[80 B4] Słaby nawiew...
[80 B4] Słaby nawiew...
Witam,
Czy ktoś z Klubowiczów miał podobny problem ze słabymi nawiewami, otóż na "4 biegu" nawiew jest słabo wyczuwalny (u kolegi w B4 przynajmniej kilka razy mocniejszy). Słychać pracę wiatraka. Co możecie poradzić? Po wyjęciu filtra przeciwpyłkowego nie ma praktycznie żadnej różnicy.
Czy ktoś z Klubowiczów miał podobny problem ze słabymi nawiewami, otóż na "4 biegu" nawiew jest słabo wyczuwalny (u kolegi w B4 przynajmniej kilka razy mocniejszy). Słychać pracę wiatraka. Co możecie poradzić? Po wyjęciu filtra przeciwpyłkowego nie ma praktycznie żadnej różnicy.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
jezeli bez filtra przeciw pylowego jest to samo, to zostaje, sprawdzic silnik z tym rezystorem, a w silniku sztotki i ich docisk, ewentualnie oczyszcic delikatnie komutator
wyjmij silnik nazewnatrz jest pod polka nad nogami pasazera, zapamietaj mocowanie polki bo pozniej sie trudno to sklada,trzyma sie na dwoch srobach dziesiatkach, trzeciej nie trzeba ruszac, a silnik jest zamontowany na polaczenie bagnetowe, tzn pol obrotu nim trzeba zrobic wokol jego osi i wypadnie na dol, wczesniej wyjmij mu wtyczke bo troche wazy i spadnie ci, sam silnik jest latwo rozbieralny, jak go juz rozbierzesz to na oliw rowniez tulejki bo czesto piszcza na pierwszym biegu
wyjmij silnik nazewnatrz jest pod polka nad nogami pasazera, zapamietaj mocowanie polki bo pozniej sie trudno to sklada,trzyma sie na dwoch srobach dziesiatkach, trzeciej nie trzeba ruszac, a silnik jest zamontowany na polaczenie bagnetowe, tzn pol obrotu nim trzeba zrobic wokol jego osi i wypadnie na dol, wczesniej wyjmij mu wtyczke bo troche wazy i spadnie ci, sam silnik jest latwo rozbieralny, jak go juz rozbierzesz to na oliw rowniez tulejki bo czesto piszcza na pierwszym biegu
A jeśli to co kolega wyżej radzi nie pomoże, pozostaje sprawdzić przełącznik nawiewu.Dość niedawno z tym wojowałem bo zima niedługo a nawiew ledwo dmuchał na 4 biegu.U mnie powodem były zanieczyszczone styki, nie są niczym osłonięte i dostało się pomiędzy trochę gąbki z osłony przewodów (jak rozbierzesz to będziesz wiedział o co mi chodzi).W każdym razie ten przełącznik jest dość kiepskim rozwiązaniem cztery blaszki sterowane za pomocą wyprofilowanego plastiku.Blaszki możesz delikatnie podoginać tylko bez przesady bo będziesz miał tylko 4ty bieg.Możesz też wyjąć panel nawiewu, przełączyć na pierwszy bieg i docisnąć np wkrętakiem na chwilę jedną z tych blaszek które zaznaczyłem na zdjęciu, jeśli silnik dmuchawy zwiększy obroty to problem jest w przełączniku.
sebekmw pisze:a macie moze jakiej fotki jak to wyglada prawidlowo wszystko od tylu??
[ Dodano: 2010-10-03, 17:48 ]
to bym porownal i by mi bylo latwiej..
zdejmiesz panel wyjmiesz w calosci to zobaczysz jak jest podpiete pod pozostale 2 pokrętła sadze ze zaczepy i mocowania tam sa takie same tylko dlugosci linki moga byc inne.