Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT LPG] spalanie 20l/100km brak mocy, max 140km/h

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 07 paź 2010, 14:51

W moim przypadku nie musiałem nigdzie jechać. Nawet jeśli będziesz musiał to już da się to ustawić tak by auto jeździło jak potrzeba a nie było zamulone i nie będzie żłopało tyle gazu. Więc wizyta zwóci się po jednym tankowaniu <ok>

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 07 paź 2010, 15:29

No do mnie przed chwilą przyszedł nowy mikser ten od którego link dałem szybciej 8-) A zaraz biorę się za rozbieranie i dorobienie tej podkładki i dam znać jak to pracuję :lol:

[ Dodano: 2010-10-08, 00:07 ]
I dupa zbita;( na bynie już pięknie do odcięcia się kręci ale jak założyłem ten nowy mikser to w ogóle na gazie nie chce chodzić dałem nawet tą podkładkę na dól tak jak było ale i tak nie wkręca się na obroty i strzela w dolot;( proszę o pomoc jak ustawić instalację gazową tak żeby to chociaż do gazownika dojechało :-( aha co się zmieniło... Więcej powietrza bo ten mikser ma większą średnicę wewnętrzną i teraz na benzynie pocisk ale na gazie buczy i strzela w dolot... Jak teraz ustawić dawkę gazu??

[ Dodano: 2010-10-08, 00:10 ]
zdjęcie miksera dałem wcześniej. I teraz pytanie czy większa średnica miksera ma aż taki wpływ na pracę na gazie?? Jest chyba za duża dawka powietrza więc pytanie jak ją zmniejszyć?? Proszę o pomoc bo już nie wiem co robić;( <mur> <mur> <mur>

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 08 paź 2010, 07:55

Key100l pisze:proszę o pomoc jak ustawić instalację gazową tak żeby to chociaż do gazownika dojechało :-(
Jak na benzynie działa to jedz do gazownika niech wyreguluje.

Średnica ma wpływ na pracę motoru, większa średnica miksera = więcej powietrza.
Spróbuj mu trochę odkręcić na parowniku.

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 08 paź 2010, 12:31

Hmm ale jak go odkręcę na parowniku to pewnie gazu weźmie dużo więcej co?? No i problem bo wczoraj niestety benzyna się skończyła... [Grubo było 8-) Nie wiedziałem że ten motor jeszcze z dwójki gumę pali :mrgreen: ] teraz tylko ten gaz :-( Więc? czy jak jeszcze zwiększę mu dawkę gazu to weźmie więcej?? zważywszy że palił i tak już coś koło 12 to nie miło;(

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 08 paź 2010, 12:36

To nie jest tak jak myślisz. Skoro na BP pracuje dobrze to teraz już pojedź do gazownika i niech Ci ustawi mieszankę. Nie kładź tam pod spód żadnych dodatkowych podkładek poza tą o której wcześniej pisałem. Nie obawiaj się napewno nie będzie paliła już więcej niż 20l :-P

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 08 paź 2010, 13:01

No dzięki<piwo> Jesteście bardzo pomocni ;-) Ja teraz miernikiem podłączyłem się do sondy i ustawiłem gaz na tyle że na wyższych ma około 880 mV tyle że na niskich jest strasznie bogato :-( Na opakowaniu miksera jest napisany skrót D 38 więc to rozmiar. I teraz pytanie czy na tym będzie to chodzić poprawnie? bo na starym było w miarę ok tyle że muł trawiasty na bynie i gazie :-(

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 08 paź 2010, 13:58

Jak dobrze wyregulujesz to będzie na pewno OK, większa średnica miksera zwiększa ilość zasysanej mieszanki więc powinien przybrać na mocy. ;-)

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 08 paź 2010, 15:44

Też się dołącze. Dziś mi brakło gazu przy 125 km zalane 22L. Wychodzi ponad 17 po mieście, po kupnie w kwietniu paliła 12,5. Już nie wiem gdzie szukać, filtry wymienione, lambda wymieniona, gaz ustawiony... Parownik ma 2 lata, szacuje że ma przejechane koło 30 tyś. Dolot raczej szczelny. Podkładka nad mikserem. Wzrost spalania był dość nagły na jednym zbiorniku spaliła 12,5, na kolejnych już koło 17, gaz tankowany na różnych stacjach. Instalacja II gen. Na benzynie raczej się zalewa, podejrzewam że wtrysk leje. Świece czarne. Czy wymiana albo czyszczenie świec ma szansę coś dać w kwestii spalania LPG? Sorki że się wcinam, ale mój temat umarł...

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 08 paź 2010, 20:19

O ile mniej wiecej wzrasta spalanie w systemie mono-jetronic przy jeździe na odpiętej sondzie lambda? chodzi mi o silniki PM/ABT bo to ten sam wtrysk. Mnie pali średnio 12,5l po mieście przy normalnej, czasem ostrzejszej jeździe, silnik chodzi bezproblemowo, ma dobre osiągi. Spalanie teoretycznie powinno być 10,8l, ale wiadomo że są to dane ksiązkowe. Jest więc sens inwestowania w sondę, jeżeli chiałbym zmniejszyć spalanie o jakieś 1,5 l ? Bo spotkałem się z opinią że silnik przybiera optymalne wartości bez sondy i spalanie nie idzie jakoś drastycznie w górę.

Aha, silnik benzyna bez gazu ;-)

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 08 paź 2010, 22:42

I teraz mam ochotę porąbać go siekierą;( spaliła się pompka w baku a gazownik tak go wyregulował że trzyma tylko obroty jak jest ciepły... Ja już nie wiem co jest na prawde;(

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 09 paź 2010, 15:45

Cóż z pompką bywa, złośliwość rzeczy martwych... Może miałeś mało PB w baku? A tego gazownika to bym pogonił za takie coś... Znajdź jakiegoś dobrego, niech ci wyreguluje... No chyba że ten mikser nie dopasowany ale ja mam 37 mm i poza spalaniem ok wszystko. Jego wykluczam gdyż na początku było spalanie ok. U siebie wymieniłem świece na 1 elektrodowe dziś, bo nie wiem ile miały stare, ale wątpie żeby to było przyczyną spalania. Teraz chyba się zacznie najsmutniejsza część, czyli wymienianie taili po kolei aż sie trafi...

Harry27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:16
Lokalizacja: Strzałkowo/Słupca

Post autor: Harry27 » 09 paź 2010, 16:36

Wtrącając się do tematu... Jaka powinna być odpowiednia średnica miksera dla silnika ABT?
Moja pali coraz więcej. Na paczątku było 11 teraz już 13,5 LPG!

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 09 paź 2010, 16:45

Jak największa dająca się wyregulować. Mały mikser dławi dolot, tracisz moc, a duży trudniej wyregulować. Nie ma raczej sztywnej reguły typu ten i tylko ten...

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 10 paź 2010, 11:08

Więc tak powiem z doświadczenia ja chyba miałem 34 i mocy nic nie było ale pięknie i równo chodził... teraz mam 38 i jest pocisk ale pali jak smok i nie trzyma niskich obrotów jak jest zimny... Aha pompka spaliła się bo jeździłem do końca:-( było fajnie tylko później zapomniałem wyłącznikiem ja wyłączyć jak jechałem na gazie;( I teraz pytanie ile taka pompka może kosztować bo rozpiętość cenowa na ALLEGRO wielka a teraz brak większej gotówki na naprawy więc prosze o rozsądne pomysły;-) nie musi być idealna bo na benzynie tylko zapalam i czasami przepalam jak jest troche ludzi;-)

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 11 paź 2010, 14:54

Wracając do tematu, bo zaczyna się robić offtop, znów przerzuciłem podkładkę na górę i znów to samo pierdzi, buczy, ale zacisnąłem zęby i pojeździłem trochę, pierwsze 5km makabra szarpie, gaśnie.
Potem zaczął normalnie pracować, obecnie już nie gaśnie, równo pracuje i nie szarpie.
Co do Vmax sprawdzę jak tylko będę mógł, mam nadzieję, że uda się przekroczyć magiczną barierę 140km/h :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl