Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi 1z] olej w zbiorniku z płynem chłodniczym

kamel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 08 paź 2009, 15:19

[1.9 tdi 1z] olej w zbiorniku z płynem chłodniczym

Post autor: kamel » 07 paź 2010, 10:55

w zbiorniku z płynem chłodniczym ubyło troche płynu i jest czarna maź napewno olej co gorsze od paru dni zaczeło delikatnie kapac spod silnika olej.czy to wina uszczelki pod głowicą??jak tak jakie są koszty wymiany i tej uszczelki??

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 paź 2010, 15:14

Tak, to uszczelka.
Nie wiesz skąd dokładnie są wycieki? Pewnie na miejscu łaczenia głowicy z blokiem, ale sprawdź.

Uszczelka ok 100zł plus robocizna. Skoro górę zrzucasz to wymień uszczelniacze zaworowe i wszystko poprzeczyszczaj i posprawdzaj by mieć spokój. Głowice oddaj do sprawdzenia, czy nie trzeba ją planować.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 paź 2010, 15:17

trepek pisze:Nie wiesz skąd dokładnie są wycieki? Pewnie na miejscu łaczenia głowicy z blokiem, ale sprawdź.
Sprawdź to dokładnie, żebyś czasem nie pchał się niepotrzebnie w koszta. Bardzo prawdopodobne że będzie to uszczelka pod głowicą, ale były już takie przypadki że ludzie robili uszczelkę, a okazywało się że to chłodnica oleju (zresztą też dość częsty problem).

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 paź 2010, 17:39

Jest olej w zbiorniczku wyrównawczym a przez chłodnicę oleju nie przebiega płyn chłodniczy.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 07 paź 2010, 18:53

posprawdzaj jeszcze dobrze ale raczej bez zdejmowania głowicy się nie obędzie :-(

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 paź 2010, 20:56

trepek pisze:Jest olej w zbiorniczku wyrównawczym a przez chłodnicę oleju nie przebiega płyn chłodniczy.
W SB nie, ale w 1Z jest chyba tak jak u mnie, to znaczy nie ma typowej chłodnicy oleju, ale jest swego rodzaju wymiennik ciepła nad filtrem oleju. Przez środek leci olej, a po bokach płyn. Warto to po prostu sprawdzić, bo było wiele przypadków na forum gdzie ludzie podejrzewali już głowicę, a okazywało się że to właśnie na chłodnica była nieszczelna.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 paź 2010, 21:11

Labiel pisze:w 1Z jest chyba tak jak u mnie, to znaczy nie ma typowej chłodnicy oleju, ale jest swego rodzaju wymiennik ciepła nad filtrem oleju. Przez środek leci olej, a po bokach płyn. Warto to po prostu sprawdzić, bo było wiele przypadków na forum gdzie ludzie podejrzewali już głowicę, a okazywało się że to właśnie na chłodnica była nieszczelna.
Dokładnie ,w celu wyeliminowania chłodniczki puszczającej olej robimy bajpasik czyli odpinamy od niej przewody z płynem i łaczymy ze sobą <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 paź 2010, 21:53

@Labiel

Sprytne. Widziałem na zdjęciach jak wygląda ta chłodniczka. Myślałem jedynie, że jest to swego rodzaju radiator pasywny bądź mini chłodniczka, przez którą przepływa sam olej.

maciek1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 lis 2009, 17:01
Lokalizacja: Łuków/lubelskie

Post autor: maciek1994 » 07 paź 2010, 22:08

Moim Zdaniem uszczelka pod głowiaca znajomy mial idetyczny problem

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 paź 2010, 18:17

maciek1994 pisze:Moim Zdaniem uszczelka pod głowiaca znajomy mial idetyczny problem
Bardzo możliwe ale zawsze lepiej sprawdzić prostsze do wykluczenia rzeczy ,niż od razu zwalać głowice

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 paź 2010, 18:19

MUNIOR pisze:Bardzo możliwe ale zawsze lepiej sprawdzić prostsze do wykluczenia rzeczy ,niż od razu zwalać głowice
Dokładnie. Najczęściej popełniany błędem jest zaczynanie napraw od najdroższych (mechanicy robią to celowo). Sprawdzenie tej chłodnicy nic cię nie kosztuje, a może zaoszczędzić sporo kasy.

kamel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 08 paź 2009, 15:19

Post autor: kamel » 08 paź 2010, 18:49

ok a jak dokładnie można sprawdzić tą chłodnice??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 paź 2010, 18:53

kamel pisze:ok a jak dokładnie można sprawdzić tą chłodnice??
Ja to bym ją wyjął i sprawdził organoleptycznie. Zatkał na przykład jeden króciec a pod druki wąż z wodom i tyle. Chłodnica powinna być szczelna. Jeśli będzie gdzieś lecieć woda to wiesz że jest walnięta. Kolega wyżej radził odłączenie od niej węży wodnych i połączenie ich razem z pominięciem samej chłodnicy. Jeśli podczas jazdy z chłodnicy będzie leciał olej to też świadczy o tym że jest walnięta.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 10 paź 2010, 12:22

Uszczelnialem kiedys taka chlodnice i przedostanie sie plynu do oleju i na odwrot jest malo prawdopodobne chyba ze ulegla uszkodzeniu mechanicznemu czyli dostala gdzies strzala. Na ogol rozszczelnia sie ona i leci z tamtad olej ale zeby olej z plynem sie tam mieszal to sie jeszcze nie spotkalem ale warto to sprawdzic bo jednak wymiana uszczelki= koszta no i kilka dni bez auta.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 paź 2010, 13:28

Fighter001 pisze:Na ogol rozszczelnia sie ona i leci z tamtad olej ale zeby olej z plynem sie tam mieszal to sie jeszcze nie spotkalem
Ja też o tym nie wiedziałem, ale było kilka takich przypadków na forum:
https://audi80.pl/80-b4-1z-olej-w-uk ... nica+oleju
https://audi80.pl/80-b4-20-abkpadla- ... .htm#60860

Tematów z tego co pamiętam było więcej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl