gazie pierwszy strzal to tak czy inaczej byla benzyna i po zakreceniu rozrusznika przelaczylo na LPG.
Zalezy mi na bezawaryjnej pracy na PB jak i LPG .
Kolejna kwestia ktos probowal robic wylacznik pompy paliwa ?Tak ze jak auto jedzie na LPG pompa niepotrzebnie nie pompowała paliwa ? I czy to ma jakies negatywne skutki ?
Zalezy mi na bezawaryjnej pracy na PB jak i LPG .
Kolejna kwestia ktos probowal robic wylacznik pompy paliwa ?Tak ze jak auto jedzie na LPG pompa niepotrzebnie nie pompowała paliwa ? I czy to ma jakies negatywne skutki ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Poszukaj w necie instrukcji sterowników które może założyć Ci gazownik tam jest opisane w jaki sposób wybiera się paliwo.Canibal pisze:Generalnie mi zalezy na tym abym mogł sam decydowac na czym jade dlatego ja bym wolal przełacznik PB/LPG/Automat .
Tutaj np. ze Staga 50/100/150
Reasumując masz jeden przycisk do zmiany trybu zasilania. Tryb awaryjny czyli odpalanie na gazie za każdym włączeniem zapłonu musisz sam załączyć bo zapamiętywana jest praca na benzynie albo praca automatyczna.FUNKCJE PANELU STEROWANIA
Na panelu sterowania znajdują się :
•przełącznik rodzaju pracy - przycisk B /G
•wskaźnik rodzaju pracy - zielona dioda LED
•wskaźnik ilości gazu w zbiorniku: STAG50 wskaźnik rezerwy, STAG100 5 diod LED
Po załączeniu stacyjki ( bez uruchomienia silnika ) możemy załączyć układ sterowania gazem
w trybie normalnym – automatycznym lub w trybie awaryjnym – uruchomienie silnika na
gazie . Kolejne funkcje uruchamiamy przyciskając przełącznik rodzaju pracy .
•dioda LED zielona nie świeci – praca na benzynie
•dioda LED zielona miga – praca automatyczna ( przełączenie na gaz nastąpi po
uruchomieniu i przekroczeniu ustawionych obrotów i ewentualnie przekroczeniu
ustawionego progu temperatury reduktora )
•dioda LED zielona świeci ciągle – praca awaryjna ( uruchomienie silnika na gazie )
Funkcja ta jest dostępna wyłącznie przy włączonej stacyjce bez uruchomienia silnika .
Ostatnio wykonywany rodzaj pracy ( benzyna lub praca automatyczna ) jest zapamiętywany i
wywoływany automatycznie przy następnym uruchomieniu silnika .
W Bingo M gazownik w ustawieniach musi włączyć opcję awaryjnego odpalenia na gazie a jej włączenie jest jeszcze bardziej upierdliwe bo trzeba przytrzymać przycisk przez kilka sekund (10 chyba) za każdym włączeniem zapłonu. Też jest jeden przycisk.
Ww. sterowniki mają taką zaletę że można sobie wybrać obroty przełączania na gaz i czy ma to następować przy wzroście obrotów czy opadaniu. Druga zaleta to można upomnieć gaziarza aby podłączył czujnik temperatury na reduktorze że na gaz będzie przerzucało gdy reduktor nagrzeje się do wcześniej zadanej temperatury. Trzecia zaleta jeśli gazownik jest naprawdę rozgarnięty to jest możliwość włączenia nakładania się zasilania LPG i benzynowego aby nie było szarpnięć przy przełączaniu rodzaju zasilania.
Jeśli chcesz w pełni panować nad tym na czym startujesz to możesz wybrać przełącznik taki jak do I generacji jak np. ten: http://www.drypa.pl/produkt306_CENTRALK ... cznik.html do którego podłącza się sterownik typu "mini lambda" który w większości przypadków jest stosowany jako namiastka komputera II generacji aby było zgodnie z prawem (chyba że da się Staga XL który ma już sporo możliwości konfiguracji). Nie występują w tej konfiguracji zalety takie jak wcześniej wymieniłem.
Dać przekaźnik pracujący równolegle z tym odcinającym wtrysk i będzie OK. Znam ludzi którzy jeżdżą z mono-wtryskiem na samym odcięciu pompy bez odcinki wtryskiwaczy który pracuje poniekąd na "sucho" co na pewno mu nie służy.Canibal pisze:Kolejna kwestia ktos probowal robic wylacznik pompy paliwa ?
Hmm to by mi nawet pasowalo jutro dowiem sie co i jak z instalacja tzn co mofe zalozyc i ile to bedzie kosztowalo.
Pisze z tel wiec nie widze zdjecia tego przelacznika.U mnie w poprzedniej B4 byl sterownik mini alfa chyba cos w ten desen imialem wlasnie przelacznik pb/lpg/auto.Wazne bym mogl sam okreslic na czym chce teraz jechac.
Mozecie napisac ile placiliscie za montaz instalacji ?
Pisze z tel wiec nie widze zdjecia tego przelacznika.U mnie w poprzedniej B4 byl sterownik mini alfa chyba cos w ten desen imialem wlasnie przelacznik pb/lpg/auto.Wazne bym mogl sam okreslic na czym chce teraz jechac.
Mozecie napisac ile placiliscie za montaz instalacji ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ten przełącznik z linku ma taki pstryczek jak w tanich maszynkach do golenia tylko że trój-pozycyjny jak pisałeś benzyna/gaz/auto.
Na moim terenie można mieć z butlą w kole za 1400zł ale to mała miejscowość więc ceny niższe.
Nie bierz z reduktorem BRC AT90E ja miałem taki w B3 to po 60 tyś. km na polskim gazie zalepiał się cały czas rdzeń elektrozaworu, że nie podawał gazu. Jak już puścił gaz to świrował bo widać też dźwigienki w środku były zalepione że się zacinał i zalewał silnik po puszczeniu pedału gazu.
Na moim terenie można mieć z butlą w kole za 1400zł ale to mała miejscowość więc ceny niższe.
Nie bierz z reduktorem BRC AT90E ja miałem taki w B3 to po 60 tyś. km na polskim gazie zalepiał się cały czas rdzeń elektrozaworu, że nie podawał gazu. Jak już puścił gaz to świrował bo widać też dźwigienki w środku były zalepione że się zacinał i zalewał silnik po puszczeniu pedału gazu.
Hmm dzis dostałem taka odpowiedz
Najlepiej byłoby założyć instalację składającą się z :
-Reduktor Lovato
-Elektrozawór Lovato
-Elektronika Stag 2L- w tym silnik krokowy
-Przełącznik Stag 2W
-miedź 6
-miedź 8
-wąż wodny
-wąż gazowy
Cena:1100zł
Jeżeli zbiornik do tego to 1550zł/komplet
Jeżeli system elektroniczny BRC Blitz, to dopłata 250zł.
Odradzam pozostałe systemy elektoniki:
Bingo M- po roku, bo taki jest okres gwarancji elektronika umiera:)
Stag 100- duże spalanie, bo nie ma możliwości dokładnego ustawienia wtrysku na komputerze, tak jak na silniku krokowym w Stagu 2L.
Najlepiej byłoby założyć instalację składającą się z :
-Reduktor Lovato
-Elektrozawór Lovato
-Elektronika Stag 2L- w tym silnik krokowy
-Przełącznik Stag 2W
-miedź 6
-miedź 8
-wąż wodny
-wąż gazowy
Cena:1100zł
Jeżeli zbiornik do tego to 1550zł/komplet
Jeżeli system elektroniczny BRC Blitz, to dopłata 250zł.
Odradzam pozostałe systemy elektoniki:
Bingo M- po roku, bo taki jest okres gwarancji elektronika umiera:)
Stag 100- duże spalanie, bo nie ma możliwości dokładnego ustawienia wtrysku na komputerze, tak jak na silniku krokowym w Stagu 2L.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Czyli będziesz miał przełącznik taki jak chciałeś trój-pozycyjny a nie jeden przycisk.-Przełącznik Stag 2W
Coś mu się poknociło bo staga 100 można podłączyć pod komputer a 2L to bardziej atrapa II generacji jak wszystkie inne które mają krokowiec z registrem.Canibal pisze:Stag 100- duże spalanie, bo nie ma możliwości dokładnego ustawienia wtrysku na komputerze, tak jak na silniku krokowym w Stagu 2L.
Jakby odwrotnie powiedział to by było zgodnie z prawdą. Dając Staga 100 nie trzeba byłoby już przełącznika Stag 2W czyli nie byłoby tego trój-pozycyjnego.
Zamiast 2L mógłby mać Staga XL bo tego można podłączyć pod kompa.
Jednak na tym zestawie będzie jeździć jak najbardziej OK.
Ok dzieki wielkie za odpowiedz Spisze sobie co i jak i podjade jeszcze do nich i dowiem sie czegos wiecej.No i jak bede zapytam sie o tego staga XL .
Poza tym napisali mi ze nie ma ozliwosci ustawienia wtrysku na kompie a nie ze nie mozna go podlaczyc pod kompa. Jak cos sie dowiem i bede mial jeszcze jakies pytania napisze.
Poza tym napisali mi ze nie ma ozliwosci ustawienia wtrysku na kompie a nie ze nie mozna go podlaczyc pod kompa. Jak cos sie dowiem i bede mial jeszcze jakies pytania napisze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chyba napisali:Canibal pisze:Poza tym napisali mi ze nie ma ozliwosci ustawienia wtrysku na kompie
Wg zaawansowania technicyzacjo to idzie tak od najprostszego L > XL > 50 > 100 > 150 (do dwóch pierwszych trzeba oddzielny przełącznik).Canibal pisze:nie ma możliwości dokładnego ustawienia wtrysku na komputerze,
Zresztą nie musisz ich tak męczyć bo bez odpowiedniego skonfigurowania nie odczujesz różnicy między L a XL czy 100.
Jak dla mnie instalacja moze byc nawet i przedpotopowa zalezy mi tylko aby na gazie i na benzynie auto chodzilo dobrze i aby po czasie nie działy mi sie cyrki na benzynie.
Druga sprawa ktora mnie nurtuje to ta pompa paliwa niepotrzebnie pracujaca.
Druga sprawa ktora mnie nurtuje to ta pompa paliwa niepotrzebnie pracujaca.
Czyli mam to powiedziec u gazowników czy jak ? Bo ja nie bardzo rozumiem co i jak nie znam sie a chcialbym aby wszystko było ok.aldi pisze:Dać przekaźnik pracujący równolegle z tym odcinającym wtrysk i będzie OK. Znam ludzi którzy jeżdżą z mono-wtryskiem na samym odcięciu pompy bez odcinki wtryskiwaczy który pracuje poniekąd na "sucho" co na pewno mu nie służy.