[B3/B4] budowa licznika UN4
[B3/B4] budowa licznika UN4
Witam potrzebuję porozmawiać z kimś kto zna, rozbierał próbował reanimować takowy licznik UN4
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2010, 18:54 przez audib4, łącznie zmieniany 1 raz.
włożyłem białe zegary do licznika UN4 teraz już wiem że nie powinienem w środku jest taka mała plastikowa obudowa nawinięta jest na nią cewka z niej wychodzi drucik na którym osadzona jest wskazówka moje pytanie brzmi jeżeli uda zdobyć mi się obrotek od benzyny i od licznika UN4 i ten cały srodek z pręcikiem zamontuję do obrotomierza to czy to ma możliwość zadziałać :-|
[ Dodano: 2010-09-26, 18:25 ]
tak to wygląda
[ Dodano: 2010-09-26, 18:25 ]
tak to wygląda
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8396
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Niech zgadne kolega wymieniał tarczki?
I przy wyciąganiu wskazówki wyciągnał z prencikiem?
Niestety UN4 nie darady rozbierać tak. JA też tak zrobiłem ale z predkościomierzem. Niestety pręcika już nie włozysz.
A dla chcącego nic trudnego. Ja odwijałem uzwojenia tego silniczka licząc uzwojenia i pozycje. I rozebrałem na części pierwsze. Jak się chce to się wszystko uda. <ok>
I przy wyciąganiu wskazówki wyciągnał z prencikiem?
Niestety UN4 nie darady rozbierać tak. JA też tak zrobiłem ale z predkościomierzem. Niestety pręcika już nie włozysz.
A dla chcącego nic trudnego. Ja odwijałem uzwojenia tego silniczka licząc uzwojenia i pozycje. I rozebrałem na części pierwsze. Jak się chce to się wszystko uda. <ok>
to od dołu
[ Dodano: 2010-09-26, 19:07 ]
tak właśnie kolego to zrobiłem ale teraz jak wkładam wskazówkę i kręcę to coś w środku ociera i wskazówka takimi skokami się porusza a potem całkiem staje
[ Dodano: 2010-09-26, 19:09 ]
i to udało ci się kolego a jak potem to coś plastikowego rozłożyć i co w środku jest
[ Dodano: 2010-09-26, 19:19 ]
i działa bez problemu teraz
[ Dodano: 2010-09-26, 19:07 ]
tak właśnie kolego to zrobiłem ale teraz jak wkładam wskazówkę i kręcę to coś w środku ociera i wskazówka takimi skokami się porusza a potem całkiem staje
[ Dodano: 2010-09-26, 19:09 ]
i to udało ci się kolego a jak potem to coś plastikowego rozłożyć i co w środku jest
[ Dodano: 2010-09-26, 19:19 ]
i działa bez problemu teraz
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8396
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ja sie na codzien zajmuje elektroniką że to nie był dla mnie problem.
Po rozwinieciu uzwojeń i wyciągnieciu szpilek samo się rozpadnie bo sie składa z dwóch częsci plastik góra i dół. Uważać trzeba tylko na te szpilki przy lutowaniu kabelków można je przegrzać. W srodku znajduje się tależyk ż magnesem a w dolnej częsci tuleja dla tego pręcika by siedziała dobrze.
Nie złożysz tego bez rozbierania bo tależyk musi być idealnie w sródku miedzy korpusem. A pchając pręcik zawsze tależyk bedzie tarł o dolny korpus.
I po drugie jeśli nawet uda sie rozebrać i składać. Nie klej tego precika z talerzem bo pożniej muszisz robić korekty z grubsza przekręcają wskazówke. Talerz ma punk że nie obkeca się w kółko. Po korekcie z grubsza trzeba wykonac korekty elektrycznej bo napewno nie złożysz już tak uzwojeń jak było.
Ja tak robiłem w prędkościomierzu i działa mi idealnie wskazówka nie szwankuje. Jedynie nie mogłem zrobić korekty elektrycznej dokłądnej bo tu na stronie opis testu prędkościomierza jest błędny. I mi oszukuje o 5km.
[ Dodano: 2010-09-26, 19:36 ]
A dodam jeszcze jedno szukaj na allegro były w sprzedaży takie same silniczki tylko szukaj ogólnie nie tylko do audi.
Cenowo jakoś były za 30zł.
Po rozwinieciu uzwojeń i wyciągnieciu szpilek samo się rozpadnie bo sie składa z dwóch częsci plastik góra i dół. Uważać trzeba tylko na te szpilki przy lutowaniu kabelków można je przegrzać. W srodku znajduje się tależyk ż magnesem a w dolnej częsci tuleja dla tego pręcika by siedziała dobrze.
Nie złożysz tego bez rozbierania bo tależyk musi być idealnie w sródku miedzy korpusem. A pchając pręcik zawsze tależyk bedzie tarł o dolny korpus.
I po drugie jeśli nawet uda sie rozebrać i składać. Nie klej tego precika z talerzem bo pożniej muszisz robić korekty z grubsza przekręcają wskazówke. Talerz ma punk że nie obkeca się w kółko. Po korekcie z grubsza trzeba wykonac korekty elektrycznej bo napewno nie złożysz już tak uzwojeń jak było.
Ja tak robiłem w prędkościomierzu i działa mi idealnie wskazówka nie szwankuje. Jedynie nie mogłem zrobić korekty elektrycznej dokłądnej bo tu na stronie opis testu prędkościomierza jest błędny. I mi oszukuje o 5km.
[ Dodano: 2010-09-26, 19:36 ]
A dodam jeszcze jedno szukaj na allegro były w sprzedaży takie same silniczki tylko szukaj ogólnie nie tylko do audi.
Cenowo jakoś były za 30zł.
dlatego ta tuleja mi wypadła i teraz nie jest wskazówka w osi nawet jak włożę to o coś ociera ale na boki bo ja jeszcze użyłem sprężynki i ona lekko unosi wskazówkę tak właśnie zrobiłem w obrotku i działa ale ostatnio licznik zatrzymał mi się na 199999 km i dzienny też i byłem zmuszony go rozebrać a tak przed tym udało mi się jakoś go złożyć i działało aż do nie dawna
[ Dodano: 2010-09-26, 19:38 ]
za 30 to wezmę to taniocha A jak to nazwać
[ Dodano: 2010-09-26, 19:42 ]
http://moto.allegro.pl/licznik-audi-c4- ... 69716.html
tu juz mam nie wiem tylko czy tam jest to co mnie będzie interesowało najwyżej wezmę cały zegar a i nie daleko mnie
[ Dodano: 2010-09-26, 20:01 ]
a taki silniczek pasowałby od obrotomierza
[ Dodano: 2010-09-26, 19:38 ]
za 30 to wezmę to taniocha A jak to nazwać
[ Dodano: 2010-09-26, 19:42 ]
http://moto.allegro.pl/licznik-audi-c4- ... 69716.html
tu juz mam nie wiem tylko czy tam jest to co mnie będzie interesowało najwyżej wezmę cały zegar a i nie daleko mnie
[ Dodano: 2010-09-26, 20:01 ]
a taki silniczek pasowałby od obrotomierza
Witam i przepraszam, że się tak wpycham do nie swojego tematu, ale mam problem z licznikiem, a konkretnie chodzi o podświetlenie elektronicznego zegarka w obrotomierzu, a więc nie jest on podświetlany cały obrotomierz świeci, zegarek działa, ale jest czarny (niepodświetlony), wiem że były już takie tematy, ale tam piszą że jest tam żarówka od razu po wyciągnięciu licznika, a u mnie wszystkie żarówki są ok, rozebrałem licznik do tego stopnia że następna do odkręcenia jest tarcza od obrotomierza, a żarówki jak nie było tak nie ma, więc może mi ktoś powie czy ten zegarek jest podświetlony tak jak wyświetlacz w telefonie i świeci lcd, a nie żarówką czy diodą? Jak to naprawić? Te żarówki które są na wierzchu po wyciągnięciu licznika są tylko od oświetlenia tarcz szybkościomierza i obrotomierza, a gdzie żarówka od zegarka?
Musi być żarówka. Poszukaj dokładnie. Powinna być wkręcona w płytkę dokładnie z tyłu zegarka. Mam tu na myśli płytę główną zegarów a nie sam wskaźnik w którym masz zegarek.mac0071 pisze:....., a żarówki jak nie było tak nie ma, więc może mi ktoś powie czy ten zegarek jest podświetlony tak jak wyświetlacz w telefonie i świeci lcd, a nie żarówką czy diodą? Jak to naprawić? Te żarówki które są na wierzchu po wyciągnięciu licznika są tylko od oświetlenia tarcz szybkościomierza i obrotomierza, a gdzie żarówka od zegarka?
Podeślij zdjęcia tego rozebranego licznika to ci pokażę gdzie powinna być, a raczej gdzie powinny być, bo są 2.