Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Olej półsyntetyczny po mineralnym ??

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 20 wrz 2010, 19:05

Dolewki nigdy nie były wskazane. lepiej wymienić olej...tak myślę ze jakbyś zmienił na 10w 40 np MOb... czy Valvo... byłbyś mile zaskoczony.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 20 wrz 2010, 20:01

Czyli jak u siebie wymieniłem uszczelniacze zaworowe, planowałem głowice, dałem nową uszczelkę po planowaniu :mrgreen: i zrobiłem teraz na mineralnym jakieś 20tys. to mogę przejść na półsyntetyk :?: :-(

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 20 wrz 2010, 21:09

Powiem tak ja w ABT ojca zmieniłem z 15W40 na dobry 10W40 semi syntetic i autko pracuje rewelacyjnie. Ciszej niż wcześniej, dodatkowo znikły wycieki spod obudowy odmy z czym zawsze był problem. Auto nie bierze (albo wyrzuca) już oleju...ogólnie same plusy:)

Jeay

Post autor: Jeay » 29 wrz 2010, 23:50

nieaktualne
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2014, 10:55 przez Jeay, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 30 wrz 2010, 08:10

Shell też dobry wybór oby ACEA było na poziomi A3/B3 co powtarzam chyba w każdym poście . Z tego co pamiętam ten olej takie parametry ma wiec można go śmiało lać.

Jeay

Post autor: Jeay » 30 wrz 2010, 09:08

nieaktualne
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2014, 10:54 przez Jeay, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 30 wrz 2010, 22:16

Do diesli jest oznaczenie API (CA; CB; CC; CD) A3/B3 może być również stosowane do określania jakości oleju również u diesla ale sa to zazwyczaj oleje z serii Diesel&gasoline

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 03 paź 2010, 21:06

Mam pytanie odnośnie wymiany oleju. Od ok. 2 lat jeżdżę na Valvoline 10W40 Maxlife. Zbliża się okres wymiany i chciałbym zmienić olej na Liqui Moly 10W40 MoS2. Czytałem na temat tego oleju wiele pozytywnych opinii. Jak wiadomo Valvoline podobno zawiera jakieś dodatki zapobiegające wyciekom. Czy z uwagi na to że Liqui Moly nie ma takich dodatków rozszczelni mi się silnik?

Co do powodów zmiany marki to ostatniego czasu na allegro jest tego masa w bardzo niskich cenach (zapewne dużo podróbek) oraz już od dłuższego czasu stuka mi silnik na zimnym (zapewne olej szybko się zużywa).

Thomas3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 19 sie 2009, 11:51

Post autor: Thomas3 » 03 paź 2010, 21:12

to jest proste kolego jesli nie wiesz co bylo lane wczesniej to zalej go olejem mineralnym w tym silniku nic nie zaszkodzi to co innego jakbys chcial wlac syntetyk to byc rozwalil silnik bo to jest rzadszy olej i wyplukalby wszystko co doprowadzilo by do wiekszych luzow no poszczegolnych mechanizmach silnika ;) tak wiec najlepiej jest wybrac gestszy olej za wyjatkiem silnika V6 ktory jest bardzo czuly na oleje ;) jesli ktos zala go mineralem a nie polsyntetykiem to ten silnik juz bedzie konczyc zywot to tyle z mojej strony

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 03 paź 2010, 21:23

Thomas3 pisze:to jest proste kolego jesli nie wiesz co bylo lane wczesniej to zalej go olejem mineralnym w tym silniku nic nie zaszkodzi to co innego jakbys chcial wlac syntetyk to byc rozwalil silnik bo to jest rzadszy olej i wyplukalby wszystko co doprowadzilo by do wiekszych luzow no poszczegolnych mechanizmach silnika ;) tak wiec najlepiej jest wybrac gestszy olej za wyjatkiem silnika V6 ktory jest bardzo czuly na oleje ;) jesli ktos zala go mineralem a nie polsyntetykiem to ten silnik juz bedzie konczyc zywot to tyle z mojej strony
Rzadszy olej jest lepiej rozprowadzany szczególnie jak jest zimny silnik. Czy uważasz że jego silnik może równie dobrze pracować na sucho i nie wpłynie to na jego żywotność? Po to zrobili syntetyki żeby lepiej smarowało. Myślę, że warto zastanowić się nad półsyntetykiem, ja zmieniałem z minerala na 10W40 i nie było żadnego rozszczelnienia, a pracował lepiej.

Thomas3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 19 sie 2009, 11:51

Post autor: Thomas3 » 03 paź 2010, 21:35

grzesiu88 pisze:
Thomas3 pisze:to jest proste kolego jesli nie wiesz co bylo lane wczesniej to zalej go olejem mineralnym w tym silniku nic nie zaszkodzi to co innego jakbys chcial wlac syntetyk to byc rozwalil silnik bo to jest rzadszy olej i wyplukalby wszystko co doprowadzilo by do wiekszych luzow no poszczegolnych mechanizmach silnika ;) tak wiec najlepiej jest wybrac gestszy olej za wyjatkiem silnika V6 ktory jest bardzo czuly na oleje ;) jesli ktos zala go mineralem a nie polsyntetykiem to ten silnik juz bedzie konczyc zywot to tyle z mojej strony
Rzadszy olej jest lepiej rozprowadzany szczególnie jak jest zimny silnik. Czy uważasz że jego silnik może równie dobrze pracować na sucho i nie wpłynie to na jego żywotność? Po to zrobili syntetyki żeby lepiej smarowało. Myślę, że warto zastanowić się nad półsyntetykiem, ja zmieniałem z minerala na 10W40 i nie było żadnego rozszczelnienia, a pracował lepiej.
masz racje ale po rozgrzaniu bedzie wyplukiwac mikro wytarcia i pekniecia ktore zaczna sie powiekszac co doprowadzi do zniszczenia silnika ;) tak wiec jak napisze tak wyplukaj sobie usta "KUBUSIEM" a "woda" ( mineralny a syntetyk) w sumie dojdzie wszedzie ale nie wypluka osadow i to co osiadlo w silniku, a to moze zmienic bardzo wiele.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 04 paź 2010, 00:16

Lepkosc oleju mineralnego i syntetycznego jest na tym samym poziomie w ich temperaturze pracy (100stopni) i nie bedzie lepiej wyplukiwac, roznica polega w parametrze TBN, oleje syntetyczne maja lepsze wlasciwosci myjace. Oleje klasy 10W60 posiadaja znacznie wieksza lepkosc w 100 stopniach przez co wartosc TBN musi byc znacznie wyzsza niz w olejach syntetycznych aby zachowac odpowiednia czystosc silnika...

W karcie produktu mozna znalezc te wszystkie informacje, przynajmniej szanujacy sie producenci podaja najwazniejsze parametry.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 kwie 2011, 19:46

Do tej pory jeździłem na Shell Helix 15w50 High Milage ale ostatnio mam problem z kupieniem świeżego oleju w związku z czym zastanawiam się nad zalaniem Shell Helix 15w40, który jest łatwiej dostępny. Orientujecie się jaka jest różnica między tymi olejami? Jak się domyślam, to 15w40 będzie miał słabsze właściwości smarne przy wyższych temperaturach. Czy dobrze myślę?

Awatar użytkownika
TNTomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:02
Lokalizacja: Olsztyn

[ 80 B4 2.0 ABT ] JAki olej wybrać ?

Post autor: TNTomek » 18 kwie 2011, 19:27

Witam. Zamierzam wymienić olej w swoim wehikule. Szukam dobrego, sprawdzonego oleju. Pytanko jaka firma,jaki typ i ile "W" ? W sensie 10W40, 15W40 (inne?)

Specyfikacja auta to paroletni gaz, 270 000 na blacie


Jakie są wasze propozycje,bo tyle co słyszałem od ludzi o olejach to żaden nie jest dobry,albo każdy jest dobry. Każdy chwali swoje.
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2011, 21:02 przez TNTomek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 kwie 2011, 19:30

10w40 taki ja używam. Mobil nie narzekam a mam już 300tyś

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl