[80 b4 1.9TDI]problem ze wskaźnikiem paliwa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
[80 b4 1.9TDI]problem ze wskaźnikiem paliwa
mam taki problem ze wskaźnikiem paliwa dzisiaj się popsół i nie wskazuje poziomu ruszałem kablami te co idą do zbirnika ale nic to nie pomogło co to może być?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
chyba winne jest to ustrojstwo co jest w zbiorniku i odpowiada za ze ze pokazuje ile jest w zbiorniku paliwa bo jak zapale samochód wskaźnik podnosi się zawsze do pierwszej grubej kreski i tak stoi jak np. zachamuje to się troche podniesie i stanie i stoi nie raz jak włącze zapłon to się podniesie np do 1/4 co wy o tym myślicie? gdzie to co jest w zbiorniku i odpowiada za wskazania paliwa kupić? i jak to wymienić
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
aby wyjąć pływak należy podnieść wykładzine bagażnika od strony tylniej kanapy (mocowana jest na kilka zatrzasków), po stronie pasażera (wg przyjętych zasad strona prawa samochodu stojąc za pojazdem) zobaczysz okrągłą pokrywę metalową mocowana na 3 śrubki, odkręcasz je i wtedy widzimy mocowanie pływaka oraz przewody paliwowe (zasilanie i powrót), przewody odkręcamy i ściągamy z krućców (ostrożnie aby ON nie rozlało się bo troszkę po śmierdzi) i rozszczepiamy wtyczkę elektr. następnie odkręcamy dużą plastikową nakrętkę (zapewne użyć trzeba będzie płaskownik i młotek bo potrafi zdrowo zassać). Po demontażu łapiemy za biały plastik i wyciągamy go ku górze... i oto przed oczami mamy nasz nieszczęsny pływak.
pozdrawiam
pozdrawiam
- czorny125p
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 21 paź 2009, 14:49
- Lokalizacja: Radom/Iłża
ja bym zaczął od wyjecia zegarów i przeczyszczenia styków regulatora napiecia (taki mały czarny elemencik po lewej stronie zegarów ma 3 nóżki i przykręcony jest śróbką) i styków wskaźnika poziomu paliwa którymi są śrubki mocujace tenże wskażnik , demontażu pływaka nie polecam a czy się zawiesza czy nie to łatwo sprawdzic bez demontazu jego poprostu nim poruszaj jesli nikt tam wczesniej nic nie kombinował i nie pogiął tego druta na którym siedzi kulka-pływak to nie powinno haczyc i powinno działac od strony elektrycznej pływak to tylko zwykła opornica i tam nie ma się co zepsuć
- Rafik30023
- Forum Audi 80
- Posty: 92
- Rejestracja: 12 paź 2009, 00:33
- Lokalizacja: Warszawa / Siedlce
- Kontakt:
A ja mam podobny problem, zaczęło się to jakiś tydzień temu (wcześniej wskaźnik idealnie pokazywał) jeżdżąc wskazówka stała czas tuż za rezerwą, po zgaszeniu normalnie opadała, przejechałem jakieś 200km, a ona nadał to samo pokazywała, tylko na zakrętach trochę wychylała się w lewo albo w prawo. Wiec zatankowałem jakieś 30 litrów i wskazówka podniosła do połowy baku wiec myślę jest ok. A jednak nie, jadąc dzisiaj wskazówka pokazywała lekko za rezerwę i zabrakło mi paliwa w centrum miasta... Wlałem 10 litrów i teraz wskazuje prawie 1/4. W czym według was może tkwić problem? Dodam że nie było ruszane nic przy zegarach ostatnio.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
moze wiecej ci pali niz powinien
ja np kiedys spuscilem do zera u siebie wezykiem, nawet specjalnie podnioslem bok zeby nic nie zostalo, zalalem na nowo rowno piatka, i ustawilem w zegarach poczatek rezerwy takze wiem kiedy zostaje mi 5ltr, bo mialem kiedys przypadek ze wskazowka byla w polowie rezerwy i zaczal mi przerywac, zaczal wolniej jechac, az zdechl w szczerym polu o 1szej w nocy a do najblizszej stacji bylo okolo 30km, na szczescie ktos mnie stopem podwiozl do najblizszej stacji, lejek zrobilem z gazety i dalej w droge
ja np kiedys spuscilem do zera u siebie wezykiem, nawet specjalnie podnioslem bok zeby nic nie zostalo, zalalem na nowo rowno piatka, i ustawilem w zegarach poczatek rezerwy takze wiem kiedy zostaje mi 5ltr, bo mialem kiedys przypadek ze wskazowka byla w polowie rezerwy i zaczal mi przerywac, zaczal wolniej jechac, az zdechl w szczerym polu o 1szej w nocy a do najblizszej stacji bylo okolo 30km, na szczescie ktos mnie stopem podwiozl do najblizszej stacji, lejek zrobilem z gazety i dalej w droge
- Rafik30023
- Forum Audi 80
- Posty: 92
- Rejestracja: 12 paź 2009, 00:33
- Lokalizacja: Warszawa / Siedlce
- Kontakt:
Więcej raczej nie pali, bo po wlaniu tych 30 litrów zrobiłem ponad 650km a coś tam w baku zawsze było więc tak jak zwykle pali... Martwi mnie to że gdy bak był pusty to wskazówka była delikatnie za rezerwą, a nikt tą śrubką od ustawiania nie kręcił. Wcześniej jak jeszcze normalnie wskażnik działał to zdarzyło mi się że wskazówka była nawet na pierwszej kresce rezerwy i jeszcze do cpnu doleciałem. A tu teraz nagle coś jej odbiło...
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Dobra, nie chcę zakładać nowego tematu, ale już mnie wkur...denerwuje strasznie wskazówka paliwa.
Sprawa wygląda tak. Wlałem 20litrów ropy, pokazało ponad pół baku. Oki.. Po zrobieniu 100km wskazówka spadła na 1/4, później wskazówka wahała się raz 2mm w prawo, raz 2mm w lewo, aż po kolejnych 250km(czyli 350km od zatankowania) pokazywała 2-3mm poniżej 1/4 zbiornika czyli ok 12litrów. Dobra więc dolałem 14 litrów wskazówka początkowo podniosła się na 1/4, następnie na 2mm powyżej 1/4.Wtedy wyłączyłem zapłon. Po południu odpalam samochód i wskaźnik pokazuje ok 2mm poniżej 1/4. Od dolania tych 14 litrów zrobiłem 50km. I zalałem 13 litrów. No fajnie, pokazuje mi niecałe 1/2 zbiornika. Czyli wg. mojego wskaźnika 25 litrów paliwka to ok 1/4 zbiornika... I teraz nie wiadomo ile ja mam paliwa...
A więc tak, wskaźnik paliwka dobry, wychyla się płynnie do oporu, stabilizator napięcia dobry, wyczyszczony, wszystko przelutowane. Jedynie dodałem od siebie kontrolkę od pozycji.
Został tylko pływak i jego ścieżki. Da się poprawić jego działanie, poprawność wskazywania?
Podczas jazdy wskazówka przesuwa się o 1/8 skali, czasem nawet o 1/4 ale to już podczas gwałtownych manewrów.
Sprawa wygląda tak. Wlałem 20litrów ropy, pokazało ponad pół baku. Oki.. Po zrobieniu 100km wskazówka spadła na 1/4, później wskazówka wahała się raz 2mm w prawo, raz 2mm w lewo, aż po kolejnych 250km(czyli 350km od zatankowania) pokazywała 2-3mm poniżej 1/4 zbiornika czyli ok 12litrów. Dobra więc dolałem 14 litrów wskazówka początkowo podniosła się na 1/4, następnie na 2mm powyżej 1/4.Wtedy wyłączyłem zapłon. Po południu odpalam samochód i wskaźnik pokazuje ok 2mm poniżej 1/4. Od dolania tych 14 litrów zrobiłem 50km. I zalałem 13 litrów. No fajnie, pokazuje mi niecałe 1/2 zbiornika. Czyli wg. mojego wskaźnika 25 litrów paliwka to ok 1/4 zbiornika... I teraz nie wiadomo ile ja mam paliwa...
A więc tak, wskaźnik paliwka dobry, wychyla się płynnie do oporu, stabilizator napięcia dobry, wyczyszczony, wszystko przelutowane. Jedynie dodałem od siebie kontrolkę od pozycji.
Został tylko pływak i jego ścieżki. Da się poprawić jego działanie, poprawność wskazywania?
Podczas jazdy wskazówka przesuwa się o 1/8 skali, czasem nawet o 1/4 ale to już podczas gwałtownych manewrów.