[B4 1.9TDI 1Z] Filtr paliwa w 1.9tdi, montaż, budowa.
[B4 1.9TDI 1Z] Filtr paliwa w 1.9tdi, montaż, budowa.
Witam, może trochę dziwne pytanie, ale jak jest mocowany filtr paliwa i jak zbudowana jest ta część z wężykami od paliwa, który wężyk jest do czego (jakiś schemat z opisem może)?
Poprawcie jeśli się mylę:
1. Pasujący filtr to Mann WK 845/1 lub KNECHT KC 69 z takich przyzwoitszych i wymiana co 20tys jest ok, tak co 2ga wymianę filtra oleju wymianę filtra paliwa
(oleju co rok, paliwa co 2 lata)?
2.Ten filtr trzyma jedynie taka blacha grubsza i jedna śruba z nakrętką tylko z przodu i jak się te śrubę poluzuje z niej, to można wysunąć cały filtr już wtedy, nic nie trzyma więcej i się nie urwie jak by się wyciągnęło?
3. Po wyjęciu filtra z blachy odkręca się całość od filtra, odlew metalowy z wężykami,
czy trzeba odpinać wszystkie wężyki i coś rozkręcać?
4. Czy do dolnej części filtra z taka plastikową końcówką powinno być coś podłączone, czy pozostawione otwarte, czy odkręca się te plastikową nakrętkę, czy ona zostaje?
5. Na co uważać, żeby nie uszkodzić przy takiej wymianie i czy wyjmując nie będzie paliwo wyciekało przewodami tylko w filtrze zostaje wszystko i nie trzeba coś dodatkowo zakręcać, żeby nie wypływało, ale chyba skoro silnik zgaszony to nie działa pompa paliwa i nie powinno chyba?
6. Czy należy zalać filtr paliwem, czy też sam się odpowietrza przy kręceniu rozrusznikiem, podobno w tym modelu, sam się odpowietrza?
Poprawcie jeśli się mylę:
1. Pasujący filtr to Mann WK 845/1 lub KNECHT KC 69 z takich przyzwoitszych i wymiana co 20tys jest ok, tak co 2ga wymianę filtra oleju wymianę filtra paliwa
(oleju co rok, paliwa co 2 lata)?
2.Ten filtr trzyma jedynie taka blacha grubsza i jedna śruba z nakrętką tylko z przodu i jak się te śrubę poluzuje z niej, to można wysunąć cały filtr już wtedy, nic nie trzyma więcej i się nie urwie jak by się wyciągnęło?
3. Po wyjęciu filtra z blachy odkręca się całość od filtra, odlew metalowy z wężykami,
czy trzeba odpinać wszystkie wężyki i coś rozkręcać?
4. Czy do dolnej części filtra z taka plastikową końcówką powinno być coś podłączone, czy pozostawione otwarte, czy odkręca się te plastikową nakrętkę, czy ona zostaje?
5. Na co uważać, żeby nie uszkodzić przy takiej wymianie i czy wyjmując nie będzie paliwo wyciekało przewodami tylko w filtrze zostaje wszystko i nie trzeba coś dodatkowo zakręcać, żeby nie wypływało, ale chyba skoro silnik zgaszony to nie działa pompa paliwa i nie powinno chyba?
6. Czy należy zalać filtr paliwem, czy też sam się odpowietrza przy kręceniu rozrusznikiem, podobno w tym modelu, sam się odpowietrza?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
1) Pasują, warto przed każdą zimą wymieniać.
2) Tak, nic się nie urwie, to nie plastik.
3) Możesz odpiąć, choć to nie jest konieczne.
4) Dół ma być tak jak jest, w przypadku zatkania da się tą zakrętkę odkręcić i zobaczyć co wyleci.
5) W TDI jedynie pompa wtryskowa ciągnie paliwo. Nic się nie wylewa aczkolwiek możesz wąż doprowadzający paliwo nie opuszczać do samej ziemi i trzymać wyżej
6) Zalej paliwem, po co męczyć rozrusznik i pompę wtryskową aż naciągnie paliwo?
2) Tak, nic się nie urwie, to nie plastik.
3) Możesz odpiąć, choć to nie jest konieczne.
4) Dół ma być tak jak jest, w przypadku zatkania da się tą zakrętkę odkręcić i zobaczyć co wyleci.
5) W TDI jedynie pompa wtryskowa ciągnie paliwo. Nic się nie wylewa aczkolwiek możesz wąż doprowadzający paliwo nie opuszczać do samej ziemi i trzymać wyżej
6) Zalej paliwem, po co męczyć rozrusznik i pompę wtryskową aż naciągnie paliwo?
1. Ale jak mało jeżdżony, to można co 2 latka dużym błędem nie będzie?trepek pisze:1) Pasują, warto przed każdą zimą wymieniać.
2) Tak, nic się nie urwie, to nie plastik.
3) Możesz odpiąć, choć to nie jest konieczne.
4) Dół ma być tak jak jest, w przypadku zatkania da się tą zakrętkę odkręcić i zobaczyć co wyleci.
5) W TDI jedynie pompa wtryskowa ciągnie paliwo. Nic się nie wylewa aczkolwiek możesz wąż doprowadzający paliwo nie opuszczać do samej ziemi i trzymać wyżej
6) Zalej paliwem, po co męczyć rozrusznik i pompę wtryskową aż naciągnie paliwo?
2. Czyli tak jak mówiłem tylko ta blacha trzyma sam filtr nic więcej?
3. W tych wężykach jest tez fragment odpowiedzialny za podgrzewanie paliwa, czy to tka samo jak ze świecami żarowymi zaczyna podgrzewać od konkretnej temperatury powietrza
i czy jakoś można sprawdzić czy jest to sprawne podgrzewanie?
4. Czyli odkręcając można co jakiś czas, pozbyć sie zanieczyszczeń w trakcie eksploatacji filtra, czy w zasadzie się tego nie używa?
6. Jeśli zalać, to paliwo niefiltrowane zalewa się środek filtra pod gwintowanym otworem, czy też tam już filtrowane wypływa?
Ostatnio wymieniałem u siebie filtr paliwa, początkowo miałem obawy czy wszystko pójdzie jak należy, bo na forum czasem koledzy piszą, że maja problemy z zapowietrzaniem się ukladu paliwowego po wymianie filtra. Ostatecznie wymiana zajęła mi około godziny i 10 minut spokojnej i dokładnej pracy i po wymianie wszystko jest OK.
Filtr miałem Manna, a więc dobrej firmy. Wykorzystałem sposób wymiany polegający na odłączeniu wszystkich 4 węży od podstawy filtra, później odłączyłem przewów od czujnika wody, następnie poluzowałem srubę fi6 od oslony mocującej filtr i już go miałem wyjetego na stole. Miałem niewielki problem z odkręceniem podstawy, ale jakoś się udało (w pojedynke), wykorzystalem klucz do filtrów i klucz 17 do odkręcenia podstawy. po włożeniu nowego filtra zalałem go strzykawką świeżą ropką i pozakładałem węże. Auto odpaliło tak jak zwylke, czyli nie musiałem nic kręcić w celu odpowietrzenia.
A co do pytań kolegi TDI80 to:
Ad.1 Według mnie wymiana filtra paliwa co 20 tys. km to zbyt często, ja wymienia co 40-50 tys. km
Ad.2 Zgadza się, nie ma potrzeby stosowania dodatkowych mocowań
Ad.3 Podgrzewacz paliwa zamontowany jest do podstawy filtra (taki prostokątny element przykręcony dwiema śrubami na klucz 7 z dwoma końcówkami na węże), podgrzewanie polega na przepływie ciepłego paliwa wracajacego z pracującej pompy wtryskowej przez podstawę filtra, nie ma tam żadnej elektrycznej grzałki.
Ad.4 Zaworek na dole filtra służy do pozbywania się z filtra ewentualnej wody, która może byc w paliwie, a nie do usuwania zanieczyśzczeń stałych (u mnie po 50 tys. km nie było ani grama wody)
Ad.6 Jeśli chodzi o zalewanie pustego filtra paliwem, to raczej nie ma to znaczenia gdzie się zaleje, bo to tak mała ilość, że musiałby to być naprawdę jakiś syf, żeby zaszkodzić pompie. Najlepiej po zamontowaniu pustego filtra zalać paliwo strzykawką przez króciec do którego podłączony jest wąż zasilający ze zbiornika.
Filtr miałem Manna, a więc dobrej firmy. Wykorzystałem sposób wymiany polegający na odłączeniu wszystkich 4 węży od podstawy filtra, później odłączyłem przewów od czujnika wody, następnie poluzowałem srubę fi6 od oslony mocującej filtr i już go miałem wyjetego na stole. Miałem niewielki problem z odkręceniem podstawy, ale jakoś się udało (w pojedynke), wykorzystalem klucz do filtrów i klucz 17 do odkręcenia podstawy. po włożeniu nowego filtra zalałem go strzykawką świeżą ropką i pozakładałem węże. Auto odpaliło tak jak zwylke, czyli nie musiałem nic kręcić w celu odpowietrzenia.
A co do pytań kolegi TDI80 to:
Ad.1 Według mnie wymiana filtra paliwa co 20 tys. km to zbyt często, ja wymienia co 40-50 tys. km
Ad.2 Zgadza się, nie ma potrzeby stosowania dodatkowych mocowań
Ad.3 Podgrzewacz paliwa zamontowany jest do podstawy filtra (taki prostokątny element przykręcony dwiema śrubami na klucz 7 z dwoma końcówkami na węże), podgrzewanie polega na przepływie ciepłego paliwa wracajacego z pracującej pompy wtryskowej przez podstawę filtra, nie ma tam żadnej elektrycznej grzałki.
Ad.4 Zaworek na dole filtra służy do pozbywania się z filtra ewentualnej wody, która może byc w paliwie, a nie do usuwania zanieczyśzczeń stałych (u mnie po 50 tys. km nie było ani grama wody)
Ad.6 Jeśli chodzi o zalewanie pustego filtra paliwem, to raczej nie ma to znaczenia gdzie się zaleje, bo to tak mała ilość, że musiałby to być naprawdę jakiś syf, żeby zaszkodzić pompie. Najlepiej po zamontowaniu pustego filtra zalać paliwo strzykawką przez króciec do którego podłączony jest wąż zasilający ze zbiornika.
No właśnie zastanawiałem się do czego ta śrubka, taka 10tka chyba, rozcięta na końcu, wkręcona na górze w tą metalowa obudowę przykręcaną do filtra z wężykami, czyli ją luzuje się po założeniu filtra i odpala samochód, żeby się odpowietrzył, w czasie pracy silnika?januszbin pisze:ja wlewam paliwo do filtra zanim go przymocuję do podstawy ...uważam ,że tak jest najprościej i nie ma zabawy ze strzykawkami....a jeżeli nie to poco zdejmować jakieś przewody jak w podstawie filtra jest śruba do odpowietrzania na klucz 10,którą można odkręcić i tamtędy wlać paliwo.....?!
[ Dodano: 2010-09-23, 11:58 ]
Jak można użyć klucza 17tam do odkręcania podstawy, przecież tam jest jedynie okrągły odlew z wężykami i nie ma za co chwycić nawet jedyna możliwość to ręką próbować z góry ten całą wkręcaną cześć metalową odkręcić, nie wiem jak tymi kluczami można odkręcać?pawcio81 pisze:Miałem niewielki problem z odkręceniem podstawy, ale jakoś się udało (w pojedynke), wykorzystalem klucz do filtrów i klucz 17 do odkręcenia podstawy.
A co do pytań kolegi TDI80 to:
Ad.1 Według mnie wymiana filtra paliwa co 20 tys. km to zbyt często, ja wymienia co 40-50 tys. km
Ad.4 Zaworek na dole filtra służy do pozbywania się z filtra ewentualnej wody, która może byc w paliwie, a nie do usuwania zanieczyśzczeń stałych (u mnie po 50 tys. km nie było ani grama wody)
1 - jedni mówią co roku inni co 40-50tys, to jaki prawidłowy czas wymiany, to jak robie jakies 10-12tys rocznie to by wychodziło, ze co 4-5lat wymiana?
4 - czyli odkręcając go zleci całe paliwo z filtra?
Każdy robi po swojemu, jedni wyciągają cały filtr z podstawą z tej okrągłej rury i odkręcają we dwie osoby (jedna trzyma filtr a druga odkręca podstawę) a ja i odłączyłem węże w wyciągnąłem wszystko poza auto, życzę powodzenia każdemu, kto będzie sam próbował odkręcić filtr na aucie.
Co do klucza 17 i odkręcania podstawy to wystarczy tylko się przyjrzeć i pomyśleć a da się odkręcić kluczem podstawę, otóż w miejscu gdzie wkręcona jest śruba odpowietrzająca w korpusie jest odlew sześciokąta, na która pasuje klucz 17 i śmiało można nim kręcić.
Co do zalewania filtra to każdy sposób jest dobry i nie musi się nikt do mojego stosować, ja zrobiłem właśnie tak i mi to sprawnie i sucho poszło.
Co do wymiany to rób jak chcesz, ja uważam, że wymiana filtra paliwa co rok lub 10-20 tys. km co zwykła nadgorliwość, w końcu nie jest to jakiś filterek przepływowy od malucha za 5zł.
Jeśli chodzi o śrubę odpowietrzającą to nie trzeba nic z nią robić, wystarczy przed uruchomieniem silnika zalać filtr ropą i odpalać auto, nie ma prawa się nic niepokojącego dziać, odpowietrzy się sam (przynajmniej u mnie tak było).
Co do klucza 17 i odkręcania podstawy to wystarczy tylko się przyjrzeć i pomyśleć a da się odkręcić kluczem podstawę, otóż w miejscu gdzie wkręcona jest śruba odpowietrzająca w korpusie jest odlew sześciokąta, na która pasuje klucz 17 i śmiało można nim kręcić.
Co do zalewania filtra to każdy sposób jest dobry i nie musi się nikt do mojego stosować, ja zrobiłem właśnie tak i mi to sprawnie i sucho poszło.
Co do wymiany to rób jak chcesz, ja uważam, że wymiana filtra paliwa co rok lub 10-20 tys. km co zwykła nadgorliwość, w końcu nie jest to jakiś filterek przepływowy od malucha za 5zł.
Jeśli chodzi o śrubę odpowietrzającą to nie trzeba nic z nią robić, wystarczy przed uruchomieniem silnika zalać filtr ropą i odpalać auto, nie ma prawa się nic niepokojącego dziać, odpowietrzy się sam (przynajmniej u mnie tak było).
jesli chcecie aby ten filtr paliwa starczał na te 30/40 tyś mozecie stosować filtrerek taki mały stosowany do deslów koszt 5 zł wymienia sie go raz na pol roku
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf6 ... 21193.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf6 ... 21193.html
Filtr paliwa
Przymierzam się właśnie do wymiany filtra.
Polecicie coś konkretnego czy kupić jaki "dadzą w sklepie"?
Polecicie coś konkretnego czy kupić jaki "dadzą w sklepie"?
Ja mialem Knechta KC69, a teraz założylem MANN WK 845/1, jakość podobna, a zależnie od sklepu 20 nawet do 30zl taniej od Knechta.gibaj pisze:ja mam filtrona napewno nie kupuj toprana ,myślę teraz założyć knechta albo dalej filtrona <ok>
Ostatnio zmieniony 03 paź 2010, 19:38 przez TDI80, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A propo toprana ,to proponuję wszystkim kolegom bojkot tejże ''firmy'' to może przestaną brać do sklepów to gó...no i oszczedzą tym samym czas i pieniądze ludzi którzy z niewiedzy kupują te ''wyroby''gibaj pisze:nie kupuj toprana
Ostatnio zmieniony 03 paź 2010, 21:11 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Hans Kraft chyba tez nie odbiega jakoscia od Toprana, podobna jakosc, ale teraz duzo firm schodzi na psy, nawet lepszych.MUNIOR pisze:A propo toprana ,to proponuję wszystkim kolegom bojkot tejże ''firmy'' to może przestaną brać do sklepów to gó...nogibaj pisze:nie kupuj toprana
Natomiast nieznana może lub malo, a ma dobre czesci firma SIDEM, belgijska chyba,
nie wiem czy maja filtry, ale czesci zawieszenia mozna brac spokojnie.