[B4, ABT, 2.0, 94r] dziwne objawy - gaśnie podczas jazdy
[B4, ABT, 2.0, 94r] dziwne objawy - gaśnie podczas jazdy
Witam, jestem nowy na forum i mam następujący problem z autkiem (B4, ABT 2.0 94r), mianowicie czasem podczas jazdy silnik gaśnie a na pulpicie świecą się lampki jakby kluczyk był do połowy przekręcony, przy próbie ponownego rozruchu niema żadnej reakcji, rozrusznik nie rusza, bendix nie "skacze" pompa nie paliwa nie buczy, iskry brak - poprostu trup. Co najdziwniejsze w tym wszystkim że po około godzinie zapala od ręki. Problem pojawia się różnie - raz może chodzić miesiąc i nic a raz dzieje się co drugi dzień. Moje przypuszczenia co do problemu padają na fabryczny autoalarm (kluczyk nie posiada immo - chyba że się mylę.) który jest zamontowany w bagażniku wraz z pompką centralnego zamka - tylko jak to sprawdzić i czy może odciąć całkowicie silnik? a może to jakiś przekaźnik lub stacyjka (chociaż jak jest na gazie i przekręcam kluczyk to cyka jakiś elektrozawór - więc chyba jest sprawna). Proszę pomóżcie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Fabryczny immobiliser nie włącza się podczas jazdy, nawet jakby załączył się to powinien pozwolić uruchomić auto na kilka sekund.
Sprawdź przekaźnik nr. 30 https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm
Sprawdź przekaźnik nr. 30 https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm
a w ABT też jest ten przekaźnik ? Ten link czytałem wcześniej i tam jest napisane że w ABT niema tego ustrojstwa. rozebrałem kluczyk - jest tam mały wałeczek jakby plastikowy - wygląda na to że to immo. Jak wróce do domu to sprawdze patent z folią aluminiową - chyba że nawala coś po drugiej stronie immo (puszka obok stacyjki - immo.) wyczytałem że rozłączenie immo nie jest takie łatwe - szkoda.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
a jak ta kontrolka "wygląda" bo powiem szczerze nigdy nie zwracałem uwagi na nie (prócz oleju i ręcznego) - może to niektórych rozbawi . Wiem że napewno że coś tam jeszcze się świeci, jak zgaśnie silnik podczas jazdy to przez chwile świeci się ABS i gaśnie i zostaje tylko kontrolka oleju z tego co kojaże. Po pracy sprawdze co tam u mnie na pulpicie "piszczy"
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
kompletnie go nie kojarze, trzeba będzie poszperać pod kierownicą - zobaczymy co tam znajdę, póki co dzięki za pomoc. Moze ktoś ma inne sugestie? A czy alarm fabryczny potrafi odciąć silnik podczas jazdy i zablokowac inne "komponenty"? Krańcówki alarmu sprawdziłem dwie ( maska i klapa bagażnika w zamku) i obie działają dobrze
- maciek88psl
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 21:56
- Lokalizacja: Przemyśl - Rzeszów
Chyba odkryłem problem - immobilizera na 100% to on niema, szfankował fabryczny auto alarm, z tyłu nad prawym nadkolu jest pompka sprzężona z autoalarmem i to coś własnie szfankowało - powód: WODA!!, dostawała się prawdopodobnie przez otwór wentylacyjny (jak się wyciągnie gumę w którą owinięty jest cały mechanizm to będzie widoczny na prawym boku) poprawiłem luty na płytkach układu, zaszczelniłem otwór, osuszyłem wszystko, poprawiłem przewody i narazie odpukać nic się nie dzieje, polecam wszystkim na starcie to sprawdzić. Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 11 mar 2008, 22:33
- Lokalizacja: WIELUN