Jestem w trakcie (zupełnie na początku nadal) prac związanych z zastąpieniem układu LPG II gen Stag 50 z mieszalnikiem układem III gen BRC Just Heavy New. [Silnik ACE]
Mam używany zestaw BRC Just Heavy New.
1. Z odpowiedzi kolegi WOJTEK26 w tym poście wynika, że nie ma szans na zastosowanie dystansów LPG pod wtryskiwacze mechaniczne i pozostaje tylko wiercenie kolektora pod wkrętki.
Wkrętki w sumie już mam i wybranie odpowiedniego miejsca jest teraz rozważane. Może ma ktoś fotkę?
2. Inna sprawa, że oryginalny reduktor BRC Genius HS nadaje się tylko do regeneracji a kompletów naprawczych brak. I na tyle na ile się orientuje w kwestii różnic między reduktorami to podejdzie zamiast Geniusa inny reduktor "stało ciśnieniowy" od IV gen., (Bo w III i IV gen były reduktory takie same a w I i II były inne 'nie stało ciśnieniowe').Mój typ to Zavoli Zeta N. Tylko czujnik temp od Geniusa do Zavoli musze doczepić. Inna charakterystyka temperaturowa.
3. Kwestia poprawnego odcięcia benzyny ma być zrealizowana w sposób, który koledzy zaproponowali tutaj. Czyli upust ciśnienia w rurkę powrotną przez elektrozawór i kalibrowaną zwężkę. Emulator STOP KE odpada.
4. Dodatkowo myślałem dołożyć rezystor w szereg z pompą paliwa. Co i jak jeszcze nie wiem jedynie trafiłem na skąpe informacje, że coś takiego jest w niektórych B4 stosowane oryginalnie. Przy małym obciążeniu silnika nie potrzeba aż tyle benzyny i pompa chodzi na pół gwizdka. Oszczędza to zużycie prądu.
Info i linki mile widziane.
5. Czytałem o blokowaniu przepływki w maksymalnym otwarciu przy pomocy siłowniczka przy jeździe na LPG. Pomysł został odrzucony po komentarzach, że obroty biegu jałowego będą wariować bez wskazań z przepływki. Silniczek (regulator) przepływu powietrza dodatkowego nie będzie działał poprawnie.
6. Zostaje mi jeszcze kwestia odwrócenia butli z wersji 'do jazdy na wstecznym' na jazdę do przodu. Czy to naprawdę ważne?
Mam nadzieje, że nigdzie w moim toku postępowania i myślenia nie ma 'błędu' w stylu 'LOL to nie tak' i że nie zadziała. Stąd ten post.
Czekam na wszelkie konstruktywne i destruktywne uwagi, komentarze, opinie - na pewno się nie obrażę

Linki i fotki z informacjami pomocnymi w temacie mile widziane.
OT.
Był też pomysł wstawienia Stag 300 sterowanego fullgrupowo a wysterowywanego ECU Bosch Motronic od Poloneza 1.6 (taniej jak Digifant najprawdopodobniej).
Ostatecznie III gen wygrała. Cały projekt stoi od 2 miechów, ale ostatecznie go zrealizuje i liczę na to, że coś z tego będzie
