Witam.
Potrzebuje porady, będę wymieniał pompkę sprzęgła pod pedałem i wiem że jest ona przykręcana na 2 śruby, a czy dostęp do przewodu jest z pod maski bo nie mogłem zlokalizować pod servem nic i w okolicach, czy trzeba podnieść autko i od doły, wiem że przewód gdzieś koło wolantu kierowniczego jest.
więc pytanie krótkie czy od dołu czy od góry ??
Pozdrawiam...
[audi b4 1.9 tdi 1z] wymiana pompki sprzęgła, porada?
Napiszę Ci jak to jest w B3 (bez ABS), bo w B4 jeszcze tego nie robiłem. Tu może być trochę trudniej ze względu np. na pompę ABS, która będzie przeszkadzać. Ja odkręcałem normalnie - stojąc. Generalnie pompa jest zlokalizowana z prawej strony serwa stojąc przodem do samochodu. Przykręcony jest do niej metalowy przewód - taki jak hamulcowy, a od góry wchodzi do niego taki gumowy przewód idący od zbiorniczka z płynem hamulcowym. Łatwo to znaleźć właśnie po tym przewodzie od zbiorniczka oraz prześledź metalowy przewód idący od wysprzęglika. Nakrętka na przewodzie jest na klucz 10 lub 12 mm. Odkręcenie tylko płaskim kluczem. W kabinie rzeczywiście imbus. W B3 operacja jest prosta i przebiega dość krótko. Dziś po pracy zobaczę jak to jest w B4.
Sprawdziłem w B4 z ABS-em i dostęp jest mizerny, ale wysterczający żeby odkręcić przewód. Znajduje się tak jak napisałem z prawej strony serwa - trochę w głębi. Ledwo go widać. Da się wymacać metalowy przewód z nakrętką. Po omacku da się to odkręcić. Tylko pamiętaj - starannie dobierz klucz i działaj dokładnie, żeby sobie nie obrobić nakrętki.
Sprawdziłem w B4 z ABS-em i dostęp jest mizerny, ale wysterczający żeby odkręcić przewód. Znajduje się tak jak napisałem z prawej strony serwa - trochę w głębi. Ledwo go widać. Da się wymacać metalowy przewód z nakrętką. Po omacku da się to odkręcić. Tylko pamiętaj - starannie dobierz klucz i działaj dokładnie, żeby sobie nie obrobić nakrętki.