Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK]czujnik temperatury - niebieski

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 27 paź 2010, 19:15

Temat wtryskiwacza rozruchowego znam, sprawdzilem przewody sa tip-top, od innych czujnikow rowniez. Mozliwe ze to po prostu slaby akumulator, bede sprawdzal na dniach jak pozycze inny.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 28 paź 2010, 17:31

sprawdz cewkę zapłonową, najlepiej podmień jak masz taką możliwość

u mnie podobne problemy zimą zeszłego roku, zbieg okoliczności że taka pora, a objawy takie same, czyli raz palił na dotyk raz nie.
Po wymianie jest ok, koszt to ok 100 zł zamiennik.

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 28 paź 2010, 17:46

oryginał używke za 100 zeta kupisz

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 28 paź 2010, 17:59

_DJ_3 pisze:oryginał używke za 100 zeta kupisz
używek bym nie kupował to tak jak by używane świece czy kable WN zakładał <osohozi>

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 28 paź 2010, 19:48

Cewka wymieniana rok temu, takze to nie to. Dzisiaj z rana odpalil na dotyk, a bylo ponizej zera :/ Jest duzo mozliwosci (aku, przewody, czujniki, etc.) a kupowanie czesci 'na pale' to za duzy wydatek. Zrobilem wczoraj adaptacje sterownika ale pomimo tego ze rano pieknie zapalil, to po poludniu (przy dodatniej temperaturze) juz mial znowu problem. Temat jest do wybadania :mrgreen: kwestia checi i czasu.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 28 paź 2010, 19:59

Nie ma czegoś takiego jak adaptacja sterownika silnika ABK, tak więc trzeba szukać dalej.Może któryś z wtrysków LPG przepuszcza i stąd takie niespodzianki.

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 28 paź 2010, 20:32

a regulator ciśnienia paliwa ci nie przepuszcza czasem?
ja na oryginalnej używce jeżdze bardzo długo już, cewka a świece czy kable wn to jest troche różnica.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 28 paź 2010, 20:57

Podobno mozna go 'zaadaptowac' wyciagajac wtyczke od niebieskiego czujnika temp. cieczy, a pozniej grzejac silnik do temp. 90C. Cewke wykluczam, ma lekko ponad rok, na kazdej swiecy jest iskra. Biore pod uwage ten regulator cisnienia paliwa ale gdyby to bylo to, to jadac 150km/h po autostradzie na benzynie tez mialbym problem z podawaniem odpowiedniej dawki benzyny, a silnik chodzi tip top jak juz odpali. Poszukam jeszcze dziur w ukladzie dolotowym powietrza, sprawdze i udroznie odme chociaz czyscilem ja dokladnie w wakacje. Ta membrana w grzybku odmy byla juz padnieta, czy to moze miec wplyw? Nowa w ASO okolo 150PLN, takze cena z kosmosu jak za taka pierdole.

Poci mi sie uczczelka glowicy, czy to moze miec wplyw na rozruch?

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 28 paź 2010, 21:45

to nie o to chodzi z tym regulatorem bo ja swój sprawdzałem na ciśnieniu 5-6 atmosfer i trzymał nie przepuszczał jak masz odpalony na benzie to też nie przepuszcza a przepuszcza jak zgasisz chwile postoi i naleje do kolektora ssacego tyle paliwka że przy kręceniu zasysa duzo tego paliwka i zalewa przez co ciezko pali, odpal i zgaś autko odłącz węzyk od regulatora i sprawdz czy leci paliwko jak tak to jest padnięty zresztą o tym już było pisane sporo ( o regulatorze paliwa)

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 29 paź 2010, 17:02

Nowa akcja :mrgreen: Jechalem dzisiaj przez dluzszy czas autostrada ponad 140km/h takze silnik na bank rozgrzany, wskazowka od temperatury caly czas na maks 50C, jak nie ponizej. Dojechalem do korka, stalem tam jakies 5 minut, wskazowka od temp ani drgnela, a powinna isc w gore bo ABK szybko sie grzeje, dopiero jak wlaczylem dla sprawdzenia nawiem na maks cieplo na szybe to wskaznik temp. nagle ozyl i w ciagu minuty doszedl do 80C, pozniej juz w miare normalnie chodzil, w dol jak jechalem szybko, w gore jak stalem w korkach. Sprawdzilem przewody chlodzace silnik, gorny od chlodnicy goracy, dolny rowniez goracy takze chyba termostat OK. Rano przelacza sie na gaz po maks 2-3km, LPG ustawione na 25C (przelaczanie). Wiem ze bialy czujnik temp, ten kolo niebieskiego odpowiada tylko za wskazanie temp na liczniku i nie sadze zeby jego awaria miala wplyw na cokolwiek. Co to moze byc? Uklad chlodzenia nie jest zapowietrzony, przewody nienaprezone, plynu chlodzacego na maksa jak to w przypadku posiadania LPG.

Dzisiaj rano jak go odpalilem (znowu problem, zapalil za 4-5 razem na wcisnietym gazie) to po przejechaniu maks 1000m nagle szarpnal i zgasl, musialem zjechac na pobocze i odpalac go na nowo, na szczescie odpalil juz od razu.

Dajcie jakis cynk bo idzie weekend i bede mogl cos pogrzebac przy tym silniku.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 29 paź 2010, 17:40

monkahead, Co do odpalania to wymieniałeś kopułkę i palec aparatu, może wilgoć zbiera się w kopułce po dłuższym postoju i stąd te problemy z odpalaniem, co pokazuje VAG?Co do wskazań temp to u mnie też wskazówka zatrzymuje się na ok. 50stopni ale zauważyłem że po zgaszeniu auta i ponownym przekręceniu kluczyka wskazówka zachowuje się normalnie czyli rośnie do 90stopni, myślę że jest to wina zimnego lutu lub słabego połączenia gdzieś w zegarach.Najważniejsze to słuchać czy wentylator chłodnicy załącza się na postoju, szczególnie w lato. :mrgreen:

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 29 paź 2010, 20:25

Nic jeszcze nie wymienialem. Rezebralem dzisiaj dolot powietrza i odme. Dolot czysty, lacznie z tym grubym przewodem gumowym. Odma jak zwykle lekko zawalona 'maslem' ale ja wyczyscilem, przewody idace od grzybka odmy rowniez. Kolektor dolotowy czysciutki, zadnych sladow oleju, nie zauwazylem tez zadnego wiekszego sladu po cieknacym paliwie.

Temat termostatu jeszcze zglebiam na tym watku: https://audi80.pl/b3-b4-all-termosta ... vt6032.htm

Logi z VAGa:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 039 906 022
Component and/or Version: DIGIFANT 1.6 1243PMC 11
Software Coding:
Work Shop Code:
2 Faults Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62) 30-00 - Open or Short to B+
00525 - Oxygen Sensor (G39) 03-00 - No Signal

Sprawdze je jeszcze ponownie jutro, jak bedzie to samo to wymieniam niebieski czujnik temperatury cieczy.

Byc moze pomoze komus ten temat z forum Passata, bede jeszcze pisal do tego Marka, moze ma cos na temat Audi 80 B4, bo rozpykal temat na maksa!

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1764

Pozyczylem tez aku, z pradem rozruchowym 740A, takze bede teraz przez pare dni odpalal na tym aku, zobaczymy ... cos musi pomoc :mrgreen:

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 30 paź 2010, 07:54

Być może przyczyną jest niebieski czujnik temperatury, taki jest jeden z błędów który zarejestrował ECU, sonda nie ma wpływu na odpalanie jedynie może mieć wpływ na zbyt wysokie spalanie lub "przylewanie" silnika.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 30 paź 2010, 08:07

monkahead pisze:Byc moze pomoze komus ten temat z forum Passata, bede jeszcze pisal do tego Marka, moze ma cos na temat Audi 80 B4, bo rozpykal temat na maksa!
faktycznie bardzo szczegółowo opisał diagnostykę jak sie odezwie to napisz

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 30 paź 2010, 11:35

krisiun1 czyli ten kod G62 to na pewno niebieski czujnik temperatury? Wiesz moze jaki kod jest na bledzie bialego czujnika?

Lambda to zupelnie inna sprawa :-) ale dobrze ze wyszedl ten kod, to tylko potwierdza to co powiedzial gazownik, ze lambda padla.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl