Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] klekot - dziwna sprawa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

[b4 2.0 ABT] klekot - dziwna sprawa

Post autor: ciechan » 22 paź 2010, 12:20

Wygląda to dość dziwnie dla mnie, bo na luzie silnik chodzi dość cicho jak na przebieg ok 350.000. Przy wkręcaniu na obroty na jałowym też cicho. Natomiast gdy jade, szczególnie przy rozpędzaniu na biegach od 1 do 3 klekocze, na wyższych biegach dużo mniej. Ma ktoś jakąś sugestię co to może być?

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 22 paź 2010, 13:03


Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 22 paź 2010, 13:39

w tych dwóch przypadkach były to stuki na jałowym, a u mnie jest dość cicho na luzie, dopiero przy jeździe jest klekot i teraz zastanawiam się od czego zacząć sprawdzanie przyczyny bo nie mam ochoty pół audiolki wymienić :p na myśl przychodzi mi układ wydechowy, tylko czy na luzie przy dodawaniu gazu też byłoby tak samo?

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 22 paź 2010, 13:48

Najlepiej zacząć od kolektora, skoro ci wali tylko pod obciążeniem to tam bym rozpoczął grzebanie. Podobnie mam w Lublinie 3 - pęknięty kolektor wydechowy i wali tylko "na biegu".

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 22 paź 2010, 14:03

czyli co, demontować go i tak robić oględziny czy inaczej?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 paź 2010, 17:19

A na jakich orbrotach silnika to się dzieje? Jest jakiś zakres?

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 22 paź 2010, 19:06

nie sprawdzałem a dlaczego pytasz?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 paź 2010, 19:39

Bo może to nie silnik wydaje ten dzwięk.

A ten dzwiek ma częstotliwość obrotów silnika czy może prędkości?

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 22 paź 2010, 20:15

Kolega ma tak, że dodawanie gazu nic nie pokazuje bo nie ma obciążenia a dopiero jak ono jest a więc przy ruszaniu silnik mocno puka. Niestety mechanik stwierdził, że odgłos dochodzi z dołu silnika. Do wymiany panewki na wale....

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 23 paź 2010, 13:13

Jarewa, klekot słychać do ok 2800obr/min. potem ucicha a od 3000obr/min. go nie ma (chyba?)

LeeOne, oby to był tylko kolektor wydechowy lub kwestia samego wydechu - koszty o wiele niższe niż remont/wymiana silnika

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 23 paź 2010, 15:24

Jeśli dźwięk przypomina ten z filmiku to jedna z panewek na korbowodzie jest już zużyta:


Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 26 paź 2010, 09:48

ostatnio przysłuchałem się odgłosom silnika na jałowym, jak siedzę wewnątrz to słyszę delikatne i szybkie cykanie jakby przyśpieszony zegarek cykający co pół sek. także moje podejrzenie padło na jeden z zaworów - czy słusznie?

artur.konkol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 27 wrz 2010, 20:47
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol » 31 paź 2010, 22:08

moj chodzil jak diesel gdy byl zimny - przy temp otoczenia 5-7 st przez p[ierwsze 2 km i tez tylko pod obcioazeniem - postawilem na popychacze zaworow i jesty o niebo lepiej . sprawdzenie szklanek jak masz pojecie wymaga tylko zdjecia pokrywy . kiedys w sprinterze mialem takie cos ze gniazda zaworow byly wyklepane i zawory za wysoko wystawaly - jesli masz male pojecie pojedz do mechanika ktory ma pojecie o silnikach i zrobil kilka remontow a znajdzie przyczyne stukania. i jeszcze -tu sie prosze nie obraz -sprawdz poziom oleju...

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 01 lis 2010, 20:39

artur.konkol, dzięki, oleju mam zawsze powyżej "środka", ale nigdy nie zaszkodzi podpowiedzieć, aby to sprawdzić, co do mechaników, jedyny, któremu ufam to mój szwagier taki "domorosły", ale może on kogoś zna także chyba nie obędzie się bez wizyty u jakiegoś fachowca

dimuspl

Post autor: dimuspl » 23 lis 2012, 22:45

Doszedłeś do przyczyny? Bo mam podobnie i już sam nie wiem co jest grane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl