Kolego miałem ten sam problem w mojej b4 po długiej walce znalazłem przyczynę była to pompka od centralnego miała zimne luty na płytce pcb tak że bym na twoim miejscu ją rozebrał i tam szukał przyczynylukash_ski pisze:Witam podobnie jak inny kolega mam problem z centralnym pneumatycznym zamkiem w audi 80b3... chodzi o: gdy otwieram drzwi od str kierowcy to tylko je otwiera a inne nie. natomiast czasem bylo tak ze wszystko otwiera i zamyka po jakims czasie znowu tylko jedne otwiera... gdy otwieram lub zamykam od pasazera to wszystko jest ok zamyka i otwiera... ktos mowil ze wkladka zamka ale raczej to nic nie ma do tego... nie wiem i chcialbym prosic o pomoc pozdrawiam...
[80/90 B3] problem z centralnym
NIE !! skoro działa zawsze od strony pasażera to nie może byc pompka ona bierze ten sam sygnał z siłownika kierowcy i pasażera, a pasażer działa a kierowca świruje tylko kable lub siłownik kierowcy. Potwierdzenie: schemat w tym dziale. jak widac wszystkie sterujęce zamykaniem i otwieraniem łączą sie przed przekaźnikami więc pompka odpada. No chyba że coś nie dopisałeś tzn: że pasażer tez świruje wtedy kolega wyżej ma racje
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
skrzysio, nie masz racji :!: Ogólny schemat centralnego zamka ma się ni jak do schematu samej pompki. Najpierw wypadało by sprawdzić czy dochodzi napięcie od siłownika do pompki. W tym celu należy przekręcić kluczyk w drzwiach kierowcy do pozycji otwartej i zobaczyć czy na przewodzie zielono-czerwonym we wtyczce pompki dochodzi + w pozycji zamkniętej powinna być masa. Jeśli dochodzi napięcie wina leży po stronie elektroniki pompki. Jeśli nie to częstą przyczyną są zaśniedziałe styki we wtyczce od siłownika.
- lukash_ski
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 mar 2010, 16:13
- Lokalizacja: S-ki
Audi Sport kolego masz rację co do kolorów przewodu (zielono-czerwony) to jest B3 w B4 sa moje kolory. nie chcę się z Tobą kłucić bo pewny nie jestem lecz w B4 nie ma podziału sterowania pompką na drzwi kierowcy i pasażera a "pasażer zawsze działa" więc jeśli nie ma podziału to i elektronika sprawna.
Wysłany: 2010-10-08, 20:07
".....jak nie podaj na przewód zielono-niebieski lub zółto-niebieski(kolory zależne od twojego modelu) naprzeniennie raz mase raz + jak zadziała wywal siłownik jak nie szukaj wypietego przewodu z kostki pod nogami kierowcy."
Reasumując : w drzwiach rozepnij kostkę siłownika sprawdź miernikiem czy jest tam na stałe masa i na stałe + , w przewód ZIELONO-CZERWONY idący do pompki podaj + lub masę otworzysz i zamkniesz reszte zamków i wiesz na 100% że to siłownik kierowcy padnięty. U mnie siłownik jest nierozbieralny i myślę że u Ciebie też tak będzie wiec go nie wyczyścisz.
Kolega Audi Sport troszke mi namieszał bo jesli w B3 masz podział sterowania przy pompce (a było by to dziwne i bez sensu) to może byc tez pompka.Z własnej ciekawości w piątek rozbiorę swoją i dam Ci na 100 % odpowiedź.
Wysłany: 2010-10-08, 20:07
".....jak nie podaj na przewód zielono-niebieski lub zółto-niebieski(kolory zależne od twojego modelu) naprzeniennie raz mase raz + jak zadziała wywal siłownik jak nie szukaj wypietego przewodu z kostki pod nogami kierowcy."
Reasumując : w drzwiach rozepnij kostkę siłownika sprawdź miernikiem czy jest tam na stałe masa i na stałe + , w przewód ZIELONO-CZERWONY idący do pompki podaj + lub masę otworzysz i zamkniesz reszte zamków i wiesz na 100% że to siłownik kierowcy padnięty. U mnie siłownik jest nierozbieralny i myślę że u Ciebie też tak będzie wiec go nie wyczyścisz.
Kolega Audi Sport troszke mi namieszał bo jesli w B3 masz podział sterowania przy pompce (a było by to dziwne i bez sensu) to może byc tez pompka.Z własnej ciekawości w piątek rozbiorę swoją i dam Ci na 100 % odpowiedź.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
lukash_ski, sprawdzasz najpierw czy dochodzi napięcie od siłownika drzwi do wtyczki pompki ( kabelek zielono-czerwony). Jeśli dochodzi to rozbierasz pompkę i sprawdzasz czy poszły jakieś diody lub bezpieczniki no i gdzie zatrzymuje się sygnał. u mnie poszły 2 diody zenera i układ scalony na płytce nie działa na jeden kanał więc mam na razie central działający od drzwi kierowcy Jeśli nie dochodzi sygnał do wtyczki pompki to trzeba dobrać się do siłownika i poczyścić styki we wtyczce od siłownika jak i styki przy samym siłowniku. Wypadało by też sprawdzić przy samym siłowniku czy puszcza sygnał,o możliwe,ze przerwał się kabelek na harmonijce.
skrzysio, Pompka w b4 też ma oddzielne kanały sygnał ze siłowników
skrzysio, Pompka w b4 też ma oddzielne kanały sygnał ze siłowników
- lukash_ski
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 mar 2010, 16:13
- Lokalizacja: S-ki
no ok dzieki za jakiekolwiek podpowiedzi sprawdze w najblizszym czasie... ale czy sie tam cos spalilo to nie wiem bo czasem lapie od kierowcy... raz lapie a raz nie ale jak zlapie to ooo swieto jest i tak przez 3 moze 5 dni dziala a potem znowu nie... myslalem ze odlacze poprostu kierowce zeby nic tam nie psulo i tyle... nie woze ludzi wiec jak by co to wystarczy mi otwierac kierowce... ale sprawdze i napisze co tam sie stalo... pozdrawiam i szerokiej drogi wam zycze
[ Dodano: 2010-10-18, 18:28 ]
przewody cale... napiecie raczej jest... znajomy powiedzial ze to moze byc wina silownika w drzwiach i zebym zmienil lewy z prawym... i tu pytanie czy pasuje??
[ Dodano: 2010-10-18, 18:28 ]
przewody cale... napiecie raczej jest... znajomy powiedzial ze to moze byc wina silownika w drzwiach i zebym zmienil lewy z prawym... i tu pytanie czy pasuje??