b4 [ACE 2.0 16v LPG] Stuki podczas ruszania
b4 [ACE 2.0 16v LPG] Stuki podczas ruszania
Witam wszystkich <ok> Mam pytanko co może być przyczyną stukania podczas raptownego rusza i zmiany biegów ? Słychać stuki na wale pod spodu i zastanawiam się czy to może jakiś luz gdzieś się stworzył tylko nie mam pojęcia gdzie. :?:
Ostatnio zmieniony 08 paź 2010, 18:10 przez Skiing12, łącznie zmieniany 4 razy.
już pisałem o tym ale co tam....:
jak to mówią nic sie przy napędzie quattro nie psuje :lol: jak sie dba
strzelanie ze sprzęgła wychodzi...
na wale masz krzyżak, tutaj możesz mieć luz ...
ale ten stuk i raczej duży luz to obstawiam że już luzy w tylnym dyferencjale :roll:
skrzynia z moich obserwacji jest wytrzymalsza, więc zostaje ci tył.
ewentualną moją pomylką może okazać sie stuk wału przez rozwaloną podpore wału, a całość sie wyrobiła przez poduszke podpory tylnej w dyfrze, oba te elemety na allegro dostaniesz u Des'a jako jedyny chyba ma te części.
Jako że dostrzegasz problemy z napędem polecam dobranie sie do Torsena, bez wyciagania skrzyni da się<ok> zlukaj czy nie widać śladów wytarcia zębów na głównych wałkach te tryby najczęściej siadają. Ściągając tylną część korpusu skrzyni dostrzeżesz tez magnesik sam wiesz co znaczy jak za duzo opiłków na nim :mrgreen: wolę cię uprzedzić o takiej inspekcji, z racji tego za jakie pieniądze auto kupiłeś zapewne nikt z nim się nie pieścił :roll: i jak wyglądała dbałość o "4 takie same koła" napewno wiesz o co chodzi padającego Torsena nie wyczujesz, nie usłyszysz(chociaż może...) , objawi ci się tylko tym że podczas jazdy zmienisz bieg i koniec napędu , silnik działa, biegi wchodzą a auto nie jedzie :lol:
jak to mówią nic sie przy napędzie quattro nie psuje :lol: jak sie dba
strzelanie ze sprzęgła wychodzi...
na wale masz krzyżak, tutaj możesz mieć luz ...
ale ten stuk i raczej duży luz to obstawiam że już luzy w tylnym dyferencjale :roll:
skrzynia z moich obserwacji jest wytrzymalsza, więc zostaje ci tył.
ewentualną moją pomylką może okazać sie stuk wału przez rozwaloną podpore wału, a całość sie wyrobiła przez poduszke podpory tylnej w dyfrze, oba te elemety na allegro dostaniesz u Des'a jako jedyny chyba ma te części.
Jako że dostrzegasz problemy z napędem polecam dobranie sie do Torsena, bez wyciagania skrzyni da się<ok> zlukaj czy nie widać śladów wytarcia zębów na głównych wałkach te tryby najczęściej siadają. Ściągając tylną część korpusu skrzyni dostrzeżesz tez magnesik sam wiesz co znaczy jak za duzo opiłków na nim :mrgreen: wolę cię uprzedzić o takiej inspekcji, z racji tego za jakie pieniądze auto kupiłeś zapewne nikt z nim się nie pieścił :roll: i jak wyglądała dbałość o "4 takie same koła" napewno wiesz o co chodzi padającego Torsena nie wyczujesz, nie usłyszysz(chociaż może...) , objawi ci się tylko tym że podczas jazdy zmienisz bieg i koniec napędu , silnik działa, biegi wchodzą a auto nie jedzie :lol:
tak kolega dobrze gada wejdz pod auto i poobkrecaj walem i juz wszystko bedziesz wiedzial jesli bedzie luz i metaliczny dzwiek a nie bedzie luzy na podporach i krzyzaku luzy beda na skrzyni i dyfrze a wyrabia sie to nie tylko przez strzelanie ze sprzegla ale tez przez szarpanie silnika jesli masz ace z gazem i ktos nie dbale zainstalowal gaz lub go nie pilnowal to auto czesto moglo robic kangurka i przes takie szarpanie leci naped elegancko
Luzy luzami, mozna je wyczyc wchodac pod auto i krecac walem i poloskami wsluchujac sie i wpatrujac gdzie jest luz.
Cos co puka to ja bym obstawial podpore walu ewentualnie przednie mocowanie/podpore tynego mostu, z tylu most w quattro sedanie B4 nie wisi na podporze tylko na dwoch tulejkach cos jak te w wachaczach, zerknij tez na nie czy nie sa powyrywane.
Jak obadzasz to pisz co znalazles.
Cos co puka to ja bym obstawial podpore walu ewentualnie przednie mocowanie/podpore tynego mostu, z tylu most w quattro sedanie B4 nie wisi na podporze tylko na dwoch tulejkach cos jak te w wachaczach, zerknij tez na nie czy nie sa powyrywane.
Jak obadzasz to pisz co znalazles.
Jacy tu wszyscy fataliści. Auto stare to puka. Ja u siebie w compi wszystko mam w porządku a i tak mi puka przy ruszaniu. wychodza lata i jednomas.
Sprawdz co napisali koledzy wyżej ale raczej nie znajdziesz. Masz jeszcze jedno rozwiazanie. Rozbierz wszystkie przeguby i ja wyczyść nasmaruj troche pukanie sie uspokoi.
PS NIgdy niewidziałem uszkodzonego krzyżaka w AUDI. nawet w rajdówkach nic im sie nie dzieje.
pozdro
Sprawdz co napisali koledzy wyżej ale raczej nie znajdziesz. Masz jeszcze jedno rozwiazanie. Rozbierz wszystkie przeguby i ja wyczyść nasmaruj troche pukanie sie uspokoi.
PS NIgdy niewidziałem uszkodzonego krzyżaka w AUDI. nawet w rajdówkach nic im sie nie dzieje.
pozdro
- DeS
- Audi 80 Klub
- Posty: 780
- Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
- Imię: Paweł
- Model: Audi A8
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Koledzy powiedzieli już chyba wszystko. Mechanizmy napędu niestety po pewnych przebiegach mają już spore luzy, ale przynajmniej częściowo można je zacieśnić.
Krzyżak można sobie darować.
Sprawdziłbym:
-podporę wału napędowego
-przednią podporę mostu
-tylne tuleje mostu
-przeguby przede wszystkim na wale, ale również wewnętrzne na półosiach
-poduszki pod skrzynią
Pozdro
Krzyżak można sobie darować.
Sprawdziłbym:
-podporę wału napędowego
-przednią podporę mostu
-tylne tuleje mostu
-przeguby przede wszystkim na wale, ale również wewnętrzne na półosiach
-poduszki pod skrzynią
Pozdro
- Radar_radek
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 20 gru 2009, 14:09
- Lokalizacja: Szczecin / Gorzów
Witam odnośnie tematu, mam audi b3/b4 (skladak) silnik 2.0 dohc 16V 137PS quattro. Bankowo mam wyrabany krzyzak bo rozbieralem, tylko teraz pytanie jak dobrac krzyzak czy ten bedzie pasowal?
allegro.pl/krzyzak-walu-audi-80-100-200-a4-a6-a8-v8-quattro-i1357639564.html
Teraz nie bardzo mam jak zdemontowac wal i wyjac stary krzyzak na wzor, bo auto potrzebuje na codzien. Musze ratowac sie na allegro bo u mnie hurtowniach nic nie maja ani tema ani IC
Z gory dzieki za odpowiedz
[ Dodano: 2010-12-10, 18:10 ]
Zalezy mi na szybciej odpowiedzi
[ Dodano: 2010-12-11, 15:08 ]
HELP!!!
allegro.pl/krzyzak-walu-audi-80-100-200-a4-a6-a8-v8-quattro-i1357639564.html
Teraz nie bardzo mam jak zdemontowac wal i wyjac stary krzyzak na wzor, bo auto potrzebuje na codzien. Musze ratowac sie na allegro bo u mnie hurtowniach nic nie maja ani tema ani IC
Z gory dzieki za odpowiedz
[ Dodano: 2010-12-10, 18:10 ]
Zalezy mi na szybciej odpowiedzi
[ Dodano: 2010-12-11, 15:08 ]
HELP!!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 maja 2013, 17:21
Jestem nowy na forum,ale już się przywitałem w odpowiednim dziale
Nie mogę założyć nowego tematu to napiszę w tym bo w sumie o to samo chodzi.
Mam do wymiany tuleje(poduszki) tylniego dyfra pacjęt 90b3 2.3 quattro i nie wiem gdzie takie dostać nigdzie ich nie ma. Wyczytałem na forum że pasują poduszki od skrzyni to prawda? Mógł by mi ktos podesłać jakiś link do tej części najlepiej na Inter Cars.
Nie mogę założyć nowego tematu to napiszę w tym bo w sumie o to samo chodzi.
Mam do wymiany tuleje(poduszki) tylniego dyfra pacjęt 90b3 2.3 quattro i nie wiem gdzie takie dostać nigdzie ich nie ma. Wyczytałem na forum że pasują poduszki od skrzyni to prawda? Mógł by mi ktos podesłać jakiś link do tej części najlepiej na Inter Cars.