[80 1Z 1.9 tdi]prosba o porady turbo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
[80 1Z 1.9 tdi]prosba o porady turbo
witam wszystkich klubowiczów mam takie pytanie jak sprawdzic turbo i caly osprzet potrzebny do prawidłowej pracy turba gdyz wydaje mi sie ze autko nie ma tego kopyta co pare miesiecy temu...a troche kasy do niego juz włowylem i zal teraz go sprzedac a chciałbym jeszcze pocieszyc sie tym autem...co moge sprawdzic domowymi sposobami a do czego musze miec odpowiedni sprzet????a jesli zawór N75 nie dziala prawidłowo to jak wtedy pracuje silnik za co odpowiada ten zawór???mógłby ktos krok po kroku napisac szcególowo od czego zaczac i co moge w domu sprawdzic a z czym musze jechac pod komputer np.Z góry dzieki za porady pozdrawiam
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Witam.rafal.skromny pisze:jesli zawór N75 nie dziala prawidłowo to jak wtedy pracuje silnik za co odpowiada ten zawór?
Steruje ciśnieniem doładowania.Jeśli nie działa prawidłowo to ciśnienie może być zbyt małe lub zbyt wysokie i występuje wtedy tzw. Not Lauf czyli tryb awaryjny(obcięcie dawki paliwa).
Proponowałbym sprawdzić ciśnienie doładowania manometrem.Wężyk można wpiąć w króciec w kolanku na kolektorze ssącym tylko trzeba zrobić puszkę pomiędzy wskaźnikiem a króćcem.Wystarczy zwykły wskaźnik np. z castoramy do 4 bar.
Ciśnienie powinno wynosić ok. 0,9 bar w maksie.
https://audi80.pl/b4-92r-19tdi-1z-co-to-za-wezyk-vt47603.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wszystko to prawda ,tylko trzeba jeszcze w przewód wepchać jakąś zwężkę ,najlepiej igłę lekarską o rozmiarze powyżej 1mm ,bez tej zwężki wskazówka manometru lata w rytmie pulsującego ciśnienia w dolocie ,że nie sposób zauważyć co wskazuje <ok>tokarka606 pisze:Proponowałbym sprawdzić ciśnienie doładowania manometrem.Wężyk można wpiąć w króciec w kolanku na kolektorze ssącym tylko trzeba zrobić puszkę pomiędzy wskaźnikiem a króćcem.Wystarczy zwykły wskaźnik np. z castoramy do 4 bar.
Ciśnienie powinno wynosić ok. 0,9 bar w maksie.
Jak nie masz vaga to możesz sprawdzić ciśnienie doładowania ,ciśnienie oleju i w zasadzie tyle.Do całej reszty potrzebny vagrafal.skromny pisze:mógłby ktos krok po kroku napisac szcególowo od czego zaczac i co moge w domu sprawdzic
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Puszka 100ml wystarczy(o której pisałem) lub zwężka.MUNIOR pisze:tokarka606 napisał/a:
Proponowałbym sprawdzić ciśnienie doładowania manometrem.Wężyk można wpiąć w króciec w kolanku na kolektorze ssącym tylko trzeba zrobić puszkę pomiędzy wskaźnikiem a króćcem.Wystarczy zwykły wskaźnik np. z castoramy do 4 bar.
Ciśnienie powinno wynosić ok. 0,9 bar w maksie.
Wszystko to prawda ,tylko trzeba jeszcze w przewód wepchać jakąś zwężkę ,najlepiej igłę lekarską o rozmiarze powyżej 1mm ,bez tej zwężki wskazówka manometru lata w rytmie pulsującego ciśnienia w dolocie ,że nie sposób zauważyć co wskazuje <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
to mówicie panowie ze z vaga wyczytam wszystko?bo jesli tak to umówie sie ze znajomym gosciem i posprawdzamy wszystko.A to ze moja fura nie zbiera sie tak jak powinna to musi byc wina odrazu turba? czy moze przyczyna lezec w innym miejscu?znaczy sie ona pojedzie mi 170km ale z wielkim bolem i wlasnie niewiem bo dawniej startujac i do 3 biegy to szla jak burza turbo dobrze dbalem zawsze po forsownej jezdzie pare minutek sobie autko po pyrkalo na wolnych obrotach...Jezeli by turbo padalo to ono sukcesywnie z czasem tak jak u mnie prawda?czy ono pada momentalnie....?
[ Dodano: 2010-10-24, 12:26 ]
mam takie pytanie czy u was turbo gwiżdże czy nic bo nie wiem jedni pisali ze nie powinno wogóle nic slychac drudzy mówia ze powinno byc slychac u mnie własnie slychac a mechanik mi kiedys powiedzial ze slabo go slychac...a i mam jeszcze wyciek oleju z turba z wezyka odprowadzajacego olej.czy tam idzie moze podkladka miedziana jak sie odkreci waz od turba ten dolny?bo tam mi saczy ale to nie ma chyba nic do rzeczy...
[ Dodano: 2010-10-24, 12:26 ]
mam takie pytanie czy u was turbo gwiżdże czy nic bo nie wiem jedni pisali ze nie powinno wogóle nic slychac drudzy mówia ze powinno byc slychac u mnie własnie slychac a mechanik mi kiedys powiedzial ze slabo go slychac...a i mam jeszcze wyciek oleju z turba z wezyka odprowadzajacego olej.czy tam idzie moze podkladka miedziana jak sie odkreci waz od turba ten dolny?bo tam mi saczy ale to nie ma chyba nic do rzeczy...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
niesprawnego n75 nie wyczytaszto mówicie panowie ze z vaga wyczytam wszystko?
słychać nie słychać u mnie np.nie słychać i jest najbardziej ok.a mechanikom to nie wierz za bardzo :evil: chyba że naprawdę się zna na rzeczy zdejmij gumę sprawdź czy ma luz i czy jest bardzo zaolejone <ok>mechanik mi kiedys powiedzial ze slabo go slychac...a
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wyczyta ,w czasie jazdy z podpietym kompem będzie widać jak na dłoni przeładowanie :mrgreen:gibaj pisze:niesprawnego n75 nie wyczytasz
tylko się nie przestrasz bo luz góra-dół może i zapewne bedzie ok.1mm co nie oznacza nic złego .Jak nie puszcza oleju w wydech to turbawka zdrowa i zajmij się n75 bo to on w 99,9%przypadków powoduje przeładowanie <ok>rafal.skromny pisze:ale gdzie ma byc olej od strony wydechu czy tutaj gdzie tloczy powietrze?a luz sie sprawdza pionowo za lopatki zlapac i poruszac góra dól?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
ile tki n75 kosztuje?jkies firmy konkretne porady co do zakupu...A teraz tak sobie przypomnialem jak sciagałem skrzynie to zagladalem tam to bylo tylko czarne z sadzy nigdzie nie widzialem oleju i nie kopci mi na czarno ani na niebiesko tylko jak zimna to teraz mi cos przez pare minutek delikaty dymek puszcza ale to chyba kwestia zuzywania sie czesci bo jak ja kupilem to zadnego dymku nie bylo ani grama nawet przy odpalaniu...ale pali mi na strzal tylko ze akumulator juz nie za bogaty jeszcze niemiecki taki bialy ani firmy na nim niema nic...ale puki kreci to nie zmieniam aku...
najpierw zrób porządną diagnozę, logi dynamiczne gr. 003 i 011 oraz wskazania manometru i będzie wszystko jasne <ok>
bo czasem dziurawy wężyk lub puszczający EGR może być winowajcą, i który rok auta i jaki przepływomierz (bosch czy pierburg) bo na boschu to tylko gr. 000 da się zrobić, poza tym zaworki N75 produkuje tylko jedna firma
bo czasem dziurawy wężyk lub puszczający EGR może być winowajcą, i który rok auta i jaki przepływomierz (bosch czy pierburg) bo na boschu to tylko gr. 000 da się zrobić, poza tym zaworki N75 produkuje tylko jedna firma
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
przeplywomierz to chodzi o ten co na filtrze jest tak?to BOSCH a ten zaworek N75 to jest ten maly nie ta cala gruszka co od niego ida 3 wezyki do obudowy filtra i na tym malym zaworku pisze mi pierburg auto rocznik 1993
[ Dodano: 2010-10-25, 15:21 ]
egr wydaje mi sie ze jest dobry bo czyscilem go kilka miesiecy temu to jak go ruszalem to wracal na swoje miejsce bez problemu...a i kolejna sprawa jak wracalem z pracy to próbowalem wlasnie co sie bedzie dzialo przy 120 tak jak pisal gibaj i nie bylo szarpniecia moze tylko takie zmulenie jakby mu paliwa zabraklo i jechac dalej jechal predkosc sie zwiekszala ale nie tak jak wczesniej...czy to jest n75 w takim razie...dodam jeszcze ze mam pecherzyki powietrza w ukladzie paliwowym ale to od kiedy go kupilem to tak jest i nie mam pojecia skad one sie biora przejrzalem caly uklad paliwowy wszystkie opaski dokrecilem i raz wiecej pecherzyków a raz mniej ale wczesniej byly te pecherzyki i fura szla a teraz cos jest nie tak...
[ Dodano: 2010-10-25, 17:49 ]
panowie moze jeszcze w zdiagnozowaniu pomoze wam to bo dzisiaj sprawdzalem dokladnie jak to auto jedzie i w samym momencie rozpedzania samochodu bieg 1 2 3 auto ciagnie do pewnego momentu a pozniej tak jakby brakowalo mu mocy...nie mam obrotomierza to nie jestem w stanie wam powiedziec jaki zakres obrotów to obejmuje...
[ Dodano: 2010-10-25, 17:51 ]
powiedzcie mi jeszcze panowie n75 to jest ten mniejszy zawór?czy to jest ta cala gruszka co jest zaraz przy filtrze?
[ Dodano: 2010-10-25, 15:21 ]
egr wydaje mi sie ze jest dobry bo czyscilem go kilka miesiecy temu to jak go ruszalem to wracal na swoje miejsce bez problemu...a i kolejna sprawa jak wracalem z pracy to próbowalem wlasnie co sie bedzie dzialo przy 120 tak jak pisal gibaj i nie bylo szarpniecia moze tylko takie zmulenie jakby mu paliwa zabraklo i jechac dalej jechal predkosc sie zwiekszala ale nie tak jak wczesniej...czy to jest n75 w takim razie...dodam jeszcze ze mam pecherzyki powietrza w ukladzie paliwowym ale to od kiedy go kupilem to tak jest i nie mam pojecia skad one sie biora przejrzalem caly uklad paliwowy wszystkie opaski dokrecilem i raz wiecej pecherzyków a raz mniej ale wczesniej byly te pecherzyki i fura szla a teraz cos jest nie tak...
[ Dodano: 2010-10-25, 17:49 ]
panowie moze jeszcze w zdiagnozowaniu pomoze wam to bo dzisiaj sprawdzalem dokladnie jak to auto jedzie i w samym momencie rozpedzania samochodu bieg 1 2 3 auto ciagnie do pewnego momentu a pozniej tak jakby brakowalo mu mocy...nie mam obrotomierza to nie jestem w stanie wam powiedziec jaki zakres obrotów to obejmuje...
[ Dodano: 2010-10-25, 17:51 ]
powiedzcie mi jeszcze panowie n75 to jest ten mniejszy zawór?czy to jest ta cala gruszka co jest zaraz przy filtrze?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
na 99% n75 do wymiany.a i kolejna sprawa jak wracalem z pracy to próbowalem wlasnie co sie bedzie dzialo przy 120 tak jak pisal gibaj i nie bylo szarpniecia moze tylko takie zmulenie jakby mu paliwa zabraklo i jechac dalej jechal predkosc sie zwiekszala ale nie tak jak wczesniej...
wymień oring na podgrzewaczu paliwa w głowiczce filtra <ok> i spróbuj dokręcić filtr paliwa masz zdjęcie n75..dodam jeszcze ze mam pecherzyki powietrza w ukladzie paliwowym ale to od kiedy go kupilem to tak jest i nie mam pojecia skad one sie biora przejrzalem caly uklad paliwowy wszystkie opaski dokrecilem i raz wiecej pecherzyków a raz mniej ale wczesniej byly te pecherzyki i fura szla a teraz cos jest nie tak...