Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] stanął alternator?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
yaros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 02 mar 2008, 22:51

Post autor: yaros » 29 cze 2010, 16:21

Z tego co zobaczyłem to pompa chyba jest na dwóch śrubach. Jedną odkręciłem, a druga to cała zjechana jest, prawie okrągła i za chiny nie mogę ruszyć. Teraz na popołudniówce w pracy jestem to dopiero jutro będę walczył dalej.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 cze 2010, 16:26

Jak ci pozostanie tylko jedna śruba to możesz próbować obruszać ją ruszając całą pompą. Z głową oczywiście żeby pompy nie popsuć.

yaros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 02 mar 2008, 22:51

Post autor: yaros » 29 cze 2010, 16:40

Labiel pisze:Jak ci pozostanie tylko jedna śruba to możesz próbować obruszać ją ruszając całą pompą. Z głową oczywiście żeby pompy nie popsuć.
Jutro zobaczę czy da radę, bo żeby poruszać pompą to najpierw muszę wypchnąć tą odkręconą śrubę razem z pompą z łapy, która ją trzyma, a wtedy ta druga śruba może się wygiąć. Na razie dzięki za podpowiedzi, jutro popróbuje i najwyżej będę dalej was molestował ;)

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 29 cze 2010, 18:47

kurde bylem jeszcze raz na ta pompe zerknac,ja u siebie niewidze problemu z jej demontarzem tym bardziej ze robilem joz to.Ale jak kolega ma tak przerabane z nia to moze by kolko pasowe odkrecic ,a potem jakos niewiem zlapac jedna ze srob,zawantowac zeby pasek naciagnol sie i zeby reszta otworow na sroby pasila i przykrecic zpowrotem

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 29 cze 2010, 18:54

Piotr u nas w silniku PP ściągnięcie paska pompy wspomagana to pikuś tak samo jest luzowany jak pasek od alternatora. Czy w PM czymś to się różni muszę sie przyjrzeć temu silnikowi

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 29 cze 2010, 19:04

nie wydaje mi sie zeby tak strasznie sie roznily dla mnie to sa do odruznienia tylko po oznaczeniach :mrgreen: ale ja w tych sprawach ekspertem nie jestem

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 cze 2010, 21:56

A nie lepiej odkecić łape od pompy? to tylko trzy sróby a dostęp jest od góry po puszczeniu alternatora podnieść go do góry i widać śróby jak na dłoni.


Robiłem tak przy wymianie termostatu.

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 29 cze 2010, 22:18

Jarewa pisze:A nie lepiej odkecić łape od pompy? to tylko trzy sróby a dostęp jest od góry po puszczeniu alternatora podnieść go do góry i widać śróby jak na dłoni.


Robiłem tak przy wymianie termostatu.
a co ma altek do pompy one sa oddalone opd siebie chyba z pol metra a lacza je ze soba jedynie kola pasowe i pech to pech ze to od altka jest pierwsze a to od pompy drugie i zeby pasek od altka wymienic czeba zwal;ic ten od pompy

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 cze 2010, 22:27

No nic


Ale gdybyś czytał uważnie to napisane jest o łapie od pompy.

yaros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 02 mar 2008, 22:51

Post autor: yaros » 30 cze 2010, 12:37

Wrażenia po dzisiejszej walce. Pompa jednak jest na trzech śrubach. Oczywiście tej też nie można ruszyć. Wpadłem na genialny pomysł :mrgreen: Pasek od pompy był już stary, więc go przeciąłem, później będę się martwił jak założyć nowy :mrgreen: Elegancko założyłem pasek alternatora, cały happy <piwo> Przekręcam kluczyk i tu zonk. Koło alternatora stoi, pasek się kręci i mieli, kupa dymu i smrodu. Dwudniowe męki poszły na marne, walnięty alternator. Ale za to się nie biorę. Czas na mechanika. Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 lip 2010, 11:10

yaros, jeśli to zatarte łożyska to dałbyś radę zrobić to sam. Dużej filozofii nie ma.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 01 lis 2010, 14:00

Koledzy podepnę się pod temat mam już mocno wytarte te elementy w alternatorze po których chodzą szczotki http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... e6afcfe168 te dwa pierścienie zaraz za łożyskiem. I w sumie nie wiem czy da się je wymienić czy tylko przetoczyć czy kupić drugi alternator :?: No i w sumie to pasowało by wymienić łożyska już w moim.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 01 lis 2010, 14:40

nie wiem jak z wymiana ale przetoczyc napewno sie da :) ostatnioi kolega z pracy przyniosl do pracy z golfa i mu przetoczyli :)

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 01 lis 2010, 17:13

Canibal, a nie wiesz jak to jest ze zdjęciem tego :?: czy ciężko jest się do tego dobrac czy nie :?:

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 01 lis 2010, 18:07

bardzo ciężko nie powinno schodzić... ale trzeba uważać na druty od uzwojenia <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl