[B4 ABK] Pare problemow
[B4 ABK] Pare problemow
Witam.Kupilem takie B4 z LPG ABK,na codzien jezdze a4 i jestem z A4-klub.pl
Jest pare problemow mianowicie:
Wskaznik Temperatury nie pokazuje nic lezy(gdy juz jest rozgrzany na vagu 90Stopni),znajomy prowadzil ten samochod i mowi ze sie wskaznik podniosl i pokazywal ~80stopni.Ja go rozgrzewalem i wskaznik nawet nie drgnal,wymienilem czujnik temp bialy-3pin to samo.Kolejno obroty faluja na zimnym nie,ale pochodzi chwile i zaczynaja.Chodzi okolo 800obr i nagle spadek jakby mial zgasnac az swiatla przygasna.Na gazie tez zauwazylem bujniecia.Odma,przepustnica,krokowie wyczyszczony.I tutaj pytanie jak ustawic zaplon szukalem ale nie znalazlem odpowiedzi.Dodam ze mam vaga i nie tylko kabelek tylko sprzecik za 8tyś.Jak kiedys ustawialem zaplon to cos mi swita ze w 3grupie 4pozycja lub na odwrot mialo byc ~~6stopni.Tutaj natomiast jest 0 . Sonda pracuje prawidlowo.Z gory dziekuje za podpowiedzi.Jesli napisalem nie w tym watku lub cos nie tak.To prosze przeniesc.Pozdrawiam
Jest pare problemow mianowicie:
Wskaznik Temperatury nie pokazuje nic lezy(gdy juz jest rozgrzany na vagu 90Stopni),znajomy prowadzil ten samochod i mowi ze sie wskaznik podniosl i pokazywal ~80stopni.Ja go rozgrzewalem i wskaznik nawet nie drgnal,wymienilem czujnik temp bialy-3pin to samo.Kolejno obroty faluja na zimnym nie,ale pochodzi chwile i zaczynaja.Chodzi okolo 800obr i nagle spadek jakby mial zgasnac az swiatla przygasna.Na gazie tez zauwazylem bujniecia.Odma,przepustnica,krokowie wyczyszczony.I tutaj pytanie jak ustawic zaplon szukalem ale nie znalazlem odpowiedzi.Dodam ze mam vaga i nie tylko kabelek tylko sprzecik za 8tyś.Jak kiedys ustawialem zaplon to cos mi swita ze w 3grupie 4pozycja lub na odwrot mialo byc ~~6stopni.Tutaj natomiast jest 0 . Sonda pracuje prawidlowo.Z gory dziekuje za podpowiedzi.Jesli napisalem nie w tym watku lub cos nie tak.To prosze przeniesc.Pozdrawiam
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
jeśli połączysz przewody we wtyczce idącej do tego czujnika co wskazuje temperaturę na blacie to wtedy wskaźnik powinien powędrować max w górę oczywiście przy włączonym zapłonie.jeśli tego nie zrobi to pewnie wskaźnik do wymiany...można tez zmierzyć rezystancję czujnika miernikiem by wykluczyć to że jest niesprawny.tu masz orientacyjne oporności:
- przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225
co do reszty to się nie wypowiem bo z benzyny jestem kiepski i nie chcę czegoś namieszać...pozdrawiam
- przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225
co do reszty to się nie wypowiem bo z benzyny jestem kiepski i nie chcę czegoś namieszać...pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Co do wskaźnika temp. przeszoruj styk między wskaźnikiem a płytą liczników.
Co do ustawienie zapłonu przez VAG to wątpię aby się udało bo tam nie ma innego czujnika położenia wału/wałka jako punkt odniesienia więc zostaje stroboskop.
https://audi80.pl/b4-abk-zaplon-blok ... t27424.htm
Układ wysokiego napięcia masz sprawny na 100%?
Co do ustawienie zapłonu przez VAG to wątpię aby się udało bo tam nie ma innego czujnika położenia wału/wałka jako punkt odniesienia więc zostaje stroboskop.
https://audi80.pl/b4-abk-zaplon-blok ... t27424.htm
Układ wysokiego napięcia masz sprawny na 100%?
Witam.Wskaznik dziala,obroty juz mniej chodza.Kolejna rzecz wymienilem sterownik Airbag,niestety wymagalo to tego.I nie moglem znalesc takiego samego 8a0 959 655 ale wyciagnalem z A4 z 1airbag!!!!!.I teraz jest ok tylko wywala bledy z napinaczami strona kierowcy i pasazera za duza opornosc.Blad kasuje sie ale za 5sec powraca.Pytanie czy to chodzi o to ze jest zly sterownik czy napinacze walniete(bardzo prawdopodobne)I gdzie sie owe napinacze znajduja?pozdrawiam
Witam ponownie.Pojawily sie inne problemy.Zegary chyba do wymiany,Obrotomierz zle pokazuje(zaniza) temperatura(zawyza),paliwa(zaniza).Predkosciomierz jedynie dziala ok.Obroty tak swiruje ze nie da sie jechac,jezdze ostatnio na samej benzynie.chodzi okolo 850 nagle 400-1200 i tak w kolo macieju.Odepne przeplywke OK,odepne krokowca OK(tylko wyzsze obroty).Dodam ze jak wcisne hamulec to wtedy miedzy innymi tez to wystepuje,ale bez tego tez to jest.Na zimnym jeszcze jako tako.Krokowiec umyty,przepustnica wyczyszczona.Odma wyczyszczona.Im bardziej rozgrzany tym gorzej.Nieraz ma napady ze ciagle skacze.Jeszcze jedna rzecz wyczuwam ze jak puszcze gaz to takie 3szarpniecia sa i jak dodam to tez.Dodatkowo jak puszcze gaz to czuc jakby jeszcze jechal i dopiero zwalnia.Mam sprzet,tylko lampa stroboskopowa ostatnio sie zepsula.Z gory dzieki.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
co do wskaźnika temperatury to musiał byś sprawdzić wskazania między czujnikiem (jego oporność) a wskazaniami wskaźnika by wykluczyć walnięty wskaźnik.co do wskaźnika poziomu paliwa to jest przy nim takie pokrętło (podobne do ustawiania zegara).wyciągasz zaślepkę i wkładasz klucz imbusowy i wtedy regulujesz wskaźnik.najlepiej zatankuj na full i wtedy go wyreguluj...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 paź 2010, 18:21