Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.9 SD] problem z odpaleniem,pomoże KTOŚ?!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
marian65
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 13 sie 2007, 15:28
Lokalizacja: mikołów

Post autor: marian65 » 15 paź 2010, 04:22

Koledzy.Może być wiele powodów problemu z odpaleniem zimnego silnika.Przepływomierz to jedno, może być również niewyłączający się wtryskiwacz rozruchowy,nieszczelność gumy między kolektorem a przepływomierzem(fałszywe powietrze),czujnik temperatury powietrza(pod filtrem).Poszukajcie w bibliotece(o ile jeszcze jest bo dawno nie korzystałem) książki Audi 80 Reguluję i Naprawiam tam jest wszystko szczegółowo opisane.Jeśli nie znajdziecie to mogę wam w wolnej chwili podesłać.Na początek podłącz lampkę do wtyczki wtryskiwacza i pokręć rozrusznikiem,musi się zapalić i zaraz zgasnąć i sprawdź gumę czy nie jest dziurawa .Pozdrawiam

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 15 paź 2010, 09:57

picek ale jak odpalasz w zime przy mrozie przypuscmy -10 na lpg ? , u mnie nie da rady juz w takie mrozy odpalić..

marian65, tak czytam i czytam.. piszesz o wtryskiwaczu rozruchowym i wtyczce , ale u mnie nie ma wtyczek przy wtryskiwaczach, mam prosto weze do rozdzielacza , tak samo czujnika prawdopodobnie nie mam , pod filtrem powietrza ? .

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 15 paź 2010, 10:58

Wtyczka jest tylko przy rozruchowym-to ten który leje w kolektor.
Mlody90 pisze:-10 na lpg
No w ostatnią zimkę było parę razy niżej ;-)
Zrób regenerację parownika regulacje--da radę ;-)

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 15 paź 2010, 11:53

PICEK1 pisze:Zrób regenerację parownika regulacje--da radę ;-)
no napewno , ale jednak wolał bym zrobic cos z tym PB .
Duzo sie tu pisze o jakis wtyczkach czy czujnikach temp. ktorych ja nie mam.. mozna to jakos rozjasnic ? bo tak to nie mam po co sie ruszac do auta , bo nie widzialem tam zadnej elektryki..

triodak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 sty 2010, 17:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: triodak » 19 paź 2010, 16:56

Koledzy pare rzeczy do wyjaśnienia.
PICEK1 pisze:... I problem z odpalaniem jest był i pewnie będzie.
Podczas jazdy na LPG gubi się ciśnienie w układzie paliwowym.I stąd potem problem z paleniem na PB.
U mnie jest to samo.Po LPG ciężko jej przejść na PB.Jednak jak już ciśnienie w układzie się ustabilizuje to na benzynce pali od strzała.Kombinowałem.kręciłem.wymieniałem i nic to nie dało.Może jak by tak wtryskiwacze dać nowiutkie to dłużej by trzymały.Widać wtrysk mechaniczny nie lubi się z gazikiem ;-)
Przed startem powiedzmy po nocy najlepiej parę razy włączyć zapłon aby pompa nabiła ciśnienie w układ.Będzie to dobre choćby pod tym względem że trzpień rozdzielacza zrobi się "sztywniejszy" i ramie przepływki pracuje bardziej płynnie.Silnik jest mniej podatny na falowanie obrotów.
Macie koledzy [najprawdopodobniej] po przełączeniu na LPG odcinaną pompę paliwa. Wtedy w układzie paliwowym jest ciśnienie przez krótką chwilę z akumulatora ciśnienia. Silnik chodzi na LPG, przepływomierz pracuje (tarcza unosi się i opada - z oporem) a wraz z nią tłoczek w rozdzielaczu. Ciśnienie Pb szybko zanika i powoduje skutki uboczna:
1.problem z odpalaniem w wyniku braku ciśnienia Pb
2.zacieranie tłoczka w rozdzielaczu /potem zaczyna rozdzielacz cieknąć i trzeba go wymienić/
Cytat z książki "Sam naprawiam ...": "Zacinający się tłok sterujacy utrudnia uruchomienie silnika, powoduje szarpanie w zakresach przejściowych lub niemożność osiągnięcia prędkości maksymalnej"

Aby tego uniknąć można zastosować układ elektroniczny STOP-KE. Nie jest to najlepsze rozwiązanie. Usuwa jedne problemy a generuje drugie. Dlatego też koledzy z forum opracowali "kalibrowany zawór przelewowy do obniżenia ciśnienia Pb poniżej progu otwierania wtryskiwaczy'. Wszystko w temacie tutaj.
Nie jest to łatwe ale skuteczne i przy LPG konieczne by ograniczyć "dewastację" podzespołów auta.

Mlody90, masz silnik 1.9 SD (83kW - 113KM),tak? (wychodził w latach 86-88 bodajrze) Który rocznik?
Daj pare fotek rozdzielacza z różnych stron bo na tej jednej też elektryki doszukać się nie można a w książce to nie wiem pod jaki układ sterowania patrzeć. (Bo się nie znam)

OK. Wyszukałem że silnik 1.9 (SD) powinien być na wtrysku KE-Jetronic a więc wtyczki przy przepływomierzu i rozdzielaczu powinny być.

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 21 paź 2010, 09:45

triodak, no wlasnie nie mam zadnych wtyczek , samę węże z pompy paliwa do rozdzielacza, do filtra paliwa,z rozdzielacza weze do wtryskiwaczy ale wtyczek nie ma ;)
czy zmniejszenie dawki paliwa moze miec wplyw na nie odpalanie ?. Kiedys bylem u niby gazownika i zamiast mi ustawic na lpg obroty ustawial na rozdzielaczu czyli sklad mieszanki paliwa..

[ Dodano: 2010-10-21, 15:22 ]
tutaj mam zdjecia http://img530.imageshack.us/gal.php?g=69420393.jpg
mozecie mie powiedziec do czego sluzy na 1 zdjeciu na rurze gumowej widac jest taki "bolec" mam tam wcisnieta jakas srube , jest to tylko po to zeby nie łapało lewego powietrza?
bylem w garazu ale nic ciekawego nie zrobiłem.. pobawilem sie obrotami na benzynie , zostawilem go zeby wystygł ale z odpalaniem jest dalej tak samo z tym ze po przeczyszczeniu rury i troszke plytki spietrzajacej , odpalał tak troszke lepiej ale nadal nie chcial zlapac tych obrotów i gasł..

triodak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 sty 2010, 17:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: triodak » 21 paź 2010, 16:11

Tak, zmniejszenie dawki paliwa zdecydowanie ma wpływ na odpalane. Przy odpalaniu potrzebna jest mieszanka bogata a nie uboga. Za wzbogacanie mieszanki jest odpowiedzialny wtryskiwacz rozruchowy. I to na nim jest wtyczka - dwa przewody. Sprawdz czy przy rozruchu się pali słaba żaróweczka podłączona do tych przewodów i czy gaśnie. Przy rozgrzanym silniku i odpiętej wtyczce od czujnika temperatury(nie wiem gdzie czujnik jest) zaróweczka powinna palić się inny przedział czasu niż przy wtyczce załączonej.(druga osoba napewno się przyda)

Rozdzielacz musi być ustawiony na normalną dawkę a nie ubogą czy bogatą.

No foto mi pakazuje nieźle zabrudzony rozdzielacz. Znajdz na nim wszystkie numery 9-10 znakowe i podaj je tutaj (np: 222 333 444, 0 222 333 444, 222 333 444Z). Jeśli chodzi o gumę to nie mam zielonego pojęcia jak powinien wyglądać układ przewodów powietrznych/podciśnieniowych w Twoim aucie. Podaj też rocznik auta i typ (sedan?). A najlepiej wpisz w profilu.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 21 paź 2010, 22:42

Witam. Czy masz taki silnik jak ten http://img101.imageshack.us/i/91690407.jpg/ zrób jakieś normalne zdjęcia bo się zbytni nie wysiliłeś. Według zdjęcia z linku to masz kolego wtrysk rozruchowy i do niego na pewno idzie wtyczka, poza tym powinien też być silnik krokowy. Poczytaj na temat szczelności układu ssącego (dolot gumowy). Jak wygląda układ paliwowy tzn. pompa i filtr paliwa bo jeżeli nie trzyma ciśnienia to podczas jazdy na LPG paliwo ucieka do zbiornika powodując zapowietrzenie wtryskiwaczy. Nie jestem żadnym mechanikiem tylko dużo czytam nasze forum a silnik też mam mało popularny 3A. Pozdrawiam.

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 21 paź 2010, 22:58

ja ten silnik mam w golfie 2 takze nie powiem wam jaki rok ma ten silnik ale napewno silnik SD 113KM Quattro 1.9 ben.
juz powiedzialem ze nie ma u mnie zadnych wtyczek , sondy lambda ani krokowca nie ma u mnie w silniku , zero elektroniki..
zdjecia beda jutro i sami zobaczycie...

triodak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 sty 2010, 17:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: triodak » 22 paź 2010, 11:46

1. To pisz chłopie od razu że masz Golfa a nie Audi. Ja czas marnuje szukając w książce od Audi a potem się dziwie że rysunki się nie zgadzają!!! (Silnik SD w Golfie może być na innym układzie wtryskowym, inaczej ułożone komponenty. To nie jest tak że od razu wszystko jest identyczne.) Pozatym myśle że odpowiedniejsze byłoby korzystanie z forum Golfa a nie Audi.
2. Chodzi o rok auta a nie silnika.
3. Numery podaj jak prosiłem.

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 22 paź 2010, 12:17

ale jest to silnik od audi dlatego pisze tutaj a ze jest w golfie to nie ma nic do tego..
zaraz pojde do auta i wrzuce foto

[ Dodano: 2010-10-22, 12:32 ]
nie znalazlem numerow ale mam numer filtra powietrza nie wiem czy to w czyms pomoze .
067 133 837f
049 133 843

http://img197.imageshack.us/gal.php?g=dsc00001rb.jpg

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 22 paź 2010, 20:00

Coś mi tu nie gra kolego.
Nie potrafisz podać roku budowy pojazd
Nie znajdziesz Nr. silnika (co by wiele wyjaśniło)
Natomiast twierdzisz na 100% że jest to SD 1.9 113KM i to w dodatku z Audi.
Na jakiej podstawie to stwierdzenie?

Na zdjęciach widzę jedynie że masz wtrysk rozruchowy lecz nie widać czy ma wtyczkę więc nie wiem na jakiej zasadzie działa.

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 22 paź 2010, 20:11

marbaj, bo swap zostal przeprowadzony ze znajomym i mowil ze to taki silnik tylko jak widac jest po wlasnych lekkich przeróbkach ale to nie ma nic do tego bo zasada dzialania jest taka sama

triodak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 sty 2010, 17:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: triodak » 23 paź 2010, 01:34

Mlody90 pisze:nie znalazlem numerow ale mam numer filtra powietrza nie wiem czy to w czyms pomoze .
067 133 837f
049 133 843
Pierwszy numer oznacza filtr powietrza stosowany tylko w VW (między innymi w Golfie)
Drugi numer oznacza wkład do filtra.

Coś mi się wydaje że i układ wtryskowy masz od Golfa. A numery znajdziesz na blaszce na rozdzielaczu od strony otworu regulacyjnego na imbus. Widać blaszkę na fotkach.
Rozdzielacz szedł od Audi czy został od Golfa?

Jak widzę tą mega dłubaninę i dolot klejony taśmą izolacyjną z 5 kawałków to mnie nie dziwią żadne problemy./jedna nieszczelność i wszystko leci/

Wtryskiwacz rozruchowy masz obok przepustnicy. Raczej na nim powinna być 2 pinowa wtyczka. Sprawdź czy masz tam napięcie/wtyczke. Albo czy napięcie nie jest non-stop.


Mlody90 generalnie należy Ci się opieprz!
Twój pierwszy post w tym wątku wprowadza wszystkich w błąd i o niczym nie informuje. Oczekując pomocy powinieneś odrazu wszystko opisać. Że masz Golfa i SWAP-owałeś silnik z Audi. Co i jak było orginalne z Golfa a co wzięte z Audi. Skoro był SWAP pytanie w stylu "co szło do tej dziury zaślepionej śrubą" jest wogóle nie na miejscu. W związku ze SWAPem wiele rzeczy mogło pujść nie tak.
Nie napisałeś też czy po swapie auto chodziło czy nie? Kiedy był ten SWAP? Kiedy założone LPG? Od kiedy działa źle znaczy nie odpala? Wcześniej odpalał po SWAPie? A jak chodził ten silnik w Audi przed SWAPem?
Jaki silnik był w Golfie?/wszystkie parametry/

Koledzy podpowiedzieli co jest najczęstszą przyczyną problemów z odpalaniem. Poczytaj podobne wątki i podziałaj. Na tym Forum nikt Ci nie wyczaruje poprawnej odpowiedzi./Zapytaj kumpla z którym zmieniałeś silnik/. Musisz sam dojść do tego na podstawie sprawdzania kolejnych elementów i ich eliminacji. Jak się nie znasz to czytaj tak długo posty aż to opanujesz.

Zajrzyj do działu download, sciągnij jedną i drugą książkę. Poczytaj sobie o układach wtryskowych. W "Sam naprawiam" jest to bardzo przejrzyście opisane i zajmuje mniej niż 10 stron.

Ja mogę conajwyżej zidentyfikować część po numerze i określić gdzie była stosowana.

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 23 paź 2010, 16:40

mam ksiazke z golfa 2 i jest tez tam o wtryskach wszystko opisane
kiedy swap był to nie mam pojęcia, lpg jest od jakis 5lat , wszystko bylo OK , gosciu z ktory swapował naprawde ma pojęcie o autach ale nie mam narazie jak sie z nim zobaczyc , wczesniej byl silnik 1.6 benzyniak KAT . To że filtr powietrza jest od golfa nie oznacza ze inne czescie też ;) , bo silnik 1.8 z golfa to prawie to samo co ten co teraz mam u siebie , wiem wiem ze zle zrobilem nie piszac ale nie chcialem by ktos olał ten temat .
postaram sie rozszyfrować ten nr rozdzielacza. Co do wtyczki to na jednym ze zdjec , przy przepustnicy jest biały kabelek ale nie wiem czy ma byc on podłączony czy też nie .
Z przepustnicy spisze tez nr bo sa widoczne i moze tez sie cos dowiemy.
Fajnie gdybyscie pomogli , normalnie postawie piwo :D :oops: :lol: :lol:

[ Dodano: 2010-10-23, 17:11 ]
pomagacie wiec nie bede zwlekał , poszedłem do fury i spisałem numery , zapomnialem wspomniec o wolnym kabelku białym ktory jest masą do przepustnicy i idący do czujnika z przodu silnika http://img246.imageshack.us/i/dsc00004ql.jpg/, dzisiaj juz nie ale moze jutro , postaram sie sprawdzic czy jest napiecie na tym kabelku , mozliwe ze odpadł .
zdjecie tego kabelka http://img193.imageshack.us/i/dsc00002qbd.jpg/

Przepustnica 026 133 223 mb12 i jakies jeszcze inicjały GF 7.6 90
Rozdzielacz 0 438 100 0

Pozdrawiam !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl