Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP]Problem z odpalaniem gdy silnik jest zimny

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
picqa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 wrz 2010, 08:59
Lokalizacja: Białystok

[B3 1.6 PP]Problem z odpalaniem gdy silnik jest zimny

Post autor: picqa » 13 paź 2010, 11:59

Witam Forumowiczów,mam problem z odpalaniem mojego auta gdy silnik jest zimny.Proszę o nie kasowanie tematu i pomoc.Od razu chciałbym zaznaczyć ze czytałem MINI FAQ dotyczące tego motoru i problemów opisanych przez innych użytkowników lecz nic nie pozwoliło rozwiązać mego problemu.Mam nadal kłopot z Audi,samochód gdy postoi cala noc ma duży problem z odpaleniem,po prostu muszę długo go kręcić aby zapalił na oko jakieś 5 min.Zaś gdy już zaskoczy,pracuje na niskich obrotach i wtedy nie mogę gwałtownie dodać gazu gdyż auto dławi się i gaśnie,następnie muszę od początku ponowić proces odpalania ale już z mniejszym oporem i krócej.Gdy już silnik się nagrzeje jest wszystko w porządku: trzyma dobre obroty i silnik się nie dławi(czasami delikatnie się przydławi).Chciałbym zaznaczyć iż akumulator jest nowy(tydzień temu kupiony),wymieniłem czujnik temperatury cieczy(podpowiedz kolegi Aldi-ego ze może to być przyczyna problemu) sonda lambda( z tego co mi wiadomo była wymieniana).Nie wiem jakie dalej kroki mam poczynić,żeby auto bez problemu odpalało.Pisze z ta sprawa przed zima,ponieważ gdy zaczną się mrozy po -30 to myślę ze tego auta nigdy nie odpalę.Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi!!! Pozdrawiam Piotrek

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 13 paź 2010, 14:05

Piotrze po prostu nie masz ssania zobacz czy podczas odpalania jak jest zimny sciągnij z góry osłonę filtra powietrza i zobacz czy podczas odpalania zamyka się przepustnica rozruchowa ja bym zrobił tak zamknij przepustnice ręką a ktoś niech odpala auto jak odpali i będzie chodzić to w tym jest problem pewnie uszkodzony jest siłownik przepustnicy rozruchowej to na razie tyle napisz o efektach ;-)

picqa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 wrz 2010, 08:59
Lokalizacja: Białystok

Post autor: picqa » 14 paź 2010, 13:56

Po zdjęciu filtra powietrza i przymknięciu przepustnicy odpalił lepiej.Zaraz po kilkukrotnym zakręceniu rozrusznikiem załapał,wszedł na wyższe równe obroty.Na siłowniku i dźwigienkach ogólnie są lekkie luzy,czy w nowym gaźniku tez takie występują?Co byście mi poradzili.Da się to jakoś wyregulować czy raczej trzeba kupować jakieś części i wymieniać? A możne są jakieś patenty na to ;-)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 14 paź 2010, 14:03

ja powiem ci tak kupiłem drugi gaznik i najpierw założyłem go i po jakimś czasie były jakieś problemy to z dwóch zrobiłem jeden przekładając po szczególne część i i patrząc jak silnik pracuje tak jak ci napisałem pewnie siłownik przepustnicy rozruchowej jest uszkodzony że nie masz tego ssania a sama przepustnica rozruchowa chodzi lekko :?: także albo kup drugi gaznik albo oddaj do zakładu co sie specjalizują w naprawie u mnie teraz jest problem z falowaniem obrotów na benzynie ale na gazie chodzi ok także sobie to na razie odpuśćiłem

picqa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 wrz 2010, 08:59
Lokalizacja: Białystok

Post autor: picqa » 14 paź 2010, 15:00

Przepustnica rozruchowa chodzi lekko.Nie no kupić zawsze można :-) tylko ze z tego co się orientuje koszt całego gaźnika to wydatek kilku stówek,a ja chciałbym to zrobić jak najmniejszym wkładem finansowym jeżeli oczywiście się da :-P Czy dużo problemów jest z wymiana tego siłownika? czy raczej samemu się za to nie zabierać

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 14 paź 2010, 18:27

spokojnie poradzisz sobie sam on jest przykręcony na podajże trzy śrubki imbus sciągnij sobie książke z działu centrum i zobaczysz co jest co tylko w tym dziale trzeba się zarejestrować

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 paź 2010, 00:18

picqa pisze:z tego co się orientuje koszt całego gaźnika to wydatek kilku stówek,a ja chciałbym to zrobić jak najmniejszym wkładem finansowym jeżeli oczywiście się da
Najmniejszym wkładem finansowym to możesz wrzucić gaźnik z Poloneza bądź dużego fiata i będzie jeździć.

https://audi80.pl/80-b2-16-zmiana-ga ... t37620.htm

dariuszr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:14
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

Post autor: dariuszr » 12 mar 2012, 10:34

Ja mam taki oto problem. Na zimnym silniku samochód zapala bez problemu na benzynie. Ale niech tylko przejadę się ok 3 km czyli płyn chłodzący jeszcze nie jest wystarczająco rozgrzany to jest taki problem, że nie ma szans, żebym ponownie zapalił samochód na benzynie. Na gazie odpala z trudem kiedy użyję czerwonego przycisku elektrozaworu gazu. Nawet jeżeli odpalę to może zgasnąć np. na skrzyżowaniu. :-(
Jeżeli płyn chłodzący jest już dobrze rozgrzany samochód zapala bez problemu na beznynie i na LPG. Najgorzej jest kiedy przejadę kilka km od momentu gdy rano zapalę silnik. Druga sprawa to taka, że na LPG to nawet jeżeli puszczę pedał gazu silnik łapie duże obroty. Nie wiem co tak naprawdę jest tego przyczyną. Może ktoś wie? :?:

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 12 mar 2012, 11:15

napisz co to za silnik tam masz . najlepiej oznaczenia bo niewiadomo co tam za monstrum masz . Wiadomo tylko ze 4ro cylindrowy

dariuszr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:14
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

Post autor: dariuszr » 12 mar 2012, 11:25

OK. Silnik 1.6 70 KM, gaźnik. Benzyna + LPG. Szczegóły tutaj:

http://www.centrum.audi80.pl/content/view/137/55/

Szczególnie dla mnie problemem jest zapalanie na benzynie. Może to problem ze ssaniem. Na gazie to wiadomo że jeżeli płyn chłodzący jest nagrzany to zapali bez problemu. Tylko nie wiem dlaczego silnik łapie pełne obroty na LPG na luzie. Nie wciskam gazu i silnik przyspiesza na równej drodze.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 12 mar 2012, 11:33

Darek zajrzyj sobie tutaj
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
i uzywaj opcji szukaj było milion tematów odnośnie tego gaznika

adrianjaro

Post autor: adrianjaro » 12 mar 2012, 19:17

tu jest moj podobny temat obczaj moze to jest ta przyczyna
https://audi80.pl/b4-20-abkpo-dluzsz ... t65390.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl