Witam wszystkich
Zaczne od tego że trzy dni temu wymieniłem linki i szczęki hamulcowe w celu naprawy hamulca ręcznego. Dzień po tej wymianie odczułem dziwne bicie całej 'budy', pojawia się ona przy prędkości 50-60km/h i ze wzrostem prędkości nasila się jakby któreś z kół było dość mocno niewyważone, trwa kilka minut i ustaję!!!. Najgorsze jest to że nie zawsze to bicie występuję , ostatnio w trasie 100km zaczeło bić 2 razy i ustało. Efekt znika po zatrzymaniu i ponownym ruszeniu. Z początku myślałem że to wybite końcówki drążków, więc je wymieniłem ale jest to samo. Ma to jakiś związek z wymianą szczęk i linek??? Ponadto nigdzie luzów w zawieszeniu nie ma. Proszę o pomoc bo nie mam pomysłów
[B3 1.6TD] Dziwne wibracje-bicie
Tylko że wtedy bicie byłoby non stop a u mnie nie zawsze występuję! Dzisiaj podnisłem tył auta w celu sprawdzenia tylnych kół. Zauważyłem że po zaciągnięciu i spuszczeniu hamulca ręcznego prawe koło bardziej "trzyma"- jakby szczęka nie odbijała do końca, podobnie po użyciu hamulca nożnego. Nie wiem czym spowodowany jest to zajwisko, gdyż linki i szczęki+sprężynki hamulcowe są nowe. Czy to może być przyczyna tego nieszczęsnego bicia!??
[ Dodano: 2010-10-27, 21:42 ]
Dzisiaj po konsultacjach ze znajomym, który w przeszłości również miał podobny problem po wymianie szczę, postanowiłem na spokojnie dobrać się do tychże hamulców. Okazało się że 'mechanik' , który mi zakładał szczęki pogiął samoregulator, w efekcie czego szczęka krzywo ustawiła się względęm płaszczyzny bębna, co z kolei powodowało wibrację całego koła. Wyprostowałem i oczyściłem wszystko jak powinno być i problem z głowy. .Wniosek jak chcesz mieć coś zrobione dobrze to zrób to sam.
[ Dodano: 2010-10-27, 21:42 ]
Dzisiaj po konsultacjach ze znajomym, który w przeszłości również miał podobny problem po wymianie szczę, postanowiłem na spokojnie dobrać się do tychże hamulców. Okazało się że 'mechanik' , który mi zakładał szczęki pogiął samoregulator, w efekcie czego szczęka krzywo ustawiła się względęm płaszczyzny bębna, co z kolei powodowało wibrację całego koła. Wyprostowałem i oczyściłem wszystko jak powinno być i problem z głowy. .Wniosek jak chcesz mieć coś zrobione dobrze to zrób to sam.