Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 6A] Obroty pytanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
bandzior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 gru 2006, 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bandzior » 30 mar 2009, 20:16

Dzięki bardzo. WIdzę że masz ten silnik opanowany do bólu.

maca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 17 kwie 2009, 16:35

Post autor: maca » 24 kwie 2009, 10:01

Witam
Podepnę sie pod temat bo nie chce zakładac osobnego

Co prawda był tu poruszony problem obrotów niby za wysokich (jednak okazało sie ze wszysko ok)
U mnie natomiast jest tak: po puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzegła oroty spadają do ok 900 (spadek w miarę jednostajny),
ale czasami zdarza sie ze od razu spadną do ok 400-500 i wracają do 900 a czasmi gasł(jednak po wymianie filtrów już nie gaśnie)
Sytuacja ma sie na PB i LPG
Powiem ze od czasu kupna samochodu to jest jakies 2 miesiące problem ten jakby sam zmniejszał swoja częstotliwośc. Czasmi obroty sie zawieszają no ok 1300 ale bardzo żadko
Lekko faluj mi obroty jałowe na LPG regulowanie jakichs śrubek na parowniku przez znajomego mechanika zmiejszylo to falowanie prawie do minimum.
I jeszcze co zauważyliśmy to jak sie odepnie zasilanie silniczka krokowego od gazu to nic sie nie zmienia(czyżby był uszkodzony )

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 11 maja 2009, 18:15

Dopisuję bo może Ktoś skorzysta - wymiana potencjometru 2.0 16V silnik 6A 137 KM , 101 KW , wtrysk KE-Motronic
maca pisze: po puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzegła oroty spadają do ok 900 (spadek w miarę jednostajny),
ale czasami zdarza sie ze od razu spadną do ok 400-500 i wracają do 900 ... Czasmi obroty sie zawieszają no ok 1300 ale bardzo żadko ... Lekko falują mi obroty jałowe
Miałem podobnie - do tego jeszcze to :
Jadąc na luzie czasami obroty mi falowały od 2500 do 1500
Jadąc na luzie czsem obroty zawiszały się na ok. 2000 i nie chciały spaść
Jadąc na luzie czsem potrafił zgasnąć

Walkę miałem ciężką - czyszczenie krokowca i sprawdzenie go na zasilaczu regulowanym prądowo
Wymiana sondy lambda najpierw na podróbkę potem na ORI Bosch - po wymianach sond było lepiej ale po jakimś czasie znowu było źle
Nie wiedząc co robić to powiększyłem szparę w krokowcu kręcąc śrubką która tą szparę ustawia (ją się nie kręci bo ona jest fabrycznie ustawiona i zalakierowana )
Wymiana WN : kabli, kopułki, palca, świec, ustawienie zapłonu-w tym celu specjalnie kupilem przyrząd
Po tych zabiegach nie miałem poprawy
Ostatnio doszło jeszcze to : jadąc przy obrotach ok 2000 i przy pewnym ustawieniu gazu (zawsze tym samym) auto przestawało ciągnąć - tak jak bym puścił gaz
To mi podsunęło pomysł by zerknąć na potencjometr
I tu trafiony
ObrazekObrazekObrazek
Potencjometr wytarty na maxa - badanie omomierzem wykazało że jest do wymiany - zobaczcie powiększenie 3 fotki
Dziwnie jest to że potencjometr chodził całkiem na sucho
Kupiłem ORI pot. 500 zł. nie moje
By go wymienić musiałem wydłubać plastik ze srubek - widać na fotkach
Zaznaczyłem rysikiem w jakim położemiu znajduje się potencjometr - jego da się obracać według osi klapy przepływomierza
Na potencjometrze obok wtyczki jest śrubka do regulacji oporności pomiedzy punktami lutowniczymi które pokazuję na fotce
Obrazek
ORI potencjometr miał 140.4 om - kupiony 57.3 om - ustawiłem srubką 140.4 -
Posmarowałem szczotki i płytkę potencjometra smarem silikonowym z dodatkiem teflonu
Skręciłem - zwracając uwagę na wcześniej zrobioną rysę

Jeszcze odnośnie samego ustawienia potencjometru - należy to zrobić bardzo dokładnie według uprzednio zrobionej rysy
Dokładniejsze ustawienie potencjometru mamy w poniższym linku
https://audi80.pl/20-6a-ustawienie-p ... ort#815975


Sprawdzić jeszcze można prąd na nastawniku ciśnienia - jest po prawej stronie pompy wtryskowej ( silnik 6A ) 0-5 mA

Dziękuję Dankowi za pomoc w identyfikacji części

Na zakończenie przypomina mi się jeszcze jak kiedyś dawno jak silnik jeszcze nie wariował mechanik mnie pytał:
" czy nie falują mi obroty bo te silniki jak się zestarzeją to lubią falować ? "
pytam - " nie , ale jak zacznie falować to co mam robić ? "
Odpowiedział " wymienić całą pompe wtryskową " -

Aj aj - zanim wymienicie to może zerknijcie na potencjometr

index dla szukajki: KE Motronic wtrysk mechaniczny mechaniczno elektroniczny elektryczny mechaniczno-elektroniczny potencjometra KEMotronic KE-Motronic

=== Film - prąd nastawnika i napięcie sondy lambda ===

nr starego potencjometra - Bosch
3437224033

nr nowego potencjometra - Bosch - taki kupiłem
3437224037

nr jeszcze nowszy nowego zamiennika - Bosch
f026t03024
cena 730 zł wg cennika Bosch na dzień 20.10.2011

Opis sklepu gdzie to kupiłem
https://audi80.pl/sprzedawcaphu-el-p ... t31877.htm

Już mijają ponad 2 lata od wymiany - silnik chodzi bardzo dobrze - zamiata jak zwariowany 216 km/h wg. GPS'a , nic nie szarpie, nic nie faluje tylko trochę olej bierze :(

Dużo ludzi pisze że wymienia przepływomierz - wymieniajcie ale jak pozwoli sprzedawca to zobaczcie na potencjometr byście nie kupili przepływki z wytartym potencjometrem !!! to bardzo ważne !!!
===========

Daję jeszcze parę ciekawych linków do silnika 6A dla potomnych- zbieram je tu w jednym miejscu bo mogą się przydać

Numery i zamienniki potencjametów
https://audi80.pl/all-tabela-zamienn ... htm#579490
-
Ustawieni zapłonu silnik 6A
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... htm#605166
-
Regulacja prądu nastawnika 0 - 5mA i podłączenie amperomierza i poniżej wykres oporności czujnika temperatury silnika z tyłu w bloku silnika - silnika 6A
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
-
Sonda lambda - zdjęcia - wykresy
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... 045,90.htm
-
Próba olejowa, kontrola stanu silnika
https://audi80.pl/b3-ne-wymiana-pane ... w=previous
-
Rozrząd silnika 6A oraz ACE
https://audi80.pl/b3-6a-ace-quattro- ... t24688.htm
-
Wykres R do °C - czujnika temperatury silnika wkręconego z tyłu w blok silnika
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#358526
-
Dokładna regulacja potencjomeru
https://audi80.pl/20-6a-ustawienie-p ... ort#815975
Ostatnio zmieniony 01 lut 2013, 11:05 przez ziemor, łącznie zmieniany 27 razy.

triodak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 sty 2010, 17:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: triodak » 16 paź 2010, 02:45

ziemor pisze:Dziękuję Dankowi za pomoc w identyfikacji części
Kolego ziemor jaki numer miał Twój stary potencjometr i jaki numer ma nowy?

W ocenie pomiaru R potencjometru przeplywomierza stwierdziłem że potencjometr w moim ACE już umarł i przyjdzie mi go wymienić.
Rano będę go wydłubywać.

Jego numer to: 3 437 224 037
Doszukałem się że nowy potencjomter powinien być oznaczony: F 026 T03 024
Czy Twoje oznaczenia były podobne?

kaline1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kaline1984 » 20 paź 2010, 22:11

Zanim kupisz nowy to poszukaj na forum . Był temat w którym opisane jest naprawa bez wymiany to znaczy przegięcia tych blaszek na nowy tor pracy.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 22 paź 2010, 14:14

kaline1984 pisze:Zanim kupisz nowy to poszukaj na forum . Był temat w którym opisane jest naprawa bez wymiany to znaczy przegięcia tych blaszek na nowy tor pracy.
Według mnie to tego nie da się naprawić tylko trzeba dać nowy

Mocno wytarta ścieżka = inna charakterystyka więc już klapa
Zresztą zobacz na mój potencjometr fotka powyżej - tam już jest wytarte na całą szerokość

Co więcej to nie jest taki zwykły potencjometr jak w sprzęcie audio - zobaczcie na te sześć czarnych "kwadratowych plam" na których widać białe cienkie ścieżki - to są najprawdopodobniej rezystory nacinane laserowo aby dobrać odpowiednio charakterystykę potencjometra

nie kombinować tylko wymieniać :evil:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 mar 2011, 23:06 przez ziemor, łącznie zmieniany 4 razy.

piotrek1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 mar 2009, 13:38
Lokalizacja: tarnów

Post autor: piotrek1987 » 05 lis 2010, 11:19

mam pytanie. gdzie kolega kupił nowy potencjometr za 500zł? moze jakies namiary? dzieki z góry

triodak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 sty 2010, 17:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: triodak » 09 lis 2010, 23:13

piotrek1987 pisze:moze jakies namiary? dzieki z góry
BYŁO!!!
ziemor pisze:Opis sklepu gdzie to kupiłem
https://audi80.pl/sprz...tko-vt31877.htm
(chodź możliwe że kolega ziemor zedytował swój post w międzyczasie :-P i PW poleciał)

Napisz kolego jaki numer ma Twój potencjometr. Może pomogę. Trafiłem na ciekawy dokument :-)

[ Dodano: 2011-03-04, 23:29 ]
Kompedium wiedzy z dokumentu tutaj:
tabela zamienników potencjometrów przeplywomierzy i regulatorów ciśnienia

Awatar użytkownika
Lucki007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 gru 2010, 17:56
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: Lucki007 » 16 mar 2011, 15:21

Dzisiaj tez się zmobilizowałem i wymieniłem potencjometr ( miałem dwa stare z odzysku i troszkę w lepszym stanie niż ten co był), efekt na razie jest zadowala jacy. U mnie R= 72ohm. Zaraz jadę do miasta i zobaczymy jak się będzie to wszystko zachowywać :)


oto mój stary:
Obrazek

p.s
na wolnych bardzo fajnie trzyma obroty, nie tak jak wcześniej 1000 a zaraz 3000 !

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 16 mar 2011, 23:24

i gratulacje tak trzymać - wytarty nieźle ten pot. nowe potencjometry może już staniały ? może Ktoś wie ile teraz kosztują ?

Awatar użytkownika
Lucki007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 gru 2010, 17:56
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: Lucki007 » 16 mar 2011, 23:33

Ten zamiennik który zaczyna sie na literę F to 130pln w IC.

KaKul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 mar 2008, 08:05
Lokalizacja: Zambrów

Post autor: KaKul » 25 mar 2011, 08:09

Witam. Poczytałem trochę o tym potencjometrze i wczoraj wziąłem się za robotę i wyjąłem swój ze względu na to, że obroty też czasami lubią szaleć:) I teraz taka kwestia, że u Mnie nie jest aż tak bardzo powycierany jak u was więc zastanawiam się czy kupować nowy. Zresztą sami zobaczcie, przepraszam tylko za słabą jakość zdjęcia ale robiłem telefonem bo aparat mi wywieźli. Może coś tam zobaczycie. I powiedzcie co o tym myślicie.

Obrazek

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 25 mar 2011, 08:31

Lucki007 pisze:Ten zamiennik który zaczyna sie na literę F to 130pln w IC.

oooo jak kupisz to

1 - napisz jak jest wykonany
2 - kto go produkuje
2 - czy założyłeś nowy i jak się sprawuje
3 - czy jest tam ta śrubka do ustawiania oporności
4 - prosimy o duże foto makro nowego potencjometru !
5 - prosimy o link do tego zamiennika

Pozdrawiam - to forum jest lepsze niż serwis

KaKul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 mar 2008, 08:05
Lokalizacja: Zambrów

Post autor: KaKul » 10 kwie 2011, 16:10

Ze względu na brak odpowiedzi zrobiłem zdjęcie w lepszej jakości. Czy winą szalejących obrotów może być u Mnie ten potencjometr? Podpowiedzcie jak można go sprawdzić i czy sprawdza się go przy podpiętej wtyczce? Jakie powinny być odpowiednio wartości dobrze odczytującego potencjometru.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lucki007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 gru 2010, 17:56
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: Lucki007 » 13 kwie 2011, 00:11

Kolego, nie może, tylko na pewno jest! Podłącz od niego miernik i sprawdzaj czy jak otwierasz klapkę przepływki to oporność leci płynnie do góry. Jak są skoki to do wywalenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl