[80 B4 1Z 1.9TDI] Problem ze wskazaniem poziomu paliwa !
[80 B4 1Z 1.9TDI] Problem ze wskazaniem poziomu paliwa !
Witam. Mam taki problem. Wskaźnik paliwa nie pokazuję faktycznego stanu baku. Ostatnio mi brakło paliwa, a wskazówka wskazywała 1/2 zbiornika :shock: Stabilizator napięcia w liczniku wymieniałem. Jak samochód stoi włączony to po chwili pokazuje się poziom paliwa , oscyluje on w zakresie 1/4 , 1/2 poj. Gdy ruszam, wskazówka spada na sam dół. Pływak wyjmowałem, przeczyściłem, go ale dalej to samo. Żeby sprawdzić ile mam paliwa, muszę bezpośrednio zaglądać do baku ; / Macie jakieś pomysły ? Z góry dzięki.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
jesli pływak sprawdziłeś i stabilizator też to wina moze leżeć tylko po straonie wskaźnika.jesli chodzi o ustawienie wskazówki to myślę że masz dobrze ustawioną a jak nie to ja wyreguluj chodź nie ma ona aż takiej regulacji by przy pustym baku wskazywała na 1/2... sposób regulacji znajdziesz w innych tematach.na szybko powiem tylko że musisz wyjąś zaślepkę po prawiej stronie zagarów która wygląda jak regulacja np zegarka i włożyc tam imbus.wydaje mi się jednak że wibna lezy po stronie wskaźnika,znajomy miał podobnie.wskaźnik strasznie szalał,raz było pół baka raz zero no i winny był włąsnie wskaźnik.co do wskaźnika to na postoju zawsze pokazuje więcej paliwa niż podczas jazdy...
Pływak, był sprawdzany tzn. wyciągnąłem go i na podłączonym kablu ruszałem nim, jak wychyliłem maksymalnie to na wskaźników to dobrze odzwierciedlało, jak wziąłem na połowę to wskaźnik też dobrze pokazywał. Jak już schowam pływak do środka i wszystko skręcę to zaczyna się od nowa, złe wskazywanie. Regulowałem wskaźnik, przy 4 litrach ustawiłem tak jak powinno być. Wskaźnik mogę dokupić gdzieś, czy muszę całe zegary wymieniać ?
to zapewne nie jest wskaznik pewnie sprawdzales tylko plywak tylko na kablach ?Sprawdzales plytke na plywaku ? i ten drucik co jest przy plytce ? Sprawdz czy przypadkiem nie masz go gdzies przerwanego i czy nie styka sie z tym metalowym precikiem od plywaka. Mozliwe ze masz gdzies przerwe , moze naderwany jest ten drucik musisz dokladnie obejrzec i sprawdzic.Bo na moje oko to jest wlasnie przyczyna tego.U mnie bylo to samo , niestety po zalutowaniu tego po jakims czasie znowu padlo , po wymianie kabelka za jakis czas znowu było to samo Wiec ciezka sprawa z tym.
podobny problem mam tylko u mnie wskaźnik paliwa cały czas leży na 0. Pomyślałem że pływak się zawiesił wiec zatankowałem do pełna i tez nic. Samochód niedawno zakupiłem w komisie (typ sprzedający mówił że wszystko jest ok tylko trzeba zatankować gdyż jak samochód dostał w rozliczeniu miał 50/50 zbiornika paliwa. Stwierdził że wyjeździł tyle...) chciałem zajrzeć do zbiornika bo moze spuścił to co było ale jednak nie bo śruby nawet nie były ruszane, tylko zastałem tam pełno syfu- zero oznak grzebania. Jestem natomiast przekonany że licznik był cofany gdyż po1 prędkościomierz lekko się opóźnia, nie działa podświetlenie zegarka(MOŻE KTOŚ WIE CZY JEST TAM ŻARÓWKA KTÓRĄ MOŻNA WYMIENIĆ ?) kierownica nie ustawiona prosto i brak jednej śrubki na plastikach zaślepiających manetki. Nie mam pojęcia gdzie zajrzeć żeby to naprawić. Może ktoś miał podobny przypadek to liczę na podpowiedź.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
chodzi mi oczywiście o zegarek bo nie podświetla.tHe_BikSs pisze:a jak dostać się właśnie tam do tych żarówek? wydaje mi sie że te żarówki są tam lutowane, czy się mylę?
Jutro przeczyszcze styki od wskaźnika ale zapytam jeszcze czy musze zdjąc cała płytke licznika żeby dostać sie do płytki czy chodzi o te dwie śrubki?