Możesz i 4 mg, tak ustawia fabryka .Łukasz ,UKI_XX ma u siebie coś koło 2 mg ,wtryski od AFN i chipsa ,więc jak by się przesiadł do standartowej 90- cio konnej audi,z fabryczną dawką 4,4 mg ,to zapewne myślałby że nie jedzie i mógłby próbować wysiąść ... :mrgreen: stąd jego rady , Łukasz :mrgreen: .A co do dawki to jaką ustawisz taka będzie dobra ,ja mam 3,6 mgJelly pisze:UKI_XX napisał/a:
Jelly napisał/a:
Właśnie apropo kąta to najpierw muszę dawkę ustawić i zobaczę jak mi kąt siedzi
najpierw się ustawia kąt a potem dawkę :!: jeżeli robisz na odwrót to dawkę będziesz ustawiał dwa razy bo po zmianie kąta dawka się też zmienia a po zmianie dawki kąt zostaje ten sam, poza tym jak ustawisz sobie dawkę na 4mg/R to bardzo tego pożałujesz bo zrobisz z silnika muła i smoka na paliwo
AB4 napisał/a:
W adaptacjach,login 12233, gr bodajże 05 jak pamiętam,ale jak masz Boscha to tylko nastawnikiem.
w kanale 05 to jest tzw. dawka startowa i różnie się o niej mówi, dawkę o której mowa to w adaptacjach zmienia się w kanale 01 poza tym on ma pierburga <ok>
To na ile ustawić dawkę??
[ TDi ] Pytanie odnośnie dawek paliwa w TDi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
ja miałem 2,6 a zmieniłem najpierw na ok. 4,4 a poźniej na 3,6 i jak między 4,4 a 3,6 nie widze różnicy tak pomiędzy tymi 3,6 a 2,6 jest różnica kolosalna. Przy 2,6 auto zbierało się od ok. 1500obr. a teraz dopiero ok ok.2000. Chyba pozostaje powrót do poprzedniej dawki... a jak zmiana dawki wpływa na spalanie??
A i jeszcze jedno pytanie kolego Munior jak jest z kątem wtrysku. Gdzie nie czytam to zalecany pomiędzy 49 a 55. U mnie jest 66-69 zalezy jaka dawka jest ustawiona, i to jest teoretycznie poza zalecanym zakresem, ale auto pali bez problemu przy obecnych temperaturach i co jeszcze dziwniejsze na wykresie TDI timing wybierając all 1z widać że kąt jest poza zakresem, ale już wybierając audi 80 od 94r kąt wtrysku siedzi idealnie w środku zakresu. No i poza tym w wymaganych fabrycznych wskazaniach kąt jest zdefiniowany pomiędzy 0 a 88. I nie wiem czy mój nadaje się do korekty czy nie, bo wg. kompa pasuje...
A i jeszcze jedno pytanie kolego Munior jak jest z kątem wtrysku. Gdzie nie czytam to zalecany pomiędzy 49 a 55. U mnie jest 66-69 zalezy jaka dawka jest ustawiona, i to jest teoretycznie poza zalecanym zakresem, ale auto pali bez problemu przy obecnych temperaturach i co jeszcze dziwniejsze na wykresie TDI timing wybierając all 1z widać że kąt jest poza zakresem, ale już wybierając audi 80 od 94r kąt wtrysku siedzi idealnie w środku zakresu. No i poza tym w wymaganych fabrycznych wskazaniach kąt jest zdefiniowany pomiędzy 0 a 88. I nie wiem czy mój nadaje się do korekty czy nie, bo wg. kompa pasuje...
na temat kąta wtrysku już była dyskusja więc nie ma sensu się powtarzać silnik ładnie pracuje na kącie 55-60 a najlepiej jakby był ustawiony między 50-65 <ok>
jeśli chodzi o spalanie to mi na dawce 2.0mg/R palił ok 5.7L/100km, na dawce 2.2-2.4mg/R różnicy w spalaniu nie widać, oczywiście noga dość ciężka <ok>
jeśli chodzi o spalanie to mi na dawce 2.0mg/R palił ok 5.7L/100km, na dawce 2.2-2.4mg/R różnicy w spalaniu nie widać, oczywiście noga dość ciężka <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Powtórzę to co napisaneJelly pisze:kolego Munior jak jest z kątem wtrysku. Gdzie nie czytam to zalecany pomiędzy 49 a 55. U mnie jest 66-69 zalezy jaka dawka jest ustawiona,
i bedzie gitUKI_XX pisze:silnik ładnie pracuje na kącie 55-60 a najlepiej jakby był ustawiony między 50-65 <ok>
no i tak zostaw ,ja na wykres nie patrzę ,bo to taki zbędny bajer wg.mnie ,patrzę tylko na wartości liczbowe ,a one mają być 50-65 i w tym zakresie jest idealnie ,w poblizu tych wartości też jest dobrzeJelly pisze:A i jeszcze jedno pytanie kolego Munior jak jest z kątem wtrysku. Gdzie nie czytam to zalecany pomiędzy 49 a 55. U mnie jest 66-69 zalezy jaka dawka jest ustawiona,
Ta moja pompa to jest jakaś jechowa,już kiedyś pisałem to w jakimś poscie,że jak przejadę zakres pow.13 to po jakimś czasie mam 06 :evil: i wiadomo co się wtedy dzieje,ale jak ustawię w okolice 24 to przestaje się rozjeżdzać,co do początku wtrysku,to zaraz po ustawieniu śmigałem kilka dni,i palił od dotyku,a po podniesieniu dawki ma zająknięcia,najśmieszniejsze jest to że Vaga juz mam jakiś czas a w swojej chabecie jeszcze logów nie robiłem 8-)UKI_XX pisze:to masz albo miałeś z czym innym problem lub sprawdzałeś kąt w gr. 000 MB a nie 000 BS bo nie zależnie od tego jaką dawkę ustawisz na wolnych obrotach to pierścień dawki w pompie dalej zostaje w tym samym miejscu (inaczej zmieniły by się obroty silnika) także dawka do kąta nic nie ma a kąt do dawki ma dużo bo wtedy zmieniają się parametry spalania i zmienia się ustawienie pierścienia dawki aby utrzymać stałe wolne (jałowe) obroty silnika, a więc i wtedy zmienia się dawkaAB4 pisze:Uki nie zgodze się z Tobą,na dawce 24 ustawiałem początek wtrysku,na 65 pózniej podniosłem dawkę do 15 i początek sie rozjechał w górę
Moim zdaniem optymalnie między 15-20 wg VAG czy Deltascan. Ja mam ustawioną na 15, auto lepiej zbiera się od dołu i turbo zaczyna wcześniej wstawać. Nie zauważyłem większego spalania.pilocik69 pisze:Panowie tak sie przygladam waszej dyskusji. W zwiazku z tym mam prosbe, abyscie zwiezle napisali jak mozna ta dawke zmienic tak aby auto zbieralo sie najlepiej.
Z gory dzieki
a przedział 15-20 to ile wychodzi mg/R??maykel pisze:Moim zdaniem optymalnie między 15-20 wg VAG czy Deltascan. Ja mam ustawioną na 15, auto lepiej zbiera się od dołu i turbo zaczyna wcześniej wstawać. Nie zauważyłem większego spalania.pilocik69 pisze:Panowie tak sie przygladam waszej dyskusji. W zwiazku z tym mam prosbe, abyscie zwiezle napisali jak mozna ta dawke zmienic tak aby auto zbieralo sie najlepiej.
Z gory dzieki