Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
rafal.skromny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: rafal.skromny » 30 wrz 2010, 03:43

panowie podepne sie pod temat ja mam troszke inny problem ale również z ogrzewaniem.Zadam może pierwsze pytanie po przejechaniu ilu kilometrów mój 1Z powinien mieć swoja temperature???bo różnie to u mnie bywa czasem sie grzeje szybciej...około 10 km i ma swoja temperature a czasem 20 i dopiero wskoczył na te 90...Ale problem jest taki wracam teraz z pracy odwoziłem kolege do domu silnik miał swoja temperature zatrzymałem sie i gadaliśmy jakieś 15 minut miałem właczone ogrzewanie prawie na całe ale nie bylo na full i na 1 stopniu nawiewu... i poczułem po tych 15 minutach jakoś chłodno ja sie patrze na temerature a tam silnik ma 50 stopni....wyjeżdzam od niego do siebie około 12 km momentalnie wskoczył na swoja temerature przyjeżdzam pod dom i znów próba tylko teraz na full ogrzewanie i 3 stopniu nawiew około10 minut znów 50 stopni dlaczego dotykam weża od dołu ciagle ten dolny waż od góry jest letni :-? ale moim zdaniem w trakcie jazdy bym temperatury nie miał fakt czasem miałem przypadki ze w lecie w upałach spadało mi na 50 stopni ale zaraz wracało i spokuj taki jedno razowy przypadek dodam ze pompa wody wymieniona chłodnica równiez i termostat...płyn DENAGEL.było dobrze a teraz co go boli....a oryginalny termostat tylko w serwisie czy na necie można zamówić i jaka cena oryginalnego termostatu???

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 30 wrz 2010, 09:15

_DJ_3 pisze:hmm nie wiem czy mam czy tylko mi się zdaje ale dzisiaj zauważłem że dolny wąż od chłodnicy jest zimny a chłodnica u góry letnia a na dole zimna jak i wąż dolny górny wąż ciepły może gorący ale można go złapać na jakieś3-4sekundy jak odkręce korek od zbiorniczka to wywala (miałem nadmiar bo dolałem) z nawiewu leci cipłe powietrzecały czas a jak by mi się płyn gotowałto by mi przez korek od zbiorniczka puszczał pare po przejechaniu 5 km już cipło z nawiewu a po jakiś 20 troche cieplejsze jak by i pytanie tak ma być czy jak
Wygląda na to , że masz zapowietrzony dolny wąż od chłodnicy do termostatu , poluzuj opaskę na króćcu przy termostacie i poczekaj aż pokaże się tam płyn ( robi się to na włączonym i nagrzanym silniku )

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 30 wrz 2010, 11:36

no właśnie też tak mysle bo było dobrze tzn z nawiewu az tak nie grzało jak tera a od momentu kiedy mi pekł od góry od chłodnicy co wąż jest nasuwany i mi płynu wyleciało ale nie wiem ile taż dwa litry dolałem wody wąż wsunołem dalej na głodnice żeby go skręcić opaskąnaszczęcie dało rade.

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 30 wrz 2010, 22:17

Dzisiaj katastrofa... urwał mi sie króciec z reduktora... zmostkowałem kolankami do wody :P 2 przewody by zamknąć obieg i na paliwku doczłapałem do domu, ale problem z zapowietrzaniem ukłądu nadal mam. Poluzowałem opaskę o której piszemarko, dało to jedynie chwilowy efekt, ale może dlatego że silnik już się zagotował, i para się tworzy to zapowietrza się ukłąd?

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 01 paź 2010, 10:09

Niestety ale się zapowietrza , najprawdopodobniej masz jeszcze lekko zgięty w dół górny wąż idący od chłodnicy do króćca na głowicy - to skutecznie utrudnia odpowietrzenie głowicy . Weź poziomicę i sprawdź jak idzie ten wąż , czy ma duży zwis oraz czy maksymalny górny punkt węża nie jest powyżej górnego króćca na chłodnicy .

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 01 paź 2010, 18:42

marko pisze:najprawdopodobniej masz jeszcze lekko zgięty w dół górny wąż idący od chłodnicy do króćca na głowicy - to skutecznie utrudnia odpowietrzenie głowicy . Weź poziomicę i sprawdź jak idzie ten wąż , czy ma duży zwis oraz czy maksymalny górny punkt węża nie jest powyżej górnego króćca na chłodnicy .
a jeśli, to jakas sugestia jak temu zaradzić? Wymieniłaem dzisiaj termostat , ale nadal jakby troszeczke się gdzieś zapowietrzał, mimo że robiłem już mu kilka razy odpowietrzanie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 paź 2010, 21:00

marko pisze:Niestety ale się zapowietrza , najprawdopodobniej masz jeszcze lekko zgięty w dół górny wąż idący od chłodnicy do króćca na głowicy - to skutecznie utrudnia odpowietrzenie głowicy . Weź poziomicę i sprawdź jak idzie ten wąż , czy ma duży zwis oraz czy maksymalny górny punkt węża nie jest powyżej górnego króćca na chłodnicy .

Ale przeciesz obieg jest wymuszony to i powietrze pogoni.

Jakoś muj zwisa i to dużo i normalnie się odpowietrza. Wystarczy odpalić aż się zagrzeje.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 02 paź 2010, 07:58

rafal.skromny, a pompę wody kiedy pan wymieniał?? Nie hałasuje?? Ori termostat w Rzeszowie kupowałem za jakieś 120zł...

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 02 paź 2010, 08:14

Niki20 pisze:rafal.skromny, a pompę wody kiedy pan wymieniał?? Nie hałasuje?? Ori termostat w Rzeszowie kupowałem za jakieś 120zł...
teraz wymieniem termostat na Verneta - nie do końca chciałem tego no ale trudno, Wahlera nie zdołałem zdobyć na czas. Zapowietrza się układ cały czas, a termostat działa - hmm.. od humoru. Wczoraj ropbiłem 2x 20km, a potem 2x 60km. Wpierw zagrzewa się do 91'c, póxniej 95'c jak skoczy do 98-100'c staję a tam co? wąż zimny z dołu, więc kurna nowy termostat 2gi z kolei już zepsuty. Odkręcam korek zbiorniczka, zimny płyn i maaasa powietrza. Po tym zabiegu temp spada do 95 ale dolny nadal zimny - juz mi brakuje pomysłów. Na trasie po 30 km. termostat się obudził i działał w miare ok, ale i tak odniosłem wrażenieze zbyt póxno reaguje na zmienę temp. Otwiera się i zamyka pooowoooolii. :cry:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 02 paź 2010, 08:18

Tauron, ewidentnie termostat się zacina :!: Kup ori z ASO bo łatwo mozna autko przegrzać a wtedy to już pozamiatane.... :-/

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 02 paź 2010, 09:24

już straciłem 150 zł na wymiane i 2 termostaty, wiem, że przegrzanie może byc niebezpieczne, ale jak to mozliwe że po 1-2 dniach termostat jyuz jest do bani ... w ASO termostat jest zajefajnie drogi ...:/

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 paź 2010, 15:52

Bo wysoka temperatura zabija też termostaty. A tym bardziej jak dojdzie do 100 a ty zgasisz.

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 02 paź 2010, 17:28

Jarewa pisze:Bo wysoka temperatura zabija też termostaty. A tym bardziej jak dojdzie do 100 a ty zgasisz.
- objaśnij pojęcie proszę? Wprawdzie jak mi się zagrzeje to nie wyłączam, tylko podnoszę klapę i na chodzącym silniku odkręcam korek, do chwili aż płyn podejdzie pod niego, całe powietrze zejdzie, i płyn wraca w obieg i po chwili otwiera się termostat, a temperatura spada nieco...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 paź 2010, 21:18

Cieszko tak troche to objaśnić ale spróbuje.

Termostat posiada tak zwaną substancje czynna która zmienia objętąść względem temperarury.(Rtęć alkochol itd.) Wyobraż sobie pojemnik szczelny a zniego tylko wychodzi bolec a w środku czynnik. Ma to określone temperatury max. Kiedy bedą ponad max czynik nie będzie miał już gdzie pchać bolec zrobie się duże ciśnienie i roszczelnisz ten pojemnik czy to uczelka i coś innego. Wszystko zależy jeszcze jaki producent i jak to skonstruował.


Tak jak termoetr zwykły kiedy będzie wartość max a jeszcze więcej pęknie.

Termostaty mają określoną temperaturę całkowitego otwarcia. 97st. lub podobnie. Po wyżej tych temperatur czynik nie ma już co pchać i robi się ciśnienie duże reszte już sobie wyobraź.



W twoim przypadku szukał bym przyczyny w zapowietrzaniu się.Fakt że temperatura wody nigdy nie będzie wieksza niz 100st (105st) Ale kiedy masz zapowietrzony układ to para moze być już mieć o wiele więcej.

rafal.skromny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: rafal.skromny » 03 paź 2010, 03:09

tak pompa wody wymieniona na nowa i smiga ale gdyby to byla pompa wody to by mi sie grzal bo obiegu by nie było prawda?i płyn by mi gdzieś uciekał a stan mi sie trzyma cały czas w jednym miejscu....a czy w salonie VW kupie taki termostat bo salonu audi nie mam...???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl