Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.3 NG] Problem: odpalanie, przerywanie,niskie obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
bif
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:03
Lokalizacja: Małopolska

[80 B4 2.3 NG] Problem: odpalanie, przerywanie,niskie obroty

Post autor: bif » 23 wrz 2010, 11:38

Witam! Jestem nowy na forum więc z góry sorki za wpadki nowicjusza :-? Zakupiłem nie dawno piękną 80 2.3 automat w cabrio po okazyjnej cenie (licząc się nawet z koniecznością zmiany silnika lub skrzyni). Cały Zonk polega na tym że autko przejawia następujące usterki:
1. pali zazwyczaj za 2-3 razem
2. zdarza się że gubi wolne obroty i gaśnie ( na dobrze rozgrzanym silniku problem występuje żadziej lub wcale)
3. auto dość dychawicznie przyśpiesza (nie kpoci, nie grzeje sie, pod korkami czysto)
4. w trakcie jazdy przerywa jakby był zanik iskry lub nie dostawała momętami paliwa (w trakcie przyśpieszania problem nie występuje jest odczuwalny w trakcie jazdy z jednostajną prędkością).
Wiem,że wygląda to tragicznie ale liczyłem się ztym w trakcie kupna (cena + wygląd), jednak łudze się że problem będzie tkwił gdzieś w wadliwym osprzęcie silnika (układ zapłonowy, pompa paliwa, przepływomierz...?) Automat wydaje się pracować dobrze lecz w pełni można to będzie ocenić dopiero po dogadaniu się z silnikeim.Dodam że wcześniej miałem C4 2.6 też w autoamcie i byłem bardzo zadowolony. W aucie jest zamontowany gaz lecz w tym momęcie jest odpięty (możliwe,że wcześniej były wybuchy).Może ktoś borykał się z podobnym problemem i doradzi skąd zacząć wędrówke pod maską???

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 23 wrz 2010, 12:07

bif pisze:w trakcie jazdy przerywa jakby był zanik iskry lub nie dostawała momętami paliwa
Niby taki nowicjusz a dobrze diagnozujesz. Od sprawdzenia tych układów możesz zacząć, proponuje zająć sie układem zapłonowym. Jest jeszcze takie słowo ja VAG.

bif
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:03
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: bif » 23 wrz 2010, 13:37

Nowicjusz na forum owszem ale w sumie pare aut już w życiu miałem :mrgreen:. VAG jak najbardziej, jeśli tylko uda mi się znaleźdż w dziurze w której mieszkam na tyle rozgarniętego mechanika. Czytałem,że w silnikach ABK takie objawy często są związane z przekaźnikiem 30, czy w NG jest coś podobnego? Dodam że auto ma immobilizer ale raczej wykluczam go jako sprawce zamieszania (chociarz w Fordzie Probe II zimne luty na immo robiły mi z zapłonem co chciały :evil: )

sami
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lip 2009, 11:50
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sami » 23 wrz 2010, 15:53

VAGA do NG nie podłączysz,jedynie kody błyskowe,ale miałem podobny problem że w czasie jazdy mi przerywał,wymieniłem kabel idący od cewki do kopułki i problem zniknął,odrazu wymieniłem oczywiście wszystkie przewody wn i świece

bif
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:03
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: bif » 25 wrz 2010, 09:54

Podłączyłem gaz i o dziwo autko chodzi na nim jak należy <ok> Pozostaje rozgrzebać osprzęt od benzyny (mechanik obstawia problem z ciśnieniem paliwa).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl