Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Montaż Turbo VNT (AFN z 1Z) foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Montaż Turbo VNT (AFN z 1Z) foto

Post autor: rafal102 » 09 paź 2010, 00:43

Witam.

Chciałbym przedstawić projekt jaki został zrobiony przez kolegę klubowego myster.
A dokładniej przerobił on swojego 1Z na AFN w pełnym znaczeniu tego słowa.

Jako pierwsze do wymiany przyszły wtryski z Passata B5 0,205 Następnie została zmieniona pompa wtryskowa AFN również z Passata B5 i to wszystko chodziło na programie 120KM

Jednak jako, że wrażeń koledze Myster było mało zaczął zastanawiać się nad zmianą turbiny pochodzącą z AFN ze zmienną geometrią. Szukając informacji między innymi na tym forum https://audi80.pl/b4-1z-przerobka-1z ... t47220.htm jak i analizując inne za i przeciw postanowił podjąć się wymianie.

Ten projekt wymagał wielu przeróbek, co prawda wymienialiśmy już w innych autkach turbiny ale tyle rzeźby co przy tym to nigdzie nie było.

Po pierwsze należy zaopatrzyć się w turbinę od AFN ... :)

Gdy mamy już turbo w rękach widzimy pierwsze problemy:
- Mocowanie turbiny z kolektorem
- Smarowanie turbiny i odpływ smarowania
- Ułożenie i mocowanie gruszki podciśnieniowej sterującej łopatkami.
- Mocowanie wydechu do turbiny

Następnie pojawia się problem z układem sterowania turbiny. w 1Z jest sterowany ciśnieniem a w AFN podciśnieniem. Brakuje również zaworu N75 którego potrzeba również do sterowania turbiny.

I na końcu tego wszystkiego należy wymienić komputer od AFN.

Również przy takiej modyfikacji należałoby odciąć dopływ zanieczyszczonego powietrza (EGR) i zaopatrzyć silnik tylko i wyłącznie w świeże powietrze.. :)


Na pierwszy ogień jak mamy już Turbo AFN w rękach należałoby zajrzeć do środka i wyczyścić łopatki. Po zajrzeniu do naszej nie było za wiele do czyszczenia ale dla świętego spokoju wyczyścić bardziej nie zaszkodzi..

Obrazek


Kolejnym Etapem było dorobienie przejściówki aby można było połączyć turbinę z kolektorem jak i kolejnego przejścia, żeby połączyć turbo z wydechem .

Obrazek

Kolejny bardzo uciążliwy problem to ułożenie turbiny do silnika. Należało przestawić część gorącą muszli, jednak jest z tym problem bo jak w części zimnej mamy możliwość obracania muszli jak chcemy tak część gorąca jest ograniczona. Dlatego kolega Myster postanowił poprawić fabrykę.. :) i został zmuszony do zrobienia nowego mocowania dla łopatek, który polegał na wywierceniu i przegwintowaniu nowych mocowań w środku turbiny mocujących łopatki o jakieś 1/2 cześć od oryginalnych mocowań. Plan się udał i wszystko pracowało jak powinno.

Obrazek


Kolejny problem pojawia się z mocowaniem gruszki od sterowania zmienną geometrią gdyż, po przestawieniu części gorącej muszli automatycznie seryjne mocowanie się przestawia i gruszka na nie przestaje pasować. Ale wystarczy zrobić nowe otwory odpowiednio ustawić gruszkę i da się ją podłączyć.

Obrazek


Po odpowiednim ustawieniu turbiny na gorącej części i odpowiednim wyprofilowaniu przewodu od smarowania da się go przykręcić. Problem powstaje przy przewodzie odpływie gdyż należy go przedłużyć, inaczej nie będzie pasował. Oraz przed montażem turbiny do głowicy należy przewód odprowadzający przykręcić gdyż potem będzie ciężko to zrobić.


Obrazek

Po zamocowaniu turbiny z kolektorem następuję montaż wszystkiego do głowicy. Tam już nie ma niespodzianek.. :)

Obrazek

Gdy turbinka już jest zamontowana zabieramy się za przerabianie wydechu.
Tu potrzebne jest cięcie spawanie i dopasowywanie .. :)

Obrazek

Dopasowujemy aż osiągamy zamierzony efekt..

Obrazek


Gdy Turbina po wielu przeróbkach zagości w aucie to zostaje podłączyć układ podciśnieniowy tj, zawór N75 zbiornik podciśnieniowy gruszkę i komputer.

Obrazek

No i składamy resztę rzeczy do kupy..

Obrazek

Po złożeniu wszystkiego zostaje nam zmiana kompa z programem na 140KM

Obrazek

Po wymianie komputera została już tylko korekta dawki paliwa...

Obrazek

I zostało tylko cieszyć się jazdą.. :P :)

Projektem od początku do końca zajął się kolega Myster. Jeżeli macie jakieś szczegółowe pytania to on na pewno wam odpowie jak i podzieli się wrażeniami z jazdy.. :) Ja tylko powiem, że po pierwszych próbach autko wykręca 11 s do 100km/h na pewno będzie lepiej bo to były pierwsze próby na nowym osprzęcie i programie.. :)
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 17:08 przez rafal102, łącznie zmieniany 1 raz.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 paź 2010, 01:41

no to się nieźle napociliście z tą przeróbką, a nie prościej było dać kolektor wydechowy i ssący od AFN :?:

poza tym skoro zrobiliście EGR-OUT to N18 musi zostać na miejscu (podłączony do wiązki) bo inaczej będzie wywalało błąd :-/

nie wiem jak IC ale jeśli jest seryjny to może być lekkie rozczarowanie bo wtedy za wiele ta przeróbka nie da :roll:

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 09 paź 2010, 09:05

no to się nieźle napociliście z tą przeróbką, a nie prościej było dać kolektor wydechowy i ssący od AFN :?:
moze i prosciej ale bedzie przeszkadzac alternator i trzeba go przesuwac dla mnie te rozwiazanie bylo mniej klopotliwe bo przewod od smarowania pasi a splywu trzeba bylo przedluzyc jedynie 15mm przewod ssacy od turbiny do filtra zostaly te same,.
UKI_XX pisze:poza tym skoro zrobiliście EGR-OUT to N18 musi zostać na miejscu (podłączony do wiązki) bo inaczej będzie wywalało błąd :-/
tak zawor zostaje.
nie wiem jak IC ale jeśli jest seryjny to może być lekkie.
rozczarowanie bo wtedy za wiele ta przeróbka nie da
a na IC przyjdzie czas:) ale zime przejezdzi ;-)

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 09 paź 2010, 17:13

rafal102 pisze:Kolejny bardzo uciążliwy problem to ułożenie turbiny do silnika. Należało przestawić część gorącą muszli, jednak jest z tym problem bo jak w części zimnej mamy możliwość obracania muszli jak chcemy tak część gorąca jest ograniczona. Dlatego kolega Myster postanowił poprawić fabrykę.. :) i został zmuszony do zrobienia nowego mocowania dla łopatek, który polegał na wywierceniu i przegwintowaniu nowych mocowań w środku turbiny mocujących łopatki o jakieś 1/2 cześć od oryginalnych mocowań. Plan się udał i wszystko pracowało jak powinno.
a można to było ogarnąć w 30 min ;-)
rafal102 pisze:autko wykręca 11 s do 100km/h na pewno będzie lepiej bo to były pierwsze próby na nowym osprzęcie i programie.. :)
mam nadzieje
co do gt15 to nie lepiej było zainwestować w coś większego z zapasem :-/

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 09 paź 2010, 18:05

Vision pisze:co do gt15 to nie lepiej było zainwestować w coś większego z zapasem :-/
wiesz troche tez nad tym myslalem ale jak by cos nie wyszlo to bym utopil pieniadze a ta turbine mialem od kolegi Rafal102 a jak by cos nie pasilo to zakladam druga muszle (goraca)bez modyfikacji i sprzedaje bez ponoszenia kosztow ale juz teraz wiem ze da sie wsadzic w ten sposob kazda turbine ze zmienna geometria:) i co najwazniejsze ciagnie ladnie od poczatku nie ma buczenia w okolicy 2000. jestem zadowolony:) jeszcze tylko jest maly problem z kompem bo nie pali sie kontrolka od swiec zarowych ale swiece grzeja....

[ Dodano: 2010-10-09, 18:07 ]
Vision pisze:a można to było ogarnąć w 30 min ;-)
ale by nie bylo takiej satysfakcji :)

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 09 paź 2010, 18:29

myster pisze:ale juz teraz wiem ze da sie wsadzic w ten sposob kazda turbine ze zmienna geometria:)
:mrgreen: jakieś 2 lata temu miałem 1.6TD 10mm VNT gt17/WG adaptery i inne cuda ;-)
myster pisze:ale by nie bylo takiej satysfakcji :)
właśnie dobra zabawa i satysfakcja z czegoś wykonanego własnymi rękoma to cieszy <piwo>

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 09 paź 2010, 21:44

Dobra robota ;-) choć mogłeś założyć na ori kol.wydechowym od AFN no ale liczy się twórczosć i efekt końcowy <piwo>
Jedną rzecz radził bym poprawić,czyli odpływ i dopływ oleju z i do turbo powinien nie przekraczać pochylenia 5stopni od pionu ;-) no chyba że nie przekracza z fotek tego nie widzę,bo turbawka może się szybko skończyć czego nikt z nas by nie chciał ;-)

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 10 paź 2010, 00:01

Jedną rzecz radził bym poprawić,czyli odpływ i dopływ oleju z i do turbo powinien nie przekraczać pochylenia 5stopni od pionu ;-) no chyba że nie przekracza z fotek tego nie widzę,bo turbawka może się szybko skończyć czego nikt z nas by nie chciał ;-)
odplyw i doplyw oleju jest niemal ze w tej samej pozycji co orginalnie w 1z:)
Wyslalem ci wiadomosc na gg odpisz jak bedziesz mogl endriu210. ;-)

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 10 paź 2010, 09:18

myster pisze:
Jedną rzecz radził bym poprawić,czyli odpływ i dopływ oleju z i do turbo powinien nie przekraczać pochylenia 5stopni od pionu ;-) no chyba że nie przekracza z fotek tego nie widzę,bo turbawka może się szybko skończyć czego nikt z nas by nie chciał ;-)
odplyw i doplyw oleju jest niemal ze w tej samej pozycji co orginalnie w 1z:)
Wyslalem ci wiadomosc na gg odpisz jak bedziesz mogl endriu210. ;-)

No to oki ;-) teraz tylko IC od opelka np;Astra g 1.9 150ps i bedzie jechać nie masz klimy więc śię zmieści i w dolocię będzie chłodek :-D

Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 10 paź 2010, 11:36

Panowie piszecie, żeby zastosować kolektor od AFN, ale wtedy trzeba przerabiać cały alternator bo się nie zmieści turbawka... I nie wiem, czy przy tym było by mniej roboty

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 10 paź 2010, 21:06

rafal102 pisze:Panowie piszecie, żeby zastosować kolektor od AFN, ale wtedy trzeba przerabiać cały alternator bo się nie zmieści turbawka... I nie wiem, czy przy tym było by mniej roboty
Odkręcasz górną śrube alternatora dorabiasz kawałek blaszki i 2 tulejki-rurki odsuwasz górą alternator i gotowe mi to zajeło pół godżinki,zakładasz dłuższy pasek i śmiga :-P ,noo ale dorobienie w sumie tej flanszy jak zrobił kolega też długo nie trwało,tak jak pisałem każdy patent dobry aby tylko skuteczny <piwo>

Awatar użytkownika
lowslow89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 316
Rejestracja: 16 mar 2009, 20:46

Post autor: lowslow89 » 11 paź 2010, 21:02

dla mnie przerubka godna podziwu, sam bym sie chyba tego nie podjol, ale jok sie znacie to dla was to nie problem. trudno bylo to ze stroic
?

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 30 lip 2011, 07:38

a co podpowiecie w momencie gdy w 1zecie jest przeplywka Bosch ??? cza by bylo jeszcze wiazke wymienic ewentualnie dorwac sterownik z wtyczka i kilka godzin kabelkowania??? przeszlo by to ????

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl