Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wolno rosnaca temperatura cieczy chłodzącej...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
zimny_bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 22 paź 2010, 07:32

Wolno rosnaca temperatura cieczy chłodzącej...

Post autor: zimny_bastek » 28 paź 2010, 10:24

Witam...

Bardzo wolno rośnie temperatrura cieczy chłodzącej. Wczoraj dopiero po przejechaniu około 15km doszła do 90 stopni. Termostat sprawdzony jest OK, płyn nowy, układ odpowietrzony (myślę, że dobrze). Czy to normalny objaw?

Z góry dziękuję za pomoc...

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 28 paź 2010, 10:35

Jest coraz zimniej więc dłużej silnik się nagrzewa. Dystans 15km i 90stopni to dobry rezultat nie ma co panikować.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 28 paź 2010, 10:52

Zapoznaj się z regulaminem i stosuj [TAG] w nazwie tematu inaczej temat wyląduje w koszu oraz używaj opcji szukaj

Kolego termostat oryginalny czy może firma wahler nie ma jeszcze takich mrozów żeby sie nagrzewał taki długi odcinek rozumiem 8 -10 kilometrów przy włączonym ogrzewaniu ale nie 15 km na pewno coś jest nie tak z termostatem albo czujnik temperatury oszukuje ale raczej to pierwsze

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 28 paź 2010, 10:56

jagna, no nie koniecznie... Ja w trasie podczas jazdy - zarówno w lecie jak i w zimie - nie osiągnę temperatury 90 stopni. Udaje mi się to dopiero stojąc w korkach :-/ Też nie mogę zdiagnozować tej usterki. Termostat mam sprawny... Spróbuję jeszcze wymienić obudowę filtra powietrza, gdyż może jest coś na rzeczy z wężykami podciśnienia. Poszukam jeszcze czy gdzieś nie dostaje się przypadkiem lewe powietrze...

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 28 paź 2010, 11:12

Bastek pisze:jagna, no nie koniecznie... Ja w trasie podczas jazdy - zarówno w lecie jak i w zimie - nie osiągnę temperatury 90 stopni. Udaje mi się to dopiero stojąc w korkach :-/ Też nie mogę zdiagnozować tej usterki. Termostat mam sprawny... Spróbuję jeszcze wymienić obudowę filtra powietrza, gdyż może jest coś na rzeczy z wężykami podciśnienia. Poszukam jeszcze czy gdzieś nie dostaje się przypadkiem lewe powietrze...
Tak jak goldi j 51 pisze, bo z tego co pamietam przerabiał to z nieoryginalnym termostatem. Zawsze można jeszcze sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzacej ten szary, często zdarza się, że oszukuje. Obudowe filtra powietrza zostawiłabym w spokoju.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 28 paź 2010, 11:19

Czujnik temperatury sprawdzony i jest ok. Termostat też jest ok, bo węże się nagrzewają... Jakaś przyczyna oprócz dwóch wymienionych możliwości musi być...

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 28 paź 2010, 11:24


Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 28 paź 2010, 11:36

jagna, no w sumie tego pod uwagę nie brałem ;-) Porządna z Ciebie dziewucha 8-)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 28 paź 2010, 12:49

to że węże sie nagrzewają to nie świadczy że termostat jest ok chodzi o ilość kilometrów po jakim czasie silnik osiągnie wymaganą temperaturę 90 stopni tak jak Aga napisała już to przerabiałem co z tego że silnik osiągał i trzymał temperaturę 90 stopni i węże były gorące jak nagrzewał się 12-15 kilometrów a na oryginalnym termostacie mój klekot nagrzewa sie sie 8-10 kilometrów do 90 stopni ja w tedy wymieniłem dwa termostaty i na obu silnik się długo nagrzewał

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 28 paź 2010, 13:12

Bastek pisze:jagna, no nie koniecznie... Ja w trasie podczas jazdy - zarówno w lecie jak i w zimie - nie osiągnę temperatury 90 stopni. Udaje mi się to dopiero stojąc w korkach :-/ Też nie mogę zdiagnozować tej usterki. Termostat mam sprawny... Spróbuję jeszcze wymienić obudowę filtra powietrza, gdyż może jest coś na rzeczy z wężykami podciśnienia. Poszukam jeszcze czy gdzieś nie dostaje się przypadkiem lewe powietrze...
a co ma filtr powietrza do tego?, odpal silnik i jedz w trase ok 10 km, i zatrzymaj sie i sprawdz temperature w głowicy - po tym czasie plyn krazacy w malym obiegu (głowicy, nagrzewnicy) winien miec 90 stopni i powinien otworzyc sie duzy obieg, sprawdz to jakims niezaleznym termometrem wkładajac go w jakis otwór technologiczny na głowicy i wskazania porównaj z wskazaniami na liczniku, jesli bedzie roznica np głowica ma 90 a wskaznik pokazuje 70, 80 to sprawdz luty w liczniku i stabilizator napiecia,
u mnie tak było ze w trasie mialem 80 a jak sprawdzilem to faktycznie bylo 90, oszukiwal mi stabilizator bo działał jak mu sie podobalo

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 28 paź 2010, 13:24

xxtomek, i jak sobie z tym poradziłeś? Przylutowałeś ten stabilizator w liczniku?

Awatar użytkownika
putinn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 158
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:58
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: putinn » 28 paź 2010, 13:25

Mi po odpaleniu rano po 5 minutach na biegu jałowym potrafi się załączyć wentylator :mrgreen: Odpalam, ruszam, jadę 4km do centrum handlowego i już mam 90 stopni

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 28 paź 2010, 13:54

zerknij tutaj, moze to cos ci pomoze gdzie szukac przyczyny, jesli faktycznie po porownaniu temperatur tak jak pisalem wyjdzie roznica,
przypominam ze w tym przypadku wykluczamy jakakolwiek inna usterke (np.: zle dzialajacy termostat, zapowietrzony układ, uszczelka głowicy itp)
wpisz symbole stabilizatorów w google i tez znajdziesz sporo info na ten temat
https://audi80.pl/b3-b4-all-termosta ... 32,405.htm
troche tez z niemieckiej strony w tym temacie

http://www.audicabrio.info/support/inde ... artlang=de

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 28 paź 2010, 17:33

putinn pisze:Mi po odpaleniu rano po 5 minutach na biegu jałowym potrafi się załączyć wentylator :mrgreen:
a jakie masz obroty na jałowym 4tys :?: :-P

matilob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 04 mar 2010, 15:39
Lokalizacja: [RBR] Brzozów

Post autor: matilob » 29 paź 2010, 21:16

Najlepszym i najprostrzym sposobem na szybsze rozgrzewanie się silnika w zimie jest założenie kawałka styropianu za grilem, ja tak zawsze robie w zimie i różnica jest bardzo odczuwalna. Może nie jest to jakieś ambitne rozwiązanie ale skuteczne :mrgreen:

Zablokowany

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl