Nikomu nic tu się nie wydaje .Jest firma są koszty i to rzecz oczywista że robota w warsztacie musi kosztować ,ale czasami te koszty są z kosmosu i temu kolega endriu210 nie może zaprzeczyć ,że nie wspomnę już o ''mechanikach wymieniaczach'' których metoda pracy polega na wymienianiu podzespołów bo tak na prawdę nie mają pojęcia co jest nie tak ,prosty przykład to nagminna wymiana poduszek silnika bo ,,szarpie,, a o nastawniku w pompie czy n75 mało który słyszał ,za to o czyszczeniu turbiny słyszało wielu ,tylko akurat w t15 nie ma czego czyścić .I to są fakty ,a nie czyjeś widzimisię ,stąd taka niechęć większości do wszelkich wizyt w warsztatach.Po to jest forum żeby się dzielić wiedzą ,jak ktoś chce może skorzystać i zrobić prawie wszystko przy aucie sam ,bo wszystko jest podane na tacy .A jak ktoś nie czuje się na siłach to jedzie do mechanika ,albo kolegi z forum ,koniec i kropka nie ma co ciągnąć dyskusji na ten temat.Sorry za off top ale nie wytrzymałemendriu210 pisze:CO nie którym z was to sie wydaje że Mechanik prowadzący warsztat ma wsio za free???
[B4 1,9TDI] Wymiana chłodnicy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ostatnio zmieniony 12 paź 2010, 09:54 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Z tym akurat się zgadzam ,a że niektórzy koledzy wydali kupę kasy na pseudonaprawy to nie ma im się co dziwić że są wk.....wieni i dostaje się wszystkimtokarka606 pisze:Ale może tak nie wrzucać wszystkich do jednego wora i nazywać rzeczy po imieniu?
Nie wszyscy są pseudo mechanikami.Jest na forum sporo dobrych mechaników ,którzy pomagają za free i mogą się poczuć urażeni.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
słuchaj endriu nie to miałem na myśli :evil: mam na myśli tych co udają że umieją a tak naprawdę to umieją kasę ździerać :evil: i wcale nie żyję za free :evil: a ty jak jesteś uczciwym mechanikiem to nie wiem po co ta dyskusja kolego endriuendriu210 pisze:no to dasz radęmaryjann pisze:Klimy nie mam.To pogadaj z kolegą "GIBAJ" zrobi za free bo żyje za free zresztą wielu tu takich co pracują w swoim fachu za free :evil: (Żal.pl)gibaj pisze:chyba że naprawdę sam nie dasz rady ja tam wszystko sam robię a tych naciągaczy
CO nie którym z was to sie wydaje że Mechanik prowadzący warsztat ma wsio za free??? błąd, płaci podatki zus-y to nie są małe pieniądze kolego Gibaj i paru innych co tak myślicie zakładajcie warsztat i róbcie za CO ŁASKA :!: :!: :!: to w miesiąc Leżycie :!: :!: :!: :!:
Generalnie dzisiaj odkręcałem te wiatraki. Też mam klimę. U góry do prawej śrubki masz przytwierdzony przewód od klimatyzacji i na niego trzeba uważać. Po odkręceniu kolejnych dwóch śrub - 1 w środku a druga po lewo. (wszystkie na klucz 10mm - do tej po prawo potrzebny będzie płaski a do pozostałych - nasadowy). Po wykręceniu tych śrub wentylatory wraz z obudową są już ruchome. Ja nie wyciągałem ich całkiem jeszcze tylko wpadła mi tam śrubka więc odchylenie ich załatwiło sprawę. Wydaje mi się, że trzeba najpierw dół jakoś wysunąć w stronę silnika i dopiero jakoś szturmować do góry - inaczej wadzi ten górny przewód od klimy. Z tego co widziałem to jak wyjmiesz wentylatory to chłodnicę też powinno Ci się udać. I też będziesz ją musiał przesunąć w stronę silnika. Co prawda ten górny przewód będzie mocno przeszkadzał, ale musisz kombinować.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 25 sie 2011, 19:56
- Lokalizacja: pomorze
Witam,
Ja też podpinam się po temat. Mam wersję z klimą. Od góry wszystkie śruby poodkręcałem, ale chłodnica z tego co widzę jest przytwierdzona na dole dwiema śrubami do których nie ma praktycznie dojścia. Z dołu do nich nie dojdę bo są w takich jakby "odlewach" na chłodnicy, z przodu zderzak je zasłania a z góry jedną widać (po stronie kierowcy) , natomiast drugiej nawet nie widzę z góry . Może ktoś by napisał jak odkręcić te dolne śruby od chłodnicy ?
Ja też podpinam się po temat. Mam wersję z klimą. Od góry wszystkie śruby poodkręcałem, ale chłodnica z tego co widzę jest przytwierdzona na dole dwiema śrubami do których nie ma praktycznie dojścia. Z dołu do nich nie dojdę bo są w takich jakby "odlewach" na chłodnicy, z przodu zderzak je zasłania a z góry jedną widać (po stronie kierowcy) , natomiast drugiej nawet nie widzę z góry . Może ktoś by napisał jak odkręcić te dolne śruby od chłodnicy ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 25 sie 2011, 19:56
- Lokalizacja: pomorze
Mam nadzieję, że uda mi się to jednak zrobić bez odkręcania zderzaka. Stronę od kierowcy już mi się udało odkręcić i jest luźna, po wyjęciu reflektora jest to możliwe. Natomiast mam problem jeszcze z drugą stroną (od pasażera). Do tej dolnej śruby od chłodnicy mam zamiar dojść jakiś długim , łamanym kluczem . Nie wiem tylko jak wyjąć tą chłodnicę od klimatyzacji bo ona po stronie pasażera chyba trzyma się dzięki skręceniu jej ze sztywnymi przewodami od klimy, do których jest bardzo słaby dostęp, ale widzę te złączenia przez otwór w zderzaku z którego wyjąłem lampkę przeciwmgielną.
Co do samego ruszania i rozkręcania przewodów od klimy to jest mi to obojętne bo klima i tak nie działała, a górny przewód i tak już rozkręciłem.
Mam w związku z tym wszystkim jeszcze jedno pytanie, czy da się jakoś "wyrzucić" tą chłodnicę od klimy ? Tak , żeby jej już nie zakładać i z góry pogodzić się z tym że klimatyzacji w tym aucie nie będzie.
[ Dodano: 2011-09-18, 14:42 ]
Nikt mi nie odpisał, ale jakoś sobie poradziłem więc napiszę - może innym się przyda.
Więc tak: 1) Jest możliwe wymontowanie obu chłodnic (klima + płyn chłodzący) bez demontażu zderzaka przedniego. Zderzak przedni wystarczy obluzować z przodu, a bocznych zaczepów można nie ruszać. Do śrub jest dojście poprzez otwory po wyjęciu lamp przeciwmgielnych - w innym przypadku faktycznie może być problem i konieczność zdejmowania zderzaka.
2) Może dla niektórych jest to oczywiste ale ja nie byłem pewien czy można po prostu wyrzucić z samochodu chłodnicę od klimy. Otóż można - na razie żadnych konsekwencji nie zauważyłem.
3) Późniejszy (po wyrzuceniu chłodnicy klimatyzacji) montaż czy też demontaż chłodnicy można już zrobić bez luzowania przedniego zderzaka.
4) Warto przy wyjmowaniu chłodnicy najpierw wyjąć wentylatory - wystarczy odkręcić trzy śruby bo dół jest tylko wsuwany. Odkręcamy górę i wyciągamy wentylatory ciągnąc je do góry.
Co do samego ruszania i rozkręcania przewodów od klimy to jest mi to obojętne bo klima i tak nie działała, a górny przewód i tak już rozkręciłem.
Mam w związku z tym wszystkim jeszcze jedno pytanie, czy da się jakoś "wyrzucić" tą chłodnicę od klimy ? Tak , żeby jej już nie zakładać i z góry pogodzić się z tym że klimatyzacji w tym aucie nie będzie.
[ Dodano: 2011-09-18, 14:42 ]
Nikt mi nie odpisał, ale jakoś sobie poradziłem więc napiszę - może innym się przyda.
Więc tak: 1) Jest możliwe wymontowanie obu chłodnic (klima + płyn chłodzący) bez demontażu zderzaka przedniego. Zderzak przedni wystarczy obluzować z przodu, a bocznych zaczepów można nie ruszać. Do śrub jest dojście poprzez otwory po wyjęciu lamp przeciwmgielnych - w innym przypadku faktycznie może być problem i konieczność zdejmowania zderzaka.
2) Może dla niektórych jest to oczywiste ale ja nie byłem pewien czy można po prostu wyrzucić z samochodu chłodnicę od klimy. Otóż można - na razie żadnych konsekwencji nie zauważyłem.
3) Późniejszy (po wyrzuceniu chłodnicy klimatyzacji) montaż czy też demontaż chłodnicy można już zrobić bez luzowania przedniego zderzaka.
4) Warto przy wyjmowaniu chłodnicy najpierw wyjąć wentylatory - wystarczy odkręcić trzy śruby bo dół jest tylko wsuwany. Odkręcamy górę i wyciągamy wentylatory ciągnąc je do góry.