Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B4 ABT]brak iskry

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
jkruk77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 06 lip 2010, 23:41
Lokalizacja: WARSZAWA

[80B4 ABT]brak iskry

Post autor: jkruk77 » 28 wrz 2010, 18:42

witam podepne sie pod temat u mnie sprawa jest nastepujaca cewka sprawdzona moduł dobry i nie ma prądu na kablach wysokiego napięcia czy kabelki wychodzące z pod kopułki idą do modułu dlaczego pytam bo ktoś mi powiedział że podróż prądu zaczyna się własinie z tąd od palca przez moduł do cewki i na przerywaczu nie ma prądu dlatego nie podaje dalej ewentualnie jak sprawdzić czy w kopułce na przerywaczu jest ok. zostawiam to fachowcą

80 ABT 2.0 + gaz avant
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2010, 08:51 przez jkruk77, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 28 wrz 2010, 19:49

Witam. Kolego nie podpiąłeś się pod temat, tylko założyłeś nowy i nie poprawnie nazwałeś, ale to zostawiam moderatorom. A teraz do rzeczy: Kolego nie zbyt zrozumiałem Twój problem, bo piszesz bez żadnych znaków, przecinków, itp. Ale podejrzewam, że problem tkwi w braku iskry. Może po prostu palec (rozdzielacz) bądź sama kopułka jest uszkodzona. Opisz dokładniej to wtedy coś pomożemy, bo na razie będzie ciężko...

Awatar użytkownika
jkruk77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 06 lip 2010, 23:41
Lokalizacja: WARSZAWA

brak iskry

Post autor: jkruk77 » 28 wrz 2010, 19:59

witam fakt ten post miał iść nie tu pewnie zaraz go zamkną ale pokrrutce go opiszę nie ma iskry sprawdzałem cewkę jest dobra moduł przy cewce jest dobry cewka kwadratowa ,prąd na kostce przy kopułce jest ,na każdej kostce jest prąd a iskry nie ma nie wiem jak sprawdzić czy w kopułce jest prąd ,iskra itp. już nie wiem gdzie szukać .

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 29 wrz 2010, 08:52

Temat Ci poprawiłem i zrobiłem to pierwszy i ostatni raz.
Co do Twojego problemu z iskra to do sprawdzenia ewentualnej wymiany czujnik HALLA ewentualnie okablowanie.
BTW Popraw prosze jeszcze błędy.

Awatar użytkownika
jkruk77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 06 lip 2010, 23:41
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: jkruk77 » 29 wrz 2010, 20:12

Witam, sprawdziłem całe okablowanie włącznie z stacyjką ,kostką cewką modułem ,włącznie z palcem rozdzielacza a do tego dziś wymieniłem jeszcze hall i nie działa tylko nie wiem czy to ma znaczenie że na starym hallu było oznaczenie 07*85 a na tym co założyłem jest 05*75 i jeszcze dodam iż sprawdzając cewkę to nie za każdym razem jest iskra ( na krótko ).
Proszę o pomoc bo skończyły ni się pomysły lub po prostu nie sprawdziłem całości,inaczej ( service ) a tego chciał bym uniknąć POZDRAWIAM.
AUDI 80 ABT +LPG AVANT

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 29 wrz 2010, 20:23

A sprawdzałeś ta diodę przy cewce??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 wrz 2010, 20:25

Kolego z czujnika hala idzie do ECU z ecu dopiero na modół.

Po pierwsze sprawdz te dwa dodatkowe bezpieczniki nie określone w skrzynce (powinne być przykryte czerwonym plastikiem z napisem "MOTOR")

Po drugie sprawdz czy jest napięcie na czujnik hala sprawdź czy masz napięcie na module.

Wszystko masz 3 pin. Czyli plus minus sygnał.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2010, 20:33 przez Jarewa, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 29 wrz 2010, 20:28

jak sprawdzales wszystkie podzespoly?? Jak masz wtyczke do sterownika cewki, wes probowke i jeden koniec probowki do plusa a drugi do pinow idacych do sterownika i sprawdz czy sie zaswieci, nastepnie wes minus i tak samo. Pod jednym pinem nie bedzie sie swiecic, jedynie migac jak przekrecisz silnikiem, jezeli nie bedzie migac to hala do wymiany

Awatar użytkownika
jkruk77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 06 lip 2010, 23:41
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: jkruk77 » 29 wrz 2010, 20:50

Witam sprawdzałem cewkę na dwa sposoby poprzez kontrolkę i na zwarcie a co do modułu to sprawdzałem tylko przepływ prądu nie wiem czy dobrze.
Nie wiem na jakich zasadach to działa dlatego proszę o wyjaśnienie bo moduł i cewka wiem jak działa mniej więcej ale co do halla i skąd pobiera prąd itp. to nie mam zielonego pojęcia dodam że stało mi się to podczas jazdy, tłumacze jechałem i jak by nagle ktoś wyciągnął ni kluczyki staną dęba,poproszę jakiś trop to może napiszę jaśniej przepraszam że nie odpisuje od razu ale mam niemowlę w domu POZDRAWIAM.

[ Dodano: 2010-09-29, 20:55 ]
Waśnie tak próbowałem i nic nie mryga też nie wiem czy dobrze to robiłem boje się żeby nie komputer czy jest taka możliwość.

[ Dodano: 2010-09-29, 20:56 ]
dodam że jak dotykałem do jednego z pinów to odzywał się silnik krokowy.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 29 wrz 2010, 20:57

dziala to tak: w aparacie zapłonowym znajduje sie czujnik, podający sygnał napięcia do sterownika cewki. podczas gdy sygnal z aparatu jest podawany, sterownik odlancza napięcie od cewki, przez co cewka rozładowuje napięcie na palec, zaś gdy jest brak sygnału z aparatu, cewka jest ładowana napięciem przez sterownik

[ Dodano: 2010-09-29, 20:58 ]
jak dobrze robiles i nie mryga to jest to wina czujnika w apracie, caly uzywany aparat z 50zł na szrocie :-P

[ Dodano: 2010-09-29, 20:59 ]
a sterownik ( komputer silnika) nie pada od tak sobie niespodziewanie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 wrz 2010, 20:59

bartek18150 pisze:dziala to tak: w aparacie zapłonowym znajduje sie czujnik, podający sygnał napięcia do sterownika cewki. podczas gdy sygnal z aparatu jest podawany, sterownik odlancza napięcie od cewki, przez co cewka rozładowuje napięcie na palec, zaś gdy jest brak sygnału z aparatu, cewka jest ładowana napięciem przez sterownik

[ Dodano: 2010-09-29, 20:58 ]
jak dobrze robiles i nie mryga to jest to wina czujnika w apracie, caly uzywany aparat z 50zł na szrocie :-P

[ Dodano: 2010-09-29, 20:59 ]
a sterownik ( komputer silnika) nie pada od tak sobie niespodziewanie

A o ECU kolega zapomniał?

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 29 wrz 2010, 21:01

ECU wykluczam bo on nie pada od tak sobie podczas jazdy, raczej z blednej stuki naprawy lub zalania itp.

[ Dodano: 2010-09-29, 21:01 ]
a bezyne wtryski podaja?? jak padniety hala w aparacie to i wtryski zamilkną

Awatar użytkownika
jkruk77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 06 lip 2010, 23:41
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: jkruk77 » 29 wrz 2010, 21:20

Jaśniej się nie da jutro krok po kroku sprawdzę wszystko od początku na spokojnie teraz już wiem jaka jest kolejność i co do czego a co do ecu nie sprawdzałem ale tego też nie ominę WIELKIE DZIĘKI jak dojdę co to była za przyczyna to napiszę przyda się komuś na przyszłość dzięki pozdrawiam.

[ Dodano: 2010-10-01, 10:43 ]
Witam klubowiczów.

Czy mogę dokupić sam moduł do cewki bo jak szukam modułu to tylko komplety.

[ Dodano: 2010-10-01, 19:26 ]
Witam
Panowie jak odepnę kostkę z aparatu i podłącze 2pin pod masę to powinno dawać iskrę oczywiście jak moduł i cewka są sprawne,jeżeli jest iskra to hall kaput , oczywiście nie ma iskry HALL OK.
Czy w ten sposób można sprawdzić co padło.

[ Dodano: 2010-10-02, 12:07 ]
Panowie proszę o rade byłem w sklepie i chciałem zakupić cewkę do abt 2.0 90 km.
po czym przynoszą ni dodaje fotkę Obrazek
Moja cewka wygląda tak
Obrazek
teraz fachowa rada czy można założyć zdjęci 1 cewkę taką i nie będzie komplikacji
sklep twierdzi że oznaczenie motoru to właśnie ta cewka mam trochę obawy bo taka cewka jest bardzo droga orginał taką co mi się popsuła boscha 1200zł.
Proszę bardzo o szybką rade bo samochód stoi mi już tydzień z góry dziękuje.

[ Dodano: 2010-10-03, 23:02 ]
Witam.
Klubowicze doszedłem co jest grane kazali mi sprawdzić cewkę na spięcie tak zwane ( krótko ) i co się stało niby wszystko ok. a tu zonk na wykazach wyszło że jest ok. A nie było po prostu cewka ( niby ok. ) ale robiła minimalne zwarcie i nie dało się odpalić niuni po wymianie cewki razem z modułem z innego pojazdu iskra była jak wściekłą.
rada dla wszystkich pomoc kolegi z drugiego auta, wiarygodność nie za wodna tydzień walczylem z moją 80 ką
Znowu jestem. dziękuje za poświęcenie czasu i podpowiedzi POZDRAWIAM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl