[B3 2.0 6A] Obroty pytanie
Witam
Podepnę sie pod temat bo nie chce zakładac osobnego
Co prawda był tu poruszony problem obrotów niby za wysokich (jednak okazało sie ze wszysko ok)
U mnie natomiast jest tak: po puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzegła oroty spadają do ok 900 (spadek w miarę jednostajny),
ale czasami zdarza sie ze od razu spadną do ok 400-500 i wracają do 900 a czasmi gasł(jednak po wymianie filtrów już nie gaśnie)
Sytuacja ma sie na PB i LPG
Powiem ze od czasu kupna samochodu to jest jakies 2 miesiące problem ten jakby sam zmniejszał swoja częstotliwośc. Czasmi obroty sie zawieszają no ok 1300 ale bardzo żadko
Lekko faluj mi obroty jałowe na LPG regulowanie jakichs śrubek na parowniku przez znajomego mechanika zmiejszylo to falowanie prawie do minimum.
I jeszcze co zauważyliśmy to jak sie odepnie zasilanie silniczka krokowego od gazu to nic sie nie zmienia(czyżby był uszkodzony )
Podepnę sie pod temat bo nie chce zakładac osobnego
Co prawda był tu poruszony problem obrotów niby za wysokich (jednak okazało sie ze wszysko ok)
U mnie natomiast jest tak: po puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzegła oroty spadają do ok 900 (spadek w miarę jednostajny),
ale czasami zdarza sie ze od razu spadną do ok 400-500 i wracają do 900 a czasmi gasł(jednak po wymianie filtrów już nie gaśnie)
Sytuacja ma sie na PB i LPG
Powiem ze od czasu kupna samochodu to jest jakies 2 miesiące problem ten jakby sam zmniejszał swoja częstotliwośc. Czasmi obroty sie zawieszają no ok 1300 ale bardzo żadko
Lekko faluj mi obroty jałowe na LPG regulowanie jakichs śrubek na parowniku przez znajomego mechanika zmiejszylo to falowanie prawie do minimum.
I jeszcze co zauważyliśmy to jak sie odepnie zasilanie silniczka krokowego od gazu to nic sie nie zmienia(czyżby był uszkodzony )
Dopisuję bo może Ktoś skorzysta - wymiana potencjometru 2.0 16V silnik 6A 137 KM , 101 KW , wtrysk KE-Motronic
Jadąc na luzie czasami obroty mi falowały od 2500 do 1500
Jadąc na luzie czsem obroty zawiszały się na ok. 2000 i nie chciały spaść
Jadąc na luzie czsem potrafił zgasnąć
Walkę miałem ciężką - czyszczenie krokowca i sprawdzenie go na zasilaczu regulowanym prądowo
Wymiana sondy lambda najpierw na podróbkę potem na ORI Bosch - po wymianach sond było lepiej ale po jakimś czasie znowu było źle
Nie wiedząc co robić to powiększyłem szparę w krokowcu kręcąc śrubką która tą szparę ustawia (ją się nie kręci bo ona jest fabrycznie ustawiona i zalakierowana )
Wymiana WN : kabli, kopułki, palca, świec, ustawienie zapłonu-w tym celu specjalnie kupilem przyrząd
Po tych zabiegach nie miałem poprawy
Ostatnio doszło jeszcze to : jadąc przy obrotach ok 2000 i przy pewnym ustawieniu gazu (zawsze tym samym) auto przestawało ciągnąć - tak jak bym puścił gaz
To mi podsunęło pomysł by zerknąć na potencjometr
I tu trafiony
Potencjometr wytarty na maxa - badanie omomierzem wykazało że jest do wymiany - zobaczcie powiększenie 3 fotki
Dziwnie jest to że potencjometr chodził całkiem na sucho
Kupiłem ORI pot. 500 zł. nie moje
By go wymienić musiałem wydłubać plastik ze srubek - widać na fotkach
Zaznaczyłem rysikiem w jakim położemiu znajduje się potencjometr - jego da się obracać według osi klapy przepływomierza
Na potencjometrze obok wtyczki jest śrubka do regulacji oporności pomiedzy punktami lutowniczymi które pokazuję na fotce
ORI potencjometr miał 140.4 om - kupiony 57.3 om - ustawiłem srubką 140.4 -
Posmarowałem szczotki i płytkę potencjometra smarem silikonowym z dodatkiem teflonu
Skręciłem - zwracając uwagę na wcześniej zrobioną rysę
Jeszcze odnośnie samego ustawienia potencjometru - należy to zrobić bardzo dokładnie według uprzednio zrobionej rysy
Dokładniejsze ustawienie potencjometru mamy w poniższym linku
https://audi80.pl/20-6a-ustawienie-p ... ort#815975
Sprawdzić jeszcze można prąd na nastawniku ciśnienia - jest po prawej stronie pompy wtryskowej ( silnik 6A ) 0-5 mA
Dziękuję Dankowi za pomoc w identyfikacji części
Na zakończenie przypomina mi się jeszcze jak kiedyś dawno jak silnik jeszcze nie wariował mechanik mnie pytał:
" czy nie falują mi obroty bo te silniki jak się zestarzeją to lubią falować ? "
pytam - " nie , ale jak zacznie falować to co mam robić ? "
Odpowiedział " wymienić całą pompe wtryskową " -
Aj aj - zanim wymienicie to może zerknijcie na potencjometr
index dla szukajki: KE Motronic wtrysk mechaniczny mechaniczno elektroniczny elektryczny mechaniczno-elektroniczny potencjometra KEMotronic KE-Motronic
=== Film - prąd nastawnika i napięcie sondy lambda ===
nr starego potencjometra - Bosch
3437224033
nr nowego potencjometra - Bosch - taki kupiłem
3437224037
nr jeszcze nowszy nowego zamiennika - Bosch
f026t03024
cena 730 zł wg cennika Bosch na dzień 20.10.2011
Opis sklepu gdzie to kupiłem
https://audi80.pl/sprzedawcaphu-el-p ... t31877.htm
Już mijają ponad 2 lata od wymiany - silnik chodzi bardzo dobrze - zamiata jak zwariowany 216 km/h wg. GPS'a , nic nie szarpie, nic nie faluje tylko trochę olej bierze
Dużo ludzi pisze że wymienia przepływomierz - wymieniajcie ale jak pozwoli sprzedawca to zobaczcie na potencjometr byście nie kupili przepływki z wytartym potencjometrem !!! to bardzo ważne !!!
===========
Daję jeszcze parę ciekawych linków do silnika 6A dla potomnych- zbieram je tu w jednym miejscu bo mogą się przydać
Numery i zamienniki potencjametów
https://audi80.pl/all-tabela-zamienn ... htm#579490
-
Ustawieni zapłonu silnik 6A
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... htm#605166
-
Regulacja prądu nastawnika 0 - 5mA i podłączenie amperomierza i poniżej wykres oporności czujnika temperatury silnika z tyłu w bloku silnika - silnika 6A
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
-
Sonda lambda - zdjęcia - wykresy
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... 045,90.htm
-
Próba olejowa, kontrola stanu silnika
https://audi80.pl/b3-ne-wymiana-pane ... w=previous
-
Rozrząd silnika 6A oraz ACE
https://audi80.pl/b3-6a-ace-quattro- ... t24688.htm
-
Wykres R do °C - czujnika temperatury silnika wkręconego z tyłu w blok silnika
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#358526
-
Dokładna regulacja potencjomeru
https://audi80.pl/20-6a-ustawienie-p ... ort#815975
Miałem podobnie - do tego jeszcze to :maca pisze: po puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzegła oroty spadają do ok 900 (spadek w miarę jednostajny),
ale czasami zdarza sie ze od razu spadną do ok 400-500 i wracają do 900 ... Czasmi obroty sie zawieszają no ok 1300 ale bardzo żadko ... Lekko falują mi obroty jałowe
Jadąc na luzie czasami obroty mi falowały od 2500 do 1500
Jadąc na luzie czsem obroty zawiszały się na ok. 2000 i nie chciały spaść
Jadąc na luzie czsem potrafił zgasnąć
Walkę miałem ciężką - czyszczenie krokowca i sprawdzenie go na zasilaczu regulowanym prądowo
Wymiana sondy lambda najpierw na podróbkę potem na ORI Bosch - po wymianach sond było lepiej ale po jakimś czasie znowu było źle
Nie wiedząc co robić to powiększyłem szparę w krokowcu kręcąc śrubką która tą szparę ustawia (ją się nie kręci bo ona jest fabrycznie ustawiona i zalakierowana )
Wymiana WN : kabli, kopułki, palca, świec, ustawienie zapłonu-w tym celu specjalnie kupilem przyrząd
Po tych zabiegach nie miałem poprawy
Ostatnio doszło jeszcze to : jadąc przy obrotach ok 2000 i przy pewnym ustawieniu gazu (zawsze tym samym) auto przestawało ciągnąć - tak jak bym puścił gaz
To mi podsunęło pomysł by zerknąć na potencjometr
I tu trafiony
Potencjometr wytarty na maxa - badanie omomierzem wykazało że jest do wymiany - zobaczcie powiększenie 3 fotki
Dziwnie jest to że potencjometr chodził całkiem na sucho
Kupiłem ORI pot. 500 zł. nie moje
By go wymienić musiałem wydłubać plastik ze srubek - widać na fotkach
Zaznaczyłem rysikiem w jakim położemiu znajduje się potencjometr - jego da się obracać według osi klapy przepływomierza
Na potencjometrze obok wtyczki jest śrubka do regulacji oporności pomiedzy punktami lutowniczymi które pokazuję na fotce
ORI potencjometr miał 140.4 om - kupiony 57.3 om - ustawiłem srubką 140.4 -
Posmarowałem szczotki i płytkę potencjometra smarem silikonowym z dodatkiem teflonu
Skręciłem - zwracając uwagę na wcześniej zrobioną rysę
Jeszcze odnośnie samego ustawienia potencjometru - należy to zrobić bardzo dokładnie według uprzednio zrobionej rysy
Dokładniejsze ustawienie potencjometru mamy w poniższym linku
https://audi80.pl/20-6a-ustawienie-p ... ort#815975
Sprawdzić jeszcze można prąd na nastawniku ciśnienia - jest po prawej stronie pompy wtryskowej ( silnik 6A ) 0-5 mA
Dziękuję Dankowi za pomoc w identyfikacji części
Na zakończenie przypomina mi się jeszcze jak kiedyś dawno jak silnik jeszcze nie wariował mechanik mnie pytał:
" czy nie falują mi obroty bo te silniki jak się zestarzeją to lubią falować ? "
pytam - " nie , ale jak zacznie falować to co mam robić ? "
Odpowiedział " wymienić całą pompe wtryskową " -
Aj aj - zanim wymienicie to może zerknijcie na potencjometr
index dla szukajki: KE Motronic wtrysk mechaniczny mechaniczno elektroniczny elektryczny mechaniczno-elektroniczny potencjometra KEMotronic KE-Motronic
=== Film - prąd nastawnika i napięcie sondy lambda ===
nr starego potencjometra - Bosch
3437224033
nr nowego potencjometra - Bosch - taki kupiłem
3437224037
nr jeszcze nowszy nowego zamiennika - Bosch
f026t03024
cena 730 zł wg cennika Bosch na dzień 20.10.2011
Opis sklepu gdzie to kupiłem
https://audi80.pl/sprzedawcaphu-el-p ... t31877.htm
Już mijają ponad 2 lata od wymiany - silnik chodzi bardzo dobrze - zamiata jak zwariowany 216 km/h wg. GPS'a , nic nie szarpie, nic nie faluje tylko trochę olej bierze
Dużo ludzi pisze że wymienia przepływomierz - wymieniajcie ale jak pozwoli sprzedawca to zobaczcie na potencjometr byście nie kupili przepływki z wytartym potencjometrem !!! to bardzo ważne !!!
===========
Daję jeszcze parę ciekawych linków do silnika 6A dla potomnych- zbieram je tu w jednym miejscu bo mogą się przydać
Numery i zamienniki potencjametów
https://audi80.pl/all-tabela-zamienn ... htm#579490
-
Ustawieni zapłonu silnik 6A
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... htm#605166
-
Regulacja prądu nastawnika 0 - 5mA i podłączenie amperomierza i poniżej wykres oporności czujnika temperatury silnika z tyłu w bloku silnika - silnika 6A
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
-
Sonda lambda - zdjęcia - wykresy
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... 045,90.htm
-
Próba olejowa, kontrola stanu silnika
https://audi80.pl/b3-ne-wymiana-pane ... w=previous
-
Rozrząd silnika 6A oraz ACE
https://audi80.pl/b3-6a-ace-quattro- ... t24688.htm
-
Wykres R do °C - czujnika temperatury silnika wkręconego z tyłu w blok silnika
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#358526
-
Dokładna regulacja potencjomeru
https://audi80.pl/20-6a-ustawienie-p ... ort#815975
Ostatnio zmieniony 01 lut 2013, 11:05 przez ziemor, łącznie zmieniany 27 razy.
Kolego ziemor jaki numer miał Twój stary potencjometr i jaki numer ma nowy?ziemor pisze:Dziękuję Dankowi za pomoc w identyfikacji części
W ocenie pomiaru R potencjometru przeplywomierza stwierdziłem że potencjometr w moim ACE już umarł i przyjdzie mi go wymienić.
Rano będę go wydłubywać.
Jego numer to: 3 437 224 037
Doszukałem się że nowy potencjomter powinien być oznaczony: F 026 T03 024
Czy Twoje oznaczenia były podobne?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
Według mnie to tego nie da się naprawić tylko trzeba dać nowykaline1984 pisze:Zanim kupisz nowy to poszukaj na forum . Był temat w którym opisane jest naprawa bez wymiany to znaczy przegięcia tych blaszek na nowy tor pracy.
Mocno wytarta ścieżka = inna charakterystyka więc już klapa
Zresztą zobacz na mój potencjometr fotka powyżej - tam już jest wytarte na całą szerokość
Co więcej to nie jest taki zwykły potencjometr jak w sprzęcie audio - zobaczcie na te sześć czarnych "kwadratowych plam" na których widać białe cienkie ścieżki - to są najprawdopodobniej rezystory nacinane laserowo aby dobrać odpowiednio charakterystykę potencjometra
nie kombinować tylko wymieniać :evil:
Ostatnio zmieniony 15 mar 2011, 23:06 przez ziemor, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 15 mar 2009, 13:38
- Lokalizacja: tarnów
BYŁO!!!piotrek1987 pisze:moze jakies namiary? dzieki z góry
(chodź możliwe że kolega ziemor zedytował swój post w międzyczasie i PW poleciał)ziemor pisze:Opis sklepu gdzie to kupiłem
https://audi80.pl/sprz...tko-vt31877.htm
Napisz kolego jaki numer ma Twój potencjometr. Może pomogę. Trafiłem na ciekawy dokument
[ Dodano: 2011-03-04, 23:29 ]
Kompedium wiedzy z dokumentu tutaj:
tabela zamienników potencjometrów przeplywomierzy i regulatorów ciśnienia
Dzisiaj tez się zmobilizowałem i wymieniłem potencjometr ( miałem dwa stare z odzysku i troszkę w lepszym stanie niż ten co był), efekt na razie jest zadowala jacy. U mnie R= 72ohm. Zaraz jadę do miasta i zobaczymy jak się będzie to wszystko zachowywać
oto mój stary:
p.s
na wolnych bardzo fajnie trzyma obroty, nie tak jak wcześniej 1000 a zaraz 3000 !
oto mój stary:
p.s
na wolnych bardzo fajnie trzyma obroty, nie tak jak wcześniej 1000 a zaraz 3000 !
Witam. Poczytałem trochę o tym potencjometrze i wczoraj wziąłem się za robotę i wyjąłem swój ze względu na to, że obroty też czasami lubią szaleć:) I teraz taka kwestia, że u Mnie nie jest aż tak bardzo powycierany jak u was więc zastanawiam się czy kupować nowy. Zresztą sami zobaczcie, przepraszam tylko za słabą jakość zdjęcia ale robiłem telefonem bo aparat mi wywieźli. Może coś tam zobaczycie. I powiedzcie co o tym myślicie.
Lucki007 pisze:Ten zamiennik który zaczyna sie na literę F to 130pln w IC.
oooo jak kupisz to
1 - napisz jak jest wykonany
2 - kto go produkuje
2 - czy założyłeś nowy i jak się sprawuje
3 - czy jest tam ta śrubka do ustawiania oporności
4 - prosimy o duże foto makro nowego potencjometru !
5 - prosimy o link do tego zamiennika
Pozdrawiam - to forum jest lepsze niż serwis