[B4 1Z]Niskie doładowanie turbiny
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Ok to juz wiem o co chodzi a jeszcze takie pytanie czy jak zaslepie ten zawor to moze sie okazac ze suszarka bedzie dmuchac duzo wiecej niz teraz bo zawor nie bedzie upuszczal cisnienia czy jeszcze bede musial pokrecic sztanga od gruszki? Ogolnie chcialbym uzyskac doladowanie tak 1 do 1,2 bara i mysle ze juz bedzie w miare zwawo sie odpychac moja przemieszczarka :mrgreen:
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Powiem krótko: zależy od dawki paliwa. Może być tak, że przy maksymalnie wkręconej śrubce w gruszcze oraz śrubkomodzie turbina nie napompuje więcej niż 1 bar bo nie będzie miało co ją napędzać. Podniesiesz dawkę paliwa -> więcej spalin -> większe ciśnienie doładowania. Chyba da się dojść do 1.6 bara czy 1.7, na więcej nie pozwala pompa 9mm.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Witam zrobiłem śrubkomoda i podkręciłem dawkę paliwa o ćwierć obrotu i jest duża zmiana na plus tzn. turbo dmucha jakies 0,8 bara no i auto się odpycha. W górnym zakresie obrotów dymi konkretnie tak że jadąc przed chwila w nocy widziałem w świetle latarni chmury dymu czy tak ma być? Jak zmienię olej na pół syntetyk to podkręcę suszare do 1 bara i myslę że będzie dymił w normie :mrgreen: jeszcze myślę że może dymić przez zużyte wtryski ale wtedy brakowało by mocy chyba?
[B4 1.9 TDI 1Z] Turbo nieaktywne
Witam.Szukałem w poprzednich tematach problemu podobnego do mojego, ale niestety nie znalazłem więc postanowiłem otworzyć nowy.Otóż dzisiaj rano chcąc wyjechać okazało się że turbosprężarka w moim "zetorku" nie włącza się w pełni.Przy niskich obrotach słychać jest jeszcze delikatny świst,jednak póżniej cichnie. Autko ma mizerne osiągi, od razu czuć brak mocy.Stał się o wiele za głośny i bardzo dymi na "biało". Co może być tego powodem ? Kilka dni wcześniej miałem problemy z tym, że znikneły oba światła "stop". Może być jakiś między tymi usterkami ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Słabo szukałeś wystarczy wpisać w szukajkę >>brak mocy >> i tematów że hoho ...a jak chcesz szybko znależć przyczynę to niech ci ktoś kumaty podłaczy np.vaga i się przejedzie zerkając w odpowiednie bloki z parametrami ,od razu powinno być widać co jest przyczyną tego braku mocy .Bardzo rzadko przyczyną jest sama turbosprężarka ,a to ze ją słychać czy nie ,nic nie znaczy...Wszystko co napisałem tyczy się zetora na przepływce pierburga ,bo jak masz na boschu,z nastawnikiem potencjometrycznym , to nie wiele można zobaczyć podczas jazdy ...jaro81 pisze:Witam.Szukałem w poprzednich tematach problemu podobnego do mojego, ale niestety nie znalazłem
- karol_17
- Audi 80 Klub
- Posty: 992
- Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
[1.9 TDI 1z] Slabo pompuje turbina ?
Witam .
Dzis zamontowałem zegar doładowania turbo .
I jestem trochę zaskoczony bo auto ostatnio słabo jakoś chodzi a na zegarku pompuje turbo na max 0,45 bar to chyba trochę za malo ?
Co zrobić ;> :roll:
Dzis zamontowałem zegar doładowania turbo .
I jestem trochę zaskoczony bo auto ostatnio słabo jakoś chodzi a na zegarku pompuje turbo na max 0,45 bar to chyba trochę za malo ?
Co zrobić ;> :roll:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To na pewno nie wina zaworka ....skoro pompuje ci tylko 0,9 bara ,czyli w zasadzie fabryczną wartość bez zaworka ,to masz albo nieszczelny dolot ,albo niedomkniętą klapkę WG ...po odpięciu wężyka od gruszki doładowanie powinno grubo przekraczać 1 bara i dochodzić do ok.1,5 barakarol_17 pisze:Zdemontowałem wężyk od gruszki i zaślepiłem go i okazało się ze teraz pompuje 0.9 i jedzie , wiec winy trzeba bd szukać w n75 ? <osohozi>