[B4 TDI] Uszkodzony czujnik temperatury powietrza dolotowego
[B4 TDI] Uszkodzony czujnik temperatury powietrza dolotowego
Od niepamiętnych czasów pojawia się sporadycznie błąd czujnika temperatury powietrza w dolocie.
Jakie mogą być "namacalne" objawy uszkodzenia tego czujnika?
Czy ktoś miał z Was taki problem? Czy ten czujnik może być niesprawny a różnicy w jeżdżeniu nie ma żadnej?
Czemu tak naprawdę służy ten czujnik w silniku? (poniżej N75)
Mam na myśli taki czujnik: http://moto.allegro.pl/vw-audi-czujnik- ... 57926.html
Jakie mogą być "namacalne" objawy uszkodzenia tego czujnika?
Czy ktoś miał z Was taki problem? Czy ten czujnik może być niesprawny a różnicy w jeżdżeniu nie ma żadnej?
Czemu tak naprawdę służy ten czujnik w silniku? (poniżej N75)
Mam na myśli taki czujnik: http://moto.allegro.pl/vw-audi-czujnik- ... 57926.html
Czy szarpanie silnika podczas przyspieszania może być konsekwencją uszkodzonego tego czujnika?AB4 pisze:Różnica jest na pewno odczuwalna,ten czujnik sprawdza temp.powietrza dolotowego,czyli po sprężeniu,i w znacznym stopniu decyduje o dawce paliwa,co ma konsekwencje w mocy auta i jego spalaniu,sprawdz czy kostka do czujnika nie jest zasyfiona
Co będzie jak odepnę kostkę od tego czujnika i spróbuję jeździć? Notlauf?
Ja tez mam ten blad od kiedy kupilem samochod, zostal wymieniony kabel ktory idzie od czujnika do ECU i nadal to samo. A czy wiece moze gdzie idzie drugi z kabelkow?
Spalania zwiekszonego nie zauwazam, autko pali do 6 l teraz jak jest zimno, latem 5.5. Tez czasami poszarpywania mam szczegolnie jak silnikowi pod gorke przy malym rozpedzie na 5 brakuje mocy, ale to chyba normalne.
Spalania zwiekszonego nie zauwazam, autko pali do 6 l teraz jak jest zimno, latem 5.5. Tez czasami poszarpywania mam szczegolnie jak silnikowi pod gorke przy malym rozpedzie na 5 brakuje mocy, ale to chyba normalne.
Ja też miałem kiedyś ten błąd jedyny błąd jaki mi wyskoczył przez te wszystkie lata kolega jak zobaczył ten błąd wyciągnął czujnik przemył go wydaje mi sie ze benzyną włożył podpieliśmi vaga i nie ma błędu i już tak 2 lata jeżdżę <ok>
Aha dodam ze ja nie zauważyłem żadnej różnicy jak był błąd i jak go nie ma
Aha dodam ze ja nie zauważyłem żadnej różnicy jak był błąd i jak go nie ma
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A to myslisz że jak bład został usuniety ,to czujnik się w cudowny sposób naprawił :?: Ojjjj :roll:ARTI2012 pisze:wyskoczylo mi na VAGu blad czujnika temperatury plynu chladaczego!!! i zostal usuniety ale dalej szarpie
Wymień czujnik ,to się okaze czy to jego wina ,w co wątpięARTI2012 pisze:czy to WINA TEGO CZUJNIKA tempetatury plynu chladaczego???? SZARPIE PRZY 2000 obr.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
ARTI2012 pisze:wyskoczylo mi na VAGu blad czujnika temperatury plynu chladaczego!!! i zostal usuniety ale dalej szarpie przy niskiach obrotach jak szarpalo potem juz lepiej jest jak wiecej gazu sie da !! czy to WINA TEGO CZUJNIKA tempetatury plynu chladaczego???? SZARPIE PRZY 2000 obr.
Jak tak to czytam ,to się zastanawiam ,czy pytasz o coś :?: ,czy głosno myslisz :?: ...bo nic konkretnego nie napisłeś ,czy coś zrobiłes w związku z tym błedem czujnika ...Bo po pierwsze to należało by sprawdzić przewody w kostce do tego czujnika ,a jak są na miejscu i w całości ,to należało by wymienić ten czujnik 8-)ARTI2012 pisze:po kilku dniach znów podłączyłem pod vaga i dalej pokazuje niby błąd czujnika temperatury oraz dalej szarpie na niskich obrotach do 2000 obr . hmmmm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 sty 2011, 20:54
- Lokalizacja: Garwolin
tak jak napisałeś szarpie na niskich obrotach do 2000 obr to na 99% nie będzie wina czujnika temperatury w dolocie ( choć jak wywala błąd to miło by było go wymienić na sprawny, albo szukać nieciągłości w instalacji itd. i sprawić aby błąd zniknął ) moim skromnym zdaniem szarpania wskazują brudny nastawnik , odłącz wtyczkę od impulsatora prędkości i się przejedz to się przekonasz pod warunkiem ze masz pierburga przepływkę na pokładzie .