Otóż akumulator kupiłem zimą zeszłego roku - Centra Plus więc można powiedzieć że jet nowy. Nie miałem z nim żadnego problemu dotychczas, lampka kontrolna paliła się zawsze na zielono.
Problem polega na tym, że auto stało 5 dni na parkingu i nie było ruszane, dzisiaj chciałem gdzieś pojechać i wkładam kluczyk do stacyjki a tu nic. Kompletnie rozładowało mi akumulator, nawet kontrolki, klakson czy lampka się nie paliła bo padł dosłownie do zera.
Podłączyłem kable rozruchowe i wszystko było normalnie, chwile się poładował i odpalił. W momencie podłączenia się kablami zapaliły się lampki we wnętrzu i radio co dziwne nie jest bo miał prąd ale wyłączyłem radio żeby nie tracić pradu. Jak odpaliłem samochód i wsiadłem żeby odjechać to nie mogłem włączyć radia, lampki itp czyli przepalił się bezpiecznik nr 4.
Po dojechaniu do domu chciałem wymienic bezpiecznik ale nawet nie zdążyłem go dobrze włożyć i już się przepalił z nieznanej mi przyczyny.
Czy ktoś wie co mogło spowodować rozładowanie akumulatora i późniejsze przepalenie bezpiecznika? Samochód stał bez panelu od radia, więc nie wyczeprało mi nic, światła miał zgaszone wię chyba poszło gdzieś zwarcie. Jesli ma ktoś pomysł to prosze pisać bo ja się na elektronice nie znam i nie wiem czy musze jechać do elektryka czy to coś błachego.
Dodam, że po powrocie ( 40 km ) samochód już zapalał i wskaźnik pokazywał juz 12 V ale na aku kontrolka jest czarna czyli należy doładować. nie powinna być już zielona?
[b4 2.0 ABK] Nagle rozładowało akumulator
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
- Apocalipto
- Forum Audi 80
- Posty: 641
- Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 20:47
- Lokalizacja: trojmiasto
sprawdz na forum co dokladnie 'obsluguje bezp. 4 -po kolei odlaczaj konektory od urzadzen az przestanie przepalac bezp. wowczxas znajdziesz przyczyne polenia bezp. i sprawdz czy wszystko ok z zapalniczka( mi kiedys w gnioazdo wpadla moneta) co do kontrolki w aku to sie nie stresuj po rozladawaniu moze juz nigdy nie byc zielona ,a aku najprosciej sprawdzic gdy na dluzszy popstoj rozlaczysz kleme minus -jak bedzie pusty to po aku , a jak zapalio to aku ok dodam ze jak po prubie aku badzie ok a po nastep[nym dluzszym postoju nie zapali to do elektryka i niech ci zmiezy pobor na 'sucho'
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
Apocalipto, tak, samochód stał już nieraz, najdłużej chyba ponad tydzień i nie było żadnego problemu, palił na dotyk.
artur.konkol, wiem od czego jest bezpiecznik nr 4, będę wyciągał żarówki z lampek i odepne radio ale na tym bezpieczniku siedzi jeszcze komputer pokładowy, co z nim ewentualnie zrobić? Można w ogóle jeździć na przepalonym bezp 4 bez konsekwencji? Bo jechac się da.
No ale problem rozładowania chyba nie ma związku z tym bezpiecznikiem bo on się przepalił mniej więcej w momencie podłączenia kabli do aku, chwile pochodziło i padło.
[ Dodano: 2010-10-22, 19:19 ]
Otóż oddałem jednak samochód do elektryka bo sam z tym nie walczę bo nie umiem Bezpiecznik nr 4 paliło ponieważ za radiem jakiś kabel się przetarł czy urwał i to dlatego nie można było nawet wymienić.
Przy okazji panowie zrobili mi jeszcze jedno, od czasu do czasu przepalało mi bezpiecznik 16 i 18 czyli od grzania tylnej szyby i lusterek, wycieraczki tylnej i regulacji lusterek, okazało się że wiązka w miejscu jak wychodzi z samochodu i wchodzi w tylną klapę się poprzecierała i pourywała z racji wieku i częstego ruszania się. także jakby ktoś miał z bezpiecznikami nr 16 i 18 problem to proponuję tam zajrzeć
artur.konkol, wiem od czego jest bezpiecznik nr 4, będę wyciągał żarówki z lampek i odepne radio ale na tym bezpieczniku siedzi jeszcze komputer pokładowy, co z nim ewentualnie zrobić? Można w ogóle jeździć na przepalonym bezp 4 bez konsekwencji? Bo jechac się da.
No ale problem rozładowania chyba nie ma związku z tym bezpiecznikiem bo on się przepalił mniej więcej w momencie podłączenia kabli do aku, chwile pochodziło i padło.
[ Dodano: 2010-10-22, 19:19 ]
Otóż oddałem jednak samochód do elektryka bo sam z tym nie walczę bo nie umiem Bezpiecznik nr 4 paliło ponieważ za radiem jakiś kabel się przetarł czy urwał i to dlatego nie można było nawet wymienić.
Przy okazji panowie zrobili mi jeszcze jedno, od czasu do czasu przepalało mi bezpiecznik 16 i 18 czyli od grzania tylnej szyby i lusterek, wycieraczki tylnej i regulacji lusterek, okazało się że wiązka w miejscu jak wychodzi z samochodu i wchodzi w tylną klapę się poprzecierała i pourywała z racji wieku i częstego ruszania się. także jakby ktoś miał z bezpiecznikami nr 16 i 18 problem to proponuję tam zajrzeć