[80 B4 ABK]czujnik temperatury - niebieski
Cewka wymieniana rok temu, takze to nie to. Dzisiaj z rana odpalil na dotyk, a bylo ponizej zera Jest duzo mozliwosci (aku, przewody, czujniki, etc.) a kupowanie czesci 'na pale' to za duzy wydatek. Zrobilem wczoraj adaptacje sterownika ale pomimo tego ze rano pieknie zapalil, to po poludniu (przy dodatniej temperaturze) juz mial znowu problem. Temat jest do wybadania :mrgreen: kwestia checi i czasu.
Podobno mozna go 'zaadaptowac' wyciagajac wtyczke od niebieskiego czujnika temp. cieczy, a pozniej grzejac silnik do temp. 90C. Cewke wykluczam, ma lekko ponad rok, na kazdej swiecy jest iskra. Biore pod uwage ten regulator cisnienia paliwa ale gdyby to bylo to, to jadac 150km/h po autostradzie na benzynie tez mialbym problem z podawaniem odpowiedniej dawki benzyny, a silnik chodzi tip top jak juz odpali. Poszukam jeszcze dziur w ukladzie dolotowym powietrza, sprawdze i udroznie odme chociaz czyscilem ja dokladnie w wakacje. Ta membrana w grzybku odmy byla juz padnieta, czy to moze miec wplyw? Nowa w ASO okolo 150PLN, takze cena z kosmosu jak za taka pierdole.
Poci mi sie uczczelka glowicy, czy to moze miec wplyw na rozruch?
Poci mi sie uczczelka glowicy, czy to moze miec wplyw na rozruch?
to nie o to chodzi z tym regulatorem bo ja swój sprawdzałem na ciśnieniu 5-6 atmosfer i trzymał nie przepuszczał jak masz odpalony na benzie to też nie przepuszcza a przepuszcza jak zgasisz chwile postoi i naleje do kolektora ssacego tyle paliwka że przy kręceniu zasysa duzo tego paliwka i zalewa przez co ciezko pali, odpal i zgaś autko odłącz węzyk od regulatora i sprawdz czy leci paliwko jak tak to jest padnięty zresztą o tym już było pisane sporo ( o regulatorze paliwa)
Nowa akcja :mrgreen: Jechalem dzisiaj przez dluzszy czas autostrada ponad 140km/h takze silnik na bank rozgrzany, wskazowka od temperatury caly czas na maks 50C, jak nie ponizej. Dojechalem do korka, stalem tam jakies 5 minut, wskazowka od temp ani drgnela, a powinna isc w gore bo ABK szybko sie grzeje, dopiero jak wlaczylem dla sprawdzenia nawiem na maks cieplo na szybe to wskaznik temp. nagle ozyl i w ciagu minuty doszedl do 80C, pozniej juz w miare normalnie chodzil, w dol jak jechalem szybko, w gore jak stalem w korkach. Sprawdzilem przewody chlodzace silnik, gorny od chlodnicy goracy, dolny rowniez goracy takze chyba termostat OK. Rano przelacza sie na gaz po maks 2-3km, LPG ustawione na 25C (przelaczanie). Wiem ze bialy czujnik temp, ten kolo niebieskiego odpowiada tylko za wskazanie temp na liczniku i nie sadze zeby jego awaria miala wplyw na cokolwiek. Co to moze byc? Uklad chlodzenia nie jest zapowietrzony, przewody nienaprezone, plynu chlodzacego na maksa jak to w przypadku posiadania LPG.
Dzisiaj rano jak go odpalilem (znowu problem, zapalil za 4-5 razem na wcisnietym gazie) to po przejechaniu maks 1000m nagle szarpnal i zgasl, musialem zjechac na pobocze i odpalac go na nowo, na szczescie odpalil juz od razu.
Dajcie jakis cynk bo idzie weekend i bede mogl cos pogrzebac przy tym silniku.
Dzisiaj rano jak go odpalilem (znowu problem, zapalil za 4-5 razem na wcisnietym gazie) to po przejechaniu maks 1000m nagle szarpnal i zgasl, musialem zjechac na pobocze i odpalac go na nowo, na szczescie odpalil juz od razu.
Dajcie jakis cynk bo idzie weekend i bede mogl cos pogrzebac przy tym silniku.
monkahead, Co do odpalania to wymieniałeś kopułkę i palec aparatu, może wilgoć zbiera się w kopułce po dłuższym postoju i stąd te problemy z odpalaniem, co pokazuje VAG?Co do wskazań temp to u mnie też wskazówka zatrzymuje się na ok. 50stopni ale zauważyłem że po zgaszeniu auta i ponownym przekręceniu kluczyka wskazówka zachowuje się normalnie czyli rośnie do 90stopni, myślę że jest to wina zimnego lutu lub słabego połączenia gdzieś w zegarach.Najważniejsze to słuchać czy wentylator chłodnicy załącza się na postoju, szczególnie w lato. :mrgreen:
Nic jeszcze nie wymienialem. Rezebralem dzisiaj dolot powietrza i odme. Dolot czysty, lacznie z tym grubym przewodem gumowym. Odma jak zwykle lekko zawalona 'maslem' ale ja wyczyscilem, przewody idace od grzybka odmy rowniez. Kolektor dolotowy czysciutki, zadnych sladow oleju, nie zauwazylem tez zadnego wiekszego sladu po cieknacym paliwie.
Temat termostatu jeszcze zglebiam na tym watku: https://audi80.pl/b3-b4-all-termosta ... vt6032.htm
Logi z VAGa:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 039 906 022
Component and/or Version: DIGIFANT 1.6 1243PMC 11
Software Coding:
Work Shop Code:
2 Faults Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62) 30-00 - Open or Short to B+
00525 - Oxygen Sensor (G39) 03-00 - No Signal
Sprawdze je jeszcze ponownie jutro, jak bedzie to samo to wymieniam niebieski czujnik temperatury cieczy.
Byc moze pomoze komus ten temat z forum Passata, bede jeszcze pisal do tego Marka, moze ma cos na temat Audi 80 B4, bo rozpykal temat na maksa!
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1764
Pozyczylem tez aku, z pradem rozruchowym 740A, takze bede teraz przez pare dni odpalal na tym aku, zobaczymy ... cos musi pomoc :mrgreen:
Temat termostatu jeszcze zglebiam na tym watku: https://audi80.pl/b3-b4-all-termosta ... vt6032.htm
Logi z VAGa:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 039 906 022
Component and/or Version: DIGIFANT 1.6 1243PMC 11
Software Coding:
Work Shop Code:
2 Faults Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62) 30-00 - Open or Short to B+
00525 - Oxygen Sensor (G39) 03-00 - No Signal
Sprawdze je jeszcze ponownie jutro, jak bedzie to samo to wymieniam niebieski czujnik temperatury cieczy.
Byc moze pomoze komus ten temat z forum Passata, bede jeszcze pisal do tego Marka, moze ma cos na temat Audi 80 B4, bo rozpykal temat na maksa!
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1764
Pozyczylem tez aku, z pradem rozruchowym 740A, takze bede teraz przez pare dni odpalal na tym aku, zobaczymy ... cos musi pomoc :mrgreen: