[2.0 ABK LPG] Falujące obroty (gaśnie)
- 12adriatexs15
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
- Lokalizacja: Lublin
[2.0 ABK LPG] Falujące obroty (gaśnie)
Witam.
Mam Audi 80 2,0 ABK benzyna+gaz i mam taki problem, iż przy redukowaniu biegu, lub przy hamowaniu obroty, zarówno na gazie jak i na benzynie, falują, spadają do około 100 i gaśnie.
Po tym, jak samochód zgaśnie, trzeba trochę pokręcić, żeby odpalił.
Nie mam pojęcia co to może być, a każdy mechanik ma własną teorię i żaden nie potrafi pomóc. Proszę o pomoc w tej sprawie. Pozdrawiam Adrian.
Mam Audi 80 2,0 ABK benzyna+gaz i mam taki problem, iż przy redukowaniu biegu, lub przy hamowaniu obroty, zarówno na gazie jak i na benzynie, falują, spadają do około 100 i gaśnie.
Po tym, jak samochód zgaśnie, trzeba trochę pokręcić, żeby odpalił.
Nie mam pojęcia co to może być, a każdy mechanik ma własną teorię i żaden nie potrafi pomóc. Proszę o pomoc w tej sprawie. Pozdrawiam Adrian.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2010, 22:00 przez 12adriatexs15, łącznie zmieniany 1 raz.
Witaj
Zmień tytuł postu na zgodny z regulaminem.[tagi]
Od dawna masz to autko? Od dawna LPG? Która generacja LPG?
ABK jest na elektronicznym wielopunktowym wtrysku Digifant.I na tym sie konczy moja wiedza.
Użyj opcji szukaj z ABK i obroty w tytule. Czytaj czytaj i działaj.
Do sprawdzenia:
-czujnik położenia przepustnicy,
-przepływomierz powietrza
-zawór stabilizacji biegu jałowego
-....
Zmień tytuł postu na zgodny z regulaminem.[tagi]
Od dawna masz to autko? Od dawna LPG? Która generacja LPG?
ABK jest na elektronicznym wielopunktowym wtrysku Digifant.I na tym sie konczy moja wiedza.
Użyj opcji szukaj z ABK i obroty w tytule. Czytaj czytaj i działaj.
Do sprawdzenia:
-czujnik położenia przepustnicy,
-przepływomierz powietrza
-zawór stabilizacji biegu jałowego
-....
- 12adriatexs15
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
- Lokalizacja: Lublin
Gaz od 2004, firmy zavoli 2 generacja. Autko mam już prawie rok i problem jest cały czas, od kiedy go kupiłem.
A mógłby ktoś mi podesłać, zdjęcie gdzie dokładnie powinien znajdować się ten przekaźnik 30, bo u mnie go nie ma. Szukałem pod kierownicą i nigdzie go nie widzę.
A mógłby ktoś mi podesłać, zdjęcie gdzie dokładnie powinien znajdować się ten przekaźnik 30, bo u mnie go nie ma. Szukałem pod kierownicą i nigdzie go nie widzę.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2010, 21:58 przez 12adriatexs15, łącznie zmieniany 1 raz.
- 12adriatexs15
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
- Lokalizacja: Lublin
Dzisiaj spróbowałem podregulować przepływomierz i teraz wydaje się być lepiej na gazie, nie szarpie i nie gaśnie, obroty trochę falują. Na benzynie jest już gorzej, potrafi zgasnąć i obroty też falują.
Gaz nie strzelił mi od ostatniej wymiany rury przepływomierza, która jak go kupiłem była dziurawa. Wymieniona w zimie 2009.
Gaz nie strzelił mi od ostatniej wymiany rury przepływomierza, która jak go kupiłem była dziurawa. Wymieniona w zimie 2009.
- 12adriatexs15
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
- Lokalizacja: Lublin
To trochę ze sobą nie pasuje, poszukam tego przekaźnika, ale zauważyłem, że te przekaźniki co mam pod kierownicą, to bardziej wyglądają na te przekaźniki z wersji 90 konnej tego silnika, a nie z 115 konnego ABK (nie mam przekaźnika 30).misiek . pisze:Tylko że przy 2 generacji przepływomierz nie ma nic do rzeczy. (...) Ja czuję że to przepływomierz po strzale(...). pzdr
A masz jakieś dokumenty do fury ? Servicplan czy coś takiego, tam będziesz miał oznaczenie silnika w oryginale. Uwierz mi że to możliwe co pisze. Sam tak miałem, auto szarpało potem miałem strzały, auto nieraz nie paliło od razu jak teraz. I tak najpierw wywaliłem 2 gen. potem wymieniłem przepływkę i przekaźnik 13 a na końcu wstawiłem sekwencje, efekt do dziś wszystko cacy :mrgreen: oczywiście u ciebie może to być co innego, ale podstawowa zasada, auto żeby dobrze jeździć na gazie musi jeździć doskonale na benzynie ( ale to moje skromne zdanie) skup się na pb narazie. Jeśli w oryginale miałeś abk to na pewno pod kierą musi być 13. Dobrze się przyjrzyj, ja za 1 razem też go nie znalazłem :lol:
aha i tak 1. czy obroty falują na jałowym chociaż nie znacznie ?
2. czy z wydechu nie wali czarnym dymem?
3. dawaj zdjęcie silnika
4. ile pali beny/gazu?
aha i tak 1. czy obroty falują na jałowym chociaż nie znacznie ?
2. czy z wydechu nie wali czarnym dymem?
3. dawaj zdjęcie silnika
4. ile pali beny/gazu?
- 12adriatexs15
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
- Lokalizacja: Lublin
1) Na jałowym nie falują, chyba, że dodam gazu i go raptownie puszczę, ale teraz to już tylko na benzynie tak.
2)Z wydechu trochę chlapie woda, ale jakiegokolwiek dymu ni widu, ni słychu
4)Benzyny pali po mieście jakieś 9l/100km A gazu około 11l/100km
3) Zdjęcie w załączniku, nie jest zdjęciem mojego silnika, ale mi padł aparat i nie mogę zrobić, ale tu jest wszystko identyczne jak u mnie.
[ Dodano: 2010-11-04, 17:02 ]
Ok temat do zamknięcia, odkryłem czego to była wina.
Pokusiłem się o wydłubanie całego przepływomierza i okazało się, że od spodu, był on rozszczelniony, tzn. taki dekielek się troszkę od niego odczepił, skleiłem to i jest dobrze.
Niestety nadal obroty troszkę falują, ale jest to już wina tych przekaźników, co u mnie ktoś sobie przerobił.
2)Z wydechu trochę chlapie woda, ale jakiegokolwiek dymu ni widu, ni słychu
4)Benzyny pali po mieście jakieś 9l/100km A gazu około 11l/100km
3) Zdjęcie w załączniku, nie jest zdjęciem mojego silnika, ale mi padł aparat i nie mogę zrobić, ale tu jest wszystko identyczne jak u mnie.
[ Dodano: 2010-11-04, 17:02 ]
Ok temat do zamknięcia, odkryłem czego to była wina.
Pokusiłem się o wydłubanie całego przepływomierza i okazało się, że od spodu, był on rozszczelniony, tzn. taki dekielek się troszkę od niego odczepił, skleiłem to i jest dobrze.
Niestety nadal obroty troszkę falują, ale jest to już wina tych przekaźników, co u mnie ktoś sobie przerobił.