Przerywanie, nierówna praca na wolnych obrotach zdarza się co jakiś czas, ostatnio coraz częściej. Z lektury forum wynika że odpowiedzialny za to może być wtrysk sterujący. Gdy auto zaczęło nierówno pracować to próbowałem odpięcia wtyki wtrysku sterującego, ale szarpana praca silnika się nie zmieniła. Spróbowałem wyjąć wtryskiwacz, ale po wykręceniu "łapki" dociskającej wtryskiwacz nie mogłem go ruszyć - poddałem się w obawie przed możliwością uszkodzenia czegoś.
Czy jechać do fachowca na przeczyszczenie tego wtryskiwacza czy lepiej zakupić następny i od razu wymienić?
Dodam jeszcze że w czasie nierównej pracy silnika próbowałem odpięcia wtyki od prędkości na skrzyni biegów i to również nic nie zmieniło w nierównej pracy silnika. Jak można poznać na komputerze że jest walnięty wtryskiwacz sterujący? Domyślam że postawienie diagnozy na komputerze będzie możliwe tylko wtedy gdy zacznie nierówno pracować i na to niestety nie mam wpływu. Gdy pojadę do mechanika to na złość będzie chodził dobrze.
Zastanawiające jest również to że po dodaniu gazu wydaje się że chodzi normalnie, szarpie tylko bez gazu.
[1.9TDI 1Z] przerywa na wolnych obrotach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 27 wrz 2007, 21:54
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
- Lokalizacja: Świdnik
Cześć. Tak na moje oko może to być: ZA duża dawka ustawiona nastawnikiem, wtedy nie pracuje równo na niskich obrotach.Jakiś problem związany z układem paliwowym (łapie lewe powietrze) może coś z filtrem paliwa, albo gdzieś jakaś opaska niedokręcona na przewodach Albo to co napisałeś nastawnik- wtrysk sterujący. Jednak trochę dziwne że dzieje się to tylko na wolnych obrotach.
za duża dawka albo nastawnik, po podpięciu VAG'a będzie wszystko wiadomo, napisz jeszcze który rok samochodu i czy jest na przepływomierzu bosch czy pierburg, sprawdź czy po dodaniu i puszczeniu gazu nie ma bąbelków powietrza w przewodach paliwowych
czujnik położenia wału i wtryski też mogą być przyczyną nierównej pracy silnika
czujnik położenia wału i wtryski też mogą być przyczyną nierównej pracy silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 27 wrz 2007, 21:54
Witam
Jeśli silnik przerywa tak jakby nie palił na jednego tłoka i nasila się to gdy silnik się zagrzeje to na 99% wtrysk sterujący sam to przerabiałem. A gry nierówno chodzi i do tego falują obroty to będzie za duża dawka. A i jeszcze nie zawsze może wyjść błąd wtrysku sterującego ale teraz będziesz go miał na pewno jak odpiłeś kabel. Najlepiej dogadaj się z kimś i podmień wtrysk z innego auta i wtedy będziesz pewny na 100%
Pozdrawiam
Jeśli silnik przerywa tak jakby nie palił na jednego tłoka i nasila się to gdy silnik się zagrzeje to na 99% wtrysk sterujący sam to przerabiałem. A gry nierówno chodzi i do tego falują obroty to będzie za duża dawka. A i jeszcze nie zawsze może wyjść błąd wtrysku sterującego ale teraz będziesz go miał na pewno jak odpiłeś kabel. Najlepiej dogadaj się z kimś i podmień wtrysk z innego auta i wtedy będziesz pewny na 100%
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 27 wrz 2007, 21:54
[audi 1,9 tdi 1Z] przerywa na wolnych obrotach
Witam ponownie
Zycie biegnie dalej i nie ma czasu na diagnozę- ale podobno komputer z przepływomierzem bosh nie zapisuje wiele w pamięci komputera ( jak podjedziesz do mechanika to auto na złość pracuje dobrze). Zauważyłem że auto w czasie wpadnięcia w nierówną pracę potrafi zgasnąć i pojawia się nowy problem - nie chce zapalić- wtedy zaczyna cykać jednostajnie n-cośtam i zapala dopiero po odpięciu i podpięciu kwadratowej wtyki na pompie wtryskowei - zawór elektromagnetyczny i jakiś czujnik w dole pompy - n-cośtam przestaje cykać i wtedy zapala ?
Czy nadal sugerujecie wtrysk sterujący, czy warto go przeczyścić czy szukać lepiej sprawnego.
Zycie biegnie dalej i nie ma czasu na diagnozę- ale podobno komputer z przepływomierzem bosh nie zapisuje wiele w pamięci komputera ( jak podjedziesz do mechanika to auto na złość pracuje dobrze). Zauważyłem że auto w czasie wpadnięcia w nierówną pracę potrafi zgasnąć i pojawia się nowy problem - nie chce zapalić- wtedy zaczyna cykać jednostajnie n-cośtam i zapala dopiero po odpięciu i podpięciu kwadratowej wtyki na pompie wtryskowei - zawór elektromagnetyczny i jakiś czujnik w dole pompy - n-cośtam przestaje cykać i wtedy zapala ?
Czy nadal sugerujecie wtrysk sterujący, czy warto go przeczyścić czy szukać lepiej sprawnego.
Re: [audi 1,9 tdi 1Z] przerywa na wolnych obrotach
wtrysk sterujący możesz sprawdzić stukając w niego delikatnie na zapalonym silniku jeśli bedzie przerywał prace silnika to masz go popsutego, diagnozowałeś to auto vagiem??? jeśli nie to znajdz kolege z forum z swojej okolicy który ci go dobrze przebada bo mechaniki - większość to partacze i prosty komputer z audi ich przerasta :mrgreen: większość osób tutaj już otym wie że najlepsi mechanicy to sami użytkownicy forum
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 27 wrz 2007, 21:54
[audi 1,9 TDI 1Z] przerywa na wolnych obrotach
Stukanie we wtrysk sterujący nic nie daje. Zdjagnozować auta nie mam gdzie bo miejscowi mechanicy mają jakąś wiedzę która się nie bardzo pokrywa z wiedzą prezentowaną na tym forum. Jeśli ktoś może podjąć się diagnostyki auta w okolicy Kwidzyna woj. pomorskie to będę bardzo wdzięczny.
stukanie we wtrysk powinno odbywać sie przy 3 tyś obrotów jedna osoba musi trzymac noge na pedale a druga leciutko młoteczkiem gumowym/metalowym uderzać. Sprawdz moze jeszcze od filtra do pompy czy ropa nie łapie lewego powietrza. Jak Uki ci wczesniej napisał sprawdz też dawke bo moze byc nie taka co powinna.