[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Montaż Turbo VNT (AFN z 1Z) foto
[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Montaż Turbo VNT (AFN z 1Z) foto
Witam.
Chciałbym przedstawić projekt jaki został zrobiony przez kolegę klubowego myster.
A dokładniej przerobił on swojego 1Z na AFN w pełnym znaczeniu tego słowa.
Jako pierwsze do wymiany przyszły wtryski z Passata B5 0,205 Następnie została zmieniona pompa wtryskowa AFN również z Passata B5 i to wszystko chodziło na programie 120KM
Jednak jako, że wrażeń koledze Myster było mało zaczął zastanawiać się nad zmianą turbiny pochodzącą z AFN ze zmienną geometrią. Szukając informacji między innymi na tym forum https://audi80.pl/b4-1z-przerobka-1z ... t47220.htm jak i analizując inne za i przeciw postanowił podjąć się wymianie.
Ten projekt wymagał wielu przeróbek, co prawda wymienialiśmy już w innych autkach turbiny ale tyle rzeźby co przy tym to nigdzie nie było.
Po pierwsze należy zaopatrzyć się w turbinę od AFN ...
Gdy mamy już turbo w rękach widzimy pierwsze problemy:
- Mocowanie turbiny z kolektorem
- Smarowanie turbiny i odpływ smarowania
- Ułożenie i mocowanie gruszki podciśnieniowej sterującej łopatkami.
- Mocowanie wydechu do turbiny
Następnie pojawia się problem z układem sterowania turbiny. w 1Z jest sterowany ciśnieniem a w AFN podciśnieniem. Brakuje również zaworu N75 którego potrzeba również do sterowania turbiny.
I na końcu tego wszystkiego należy wymienić komputer od AFN.
Również przy takiej modyfikacji należałoby odciąć dopływ zanieczyszczonego powietrza (EGR) i zaopatrzyć silnik tylko i wyłącznie w świeże powietrze..
Na pierwszy ogień jak mamy już Turbo AFN w rękach należałoby zajrzeć do środka i wyczyścić łopatki. Po zajrzeniu do naszej nie było za wiele do czyszczenia ale dla świętego spokoju wyczyścić bardziej nie zaszkodzi..
Kolejnym Etapem było dorobienie przejściówki aby można było połączyć turbinę z kolektorem jak i kolejnego przejścia, żeby połączyć turbo z wydechem .
Kolejny bardzo uciążliwy problem to ułożenie turbiny do silnika. Należało przestawić część gorącą muszli, jednak jest z tym problem bo jak w części zimnej mamy możliwość obracania muszli jak chcemy tak część gorąca jest ograniczona. Dlatego kolega Myster postanowił poprawić fabrykę.. i został zmuszony do zrobienia nowego mocowania dla łopatek, który polegał na wywierceniu i przegwintowaniu nowych mocowań w środku turbiny mocujących łopatki o jakieś 1/2 cześć od oryginalnych mocowań. Plan się udał i wszystko pracowało jak powinno.
Kolejny problem pojawia się z mocowaniem gruszki od sterowania zmienną geometrią gdyż, po przestawieniu części gorącej muszli automatycznie seryjne mocowanie się przestawia i gruszka na nie przestaje pasować. Ale wystarczy zrobić nowe otwory odpowiednio ustawić gruszkę i da się ją podłączyć.
Po odpowiednim ustawieniu turbiny na gorącej części i odpowiednim wyprofilowaniu przewodu od smarowania da się go przykręcić. Problem powstaje przy przewodzie odpływie gdyż należy go przedłużyć, inaczej nie będzie pasował. Oraz przed montażem turbiny do głowicy należy przewód odprowadzający przykręcić gdyż potem będzie ciężko to zrobić.
Po zamocowaniu turbiny z kolektorem następuję montaż wszystkiego do głowicy. Tam już nie ma niespodzianek..
Gdy turbinka już jest zamontowana zabieramy się za przerabianie wydechu.
Tu potrzebne jest cięcie spawanie i dopasowywanie ..
Dopasowujemy aż osiągamy zamierzony efekt..
Gdy Turbina po wielu przeróbkach zagości w aucie to zostaje podłączyć układ podciśnieniowy tj, zawór N75 zbiornik podciśnieniowy gruszkę i komputer.
No i składamy resztę rzeczy do kupy..
Po złożeniu wszystkiego zostaje nam zmiana kompa z programem na 140KM
Po wymianie komputera została już tylko korekta dawki paliwa...
I zostało tylko cieszyć się jazdą..
Projektem od początku do końca zajął się kolega Myster. Jeżeli macie jakieś szczegółowe pytania to on na pewno wam odpowie jak i podzieli się wrażeniami z jazdy.. Ja tylko powiem, że po pierwszych próbach autko wykręca 11 s do 100km/h na pewno będzie lepiej bo to były pierwsze próby na nowym osprzęcie i programie..
Chciałbym przedstawić projekt jaki został zrobiony przez kolegę klubowego myster.
A dokładniej przerobił on swojego 1Z na AFN w pełnym znaczeniu tego słowa.
Jako pierwsze do wymiany przyszły wtryski z Passata B5 0,205 Następnie została zmieniona pompa wtryskowa AFN również z Passata B5 i to wszystko chodziło na programie 120KM
Jednak jako, że wrażeń koledze Myster było mało zaczął zastanawiać się nad zmianą turbiny pochodzącą z AFN ze zmienną geometrią. Szukając informacji między innymi na tym forum https://audi80.pl/b4-1z-przerobka-1z ... t47220.htm jak i analizując inne za i przeciw postanowił podjąć się wymianie.
Ten projekt wymagał wielu przeróbek, co prawda wymienialiśmy już w innych autkach turbiny ale tyle rzeźby co przy tym to nigdzie nie było.
Po pierwsze należy zaopatrzyć się w turbinę od AFN ...
Gdy mamy już turbo w rękach widzimy pierwsze problemy:
- Mocowanie turbiny z kolektorem
- Smarowanie turbiny i odpływ smarowania
- Ułożenie i mocowanie gruszki podciśnieniowej sterującej łopatkami.
- Mocowanie wydechu do turbiny
Następnie pojawia się problem z układem sterowania turbiny. w 1Z jest sterowany ciśnieniem a w AFN podciśnieniem. Brakuje również zaworu N75 którego potrzeba również do sterowania turbiny.
I na końcu tego wszystkiego należy wymienić komputer od AFN.
Również przy takiej modyfikacji należałoby odciąć dopływ zanieczyszczonego powietrza (EGR) i zaopatrzyć silnik tylko i wyłącznie w świeże powietrze..
Na pierwszy ogień jak mamy już Turbo AFN w rękach należałoby zajrzeć do środka i wyczyścić łopatki. Po zajrzeniu do naszej nie było za wiele do czyszczenia ale dla świętego spokoju wyczyścić bardziej nie zaszkodzi..
Kolejnym Etapem było dorobienie przejściówki aby można było połączyć turbinę z kolektorem jak i kolejnego przejścia, żeby połączyć turbo z wydechem .
Kolejny bardzo uciążliwy problem to ułożenie turbiny do silnika. Należało przestawić część gorącą muszli, jednak jest z tym problem bo jak w części zimnej mamy możliwość obracania muszli jak chcemy tak część gorąca jest ograniczona. Dlatego kolega Myster postanowił poprawić fabrykę.. i został zmuszony do zrobienia nowego mocowania dla łopatek, który polegał na wywierceniu i przegwintowaniu nowych mocowań w środku turbiny mocujących łopatki o jakieś 1/2 cześć od oryginalnych mocowań. Plan się udał i wszystko pracowało jak powinno.
Kolejny problem pojawia się z mocowaniem gruszki od sterowania zmienną geometrią gdyż, po przestawieniu części gorącej muszli automatycznie seryjne mocowanie się przestawia i gruszka na nie przestaje pasować. Ale wystarczy zrobić nowe otwory odpowiednio ustawić gruszkę i da się ją podłączyć.
Po odpowiednim ustawieniu turbiny na gorącej części i odpowiednim wyprofilowaniu przewodu od smarowania da się go przykręcić. Problem powstaje przy przewodzie odpływie gdyż należy go przedłużyć, inaczej nie będzie pasował. Oraz przed montażem turbiny do głowicy należy przewód odprowadzający przykręcić gdyż potem będzie ciężko to zrobić.
Po zamocowaniu turbiny z kolektorem następuję montaż wszystkiego do głowicy. Tam już nie ma niespodzianek..
Gdy turbinka już jest zamontowana zabieramy się za przerabianie wydechu.
Tu potrzebne jest cięcie spawanie i dopasowywanie ..
Dopasowujemy aż osiągamy zamierzony efekt..
Gdy Turbina po wielu przeróbkach zagości w aucie to zostaje podłączyć układ podciśnieniowy tj, zawór N75 zbiornik podciśnieniowy gruszkę i komputer.
No i składamy resztę rzeczy do kupy..
Po złożeniu wszystkiego zostaje nam zmiana kompa z programem na 140KM
Po wymianie komputera została już tylko korekta dawki paliwa...
I zostało tylko cieszyć się jazdą..
Projektem od początku do końca zajął się kolega Myster. Jeżeli macie jakieś szczegółowe pytania to on na pewno wam odpowie jak i podzieli się wrażeniami z jazdy.. Ja tylko powiem, że po pierwszych próbach autko wykręca 11 s do 100km/h na pewno będzie lepiej bo to były pierwsze próby na nowym osprzęcie i programie..
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 17:08 przez rafal102, łącznie zmieniany 1 raz.
no to się nieźle napociliście z tą przeróbką, a nie prościej było dać kolektor wydechowy i ssący od AFN :?:
poza tym skoro zrobiliście EGR-OUT to N18 musi zostać na miejscu (podłączony do wiązki) bo inaczej będzie wywalało błąd
nie wiem jak IC ale jeśli jest seryjny to może być lekkie rozczarowanie bo wtedy za wiele ta przeróbka nie da :roll:
poza tym skoro zrobiliście EGR-OUT to N18 musi zostać na miejscu (podłączony do wiązki) bo inaczej będzie wywalało błąd
nie wiem jak IC ale jeśli jest seryjny to może być lekkie rozczarowanie bo wtedy za wiele ta przeróbka nie da :roll:
moze i prosciej ale bedzie przeszkadzac alternator i trzeba go przesuwac dla mnie te rozwiazanie bylo mniej klopotliwe bo przewod od smarowania pasi a splywu trzeba bylo przedluzyc jedynie 15mm przewod ssacy od turbiny do filtra zostaly te same,.no to się nieźle napociliście z tą przeróbką, a nie prościej było dać kolektor wydechowy i ssący od AFN :?:
tak zawor zostaje.UKI_XX pisze:poza tym skoro zrobiliście EGR-OUT to N18 musi zostać na miejscu (podłączony do wiązki) bo inaczej będzie wywalało błąd
a na IC przyjdzie czas:) ale zime przejezdzinie wiem jak IC ale jeśli jest seryjny to może być lekkie.
rozczarowanie bo wtedy za wiele ta przeróbka nie da
a można to było ogarnąć w 30 minrafal102 pisze:Kolejny bardzo uciążliwy problem to ułożenie turbiny do silnika. Należało przestawić część gorącą muszli, jednak jest z tym problem bo jak w części zimnej mamy możliwość obracania muszli jak chcemy tak część gorąca jest ograniczona. Dlatego kolega Myster postanowił poprawić fabrykę.. i został zmuszony do zrobienia nowego mocowania dla łopatek, który polegał na wywierceniu i przegwintowaniu nowych mocowań w środku turbiny mocujących łopatki o jakieś 1/2 cześć od oryginalnych mocowań. Plan się udał i wszystko pracowało jak powinno.
mam nadziejerafal102 pisze:autko wykręca 11 s do 100km/h na pewno będzie lepiej bo to były pierwsze próby na nowym osprzęcie i programie..
co do gt15 to nie lepiej było zainwestować w coś większego z zapasem
wiesz troche tez nad tym myslalem ale jak by cos nie wyszlo to bym utopil pieniadze a ta turbine mialem od kolegi Rafal102 a jak by cos nie pasilo to zakladam druga muszle (goraca)bez modyfikacji i sprzedaje bez ponoszenia kosztow ale juz teraz wiem ze da sie wsadzic w ten sposob kazda turbine ze zmienna geometria:) i co najwazniejsze ciagnie ladnie od poczatku nie ma buczenia w okolicy 2000. jestem zadowolony:) jeszcze tylko jest maly problem z kompem bo nie pali sie kontrolka od swiec zarowych ale swiece grzeja....Vision pisze:co do gt15 to nie lepiej było zainwestować w coś większego z zapasem
[ Dodano: 2010-10-09, 18:07 ]
ale by nie bylo takiej satysfakcjiVision pisze:a można to było ogarnąć w 30 min
:mrgreen: jakieś 2 lata temu miałem 1.6TD 10mm VNT gt17/WG adaptery i inne cudamyster pisze:ale juz teraz wiem ze da sie wsadzic w ten sposob kazda turbine ze zmienna geometria:)
właśnie dobra zabawa i satysfakcja z czegoś wykonanego własnymi rękoma to cieszymyster pisze:ale by nie bylo takiej satysfakcji
Dobra robota choć mogłeś założyć na ori kol.wydechowym od AFN no ale liczy się twórczosć i efekt końcowy
Jedną rzecz radził bym poprawić,czyli odpływ i dopływ oleju z i do turbo powinien nie przekraczać pochylenia 5stopni od pionu no chyba że nie przekracza z fotek tego nie widzę,bo turbawka może się szybko skończyć czego nikt z nas by nie chciał
Jedną rzecz radził bym poprawić,czyli odpływ i dopływ oleju z i do turbo powinien nie przekraczać pochylenia 5stopni od pionu no chyba że nie przekracza z fotek tego nie widzę,bo turbawka może się szybko skończyć czego nikt z nas by nie chciał
odplyw i doplyw oleju jest niemal ze w tej samej pozycji co orginalnie w 1z:)Jedną rzecz radził bym poprawić,czyli odpływ i dopływ oleju z i do turbo powinien nie przekraczać pochylenia 5stopni od pionu no chyba że nie przekracza z fotek tego nie widzę,bo turbawka może się szybko skończyć czego nikt z nas by nie chciał
Wyslalem ci wiadomosc na gg odpisz jak bedziesz mogl endriu210.
myster pisze:odplyw i doplyw oleju jest niemal ze w tej samej pozycji co orginalnie w 1z:)Jedną rzecz radził bym poprawić,czyli odpływ i dopływ oleju z i do turbo powinien nie przekraczać pochylenia 5stopni od pionu no chyba że nie przekracza z fotek tego nie widzę,bo turbawka może się szybko skończyć czego nikt z nas by nie chciał
Wyslalem ci wiadomosc na gg odpisz jak bedziesz mogl endriu210.
No to oki teraz tylko IC od opelka np;Astra g 1.9 150ps i bedzie jechać nie masz klimy więc śię zmieści i w dolocię będzie chłodek
Odkręcasz górną śrube alternatora dorabiasz kawałek blaszki i 2 tulejki-rurki odsuwasz górą alternator i gotowe mi to zajeło pół godżinki,zakładasz dłuższy pasek i śmiga ,noo ale dorobienie w sumie tej flanszy jak zrobił kolega też długo nie trwało,tak jak pisałem każdy patent dobry aby tylko skutecznyrafal102 pisze:Panowie piszecie, żeby zastosować kolektor od AFN, ale wtedy trzeba przerabiać cały alternator bo się nie zmieści turbawka... I nie wiem, czy przy tym było by mniej roboty