Witam
Czy jest jakiś sposób, żeby pasy bezpieczeństwa, których bębny były zamontowane poziomo, zwijały i rozwijały się po zamontowaniu bębna w pozycji pionowej?
[All] Pasy bezpieczeństwa - tylne zmiana mocowania
Moja nowa zabawka CQB2 nie ma z tyłu pasów, poprzedni właściciel wymontował. Myślałem, że przełożę z dawcy, ale on ma zupełnie inaczej mocowane bębny.
Co ciekawe takie tylne pasy były tylko w CQB2 i URQ, więc trochę problem mi się zrobił
Przykręcałem bęben od przednich do CQ i wtedy się zwijają, ale niestety przednie mają inny punkt mocowania na dole przy kanapie.
Jak możesz do zerknij czy jest wykonalne, i jeszcze jakieś fotostory, będę wdzięczny
Co ciekawe takie tylne pasy były tylko w CQB2 i URQ, więc trochę problem mi się zrobił
Przykręcałem bęben od przednich do CQ i wtedy się zwijają, ale niestety przednie mają inny punkt mocowania na dole przy kanapie.
Jak możesz do zerknij czy jest wykonalne, i jeszcze jakieś fotostory, będę wdzięczny
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Kuba, tak wygląda blokada pasa bezwładnościowego:
Jest to zwykła metalowa kulka, która przesuwając się unosi dźwigienkę, a ta z kolei blokuje koło zębate zwijacza.
To jest pas pionowy, z blokadą w jego dolnej części (oczywiście ta strona pasa, jest już pozbawiona osłony:
Aby pas pionowy mógł pracować w poziomie, trzeba zrobić coś takiego:
Czyli, wypiąć mechanizm blokady z metalowej obudowy i ustawić go w takiej pozycji, która umożliwi prawidłowe działanie tego pasa.
Tylko teraz zaczynają się schody. Trzeba "rzeźbić" tą obudowę, aby zamocować prawidłowo blokadę. Odwrócony mechanizm wystaje poniżej płaszczyzny w której pas styka się z karoserią. Aby go przykręcić do karoserii, wypadałoby zastosować jakąś podkładkę/dystans. Jak to będzie wyglądać w wypadku przeróbki poziomego pasa na pionowy, tego nie wiem, bo nie udało mi się takiego pasa zdobyć.
Moim zdaniem, cała ta gra nie warta jest świeczki, ponieważ nie wiadomo jak taki zmodyfikowany pas zadziała, gdy (tu odpukać) będzie naprawdę potrzebny.
Jest to zwykła metalowa kulka, która przesuwając się unosi dźwigienkę, a ta z kolei blokuje koło zębate zwijacza.
To jest pas pionowy, z blokadą w jego dolnej części (oczywiście ta strona pasa, jest już pozbawiona osłony:
Aby pas pionowy mógł pracować w poziomie, trzeba zrobić coś takiego:
Czyli, wypiąć mechanizm blokady z metalowej obudowy i ustawić go w takiej pozycji, która umożliwi prawidłowe działanie tego pasa.
Tylko teraz zaczynają się schody. Trzeba "rzeźbić" tą obudowę, aby zamocować prawidłowo blokadę. Odwrócony mechanizm wystaje poniżej płaszczyzny w której pas styka się z karoserią. Aby go przykręcić do karoserii, wypadałoby zastosować jakąś podkładkę/dystans. Jak to będzie wyglądać w wypadku przeróbki poziomego pasa na pionowy, tego nie wiem, bo nie udało mi się takiego pasa zdobyć.
Moim zdaniem, cała ta gra nie warta jest świeczki, ponieważ nie wiadomo jak taki zmodyfikowany pas zadziała, gdy (tu odpukać) będzie naprawdę potrzebny.
Nie podejdą, bo nie mają jednego punktu mocowania, tylko wychodzą po prostu zza kanapy.DYZIO pisze:nie jestem pewien ale wydaje mi się że możesz założyć pasy od c4 one tam były montowane pionowo
Wracając do tematu, to jest światełko w tunelu, że DeS znajdzie ori pasy od swojej CQ. W ostateczności wrzucę na tył przednie pasy od sedana 80/90 B2, mają mocowanie pionowe, a dolny punkt mocowania jest trochę inny niż w prawdziwych tylnych, ale da radę zamocować.
Jak nie to będę kombinował i możę spróbuje rozebrać i przełożyć.
Jeszcze jedno pytanko, czy żeby dostać się do tej blokady trzeba zdejmować sprężynę?